AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Er fratatt min snart 5 mnd gamle baby av barnefjernet. ( ja for de fjerner barn myyye oftere enn de verner dem ). Bekymringsmeldingen ble sendt fra NAV allerede FØR jeg hadde født barnet mitt. Hvordan kan noen være bekymret for et barn FØR det er født??? Ingen som vet hvem det barnet er engang og jeg hadde ikke fått prøvd meg som forelder en gang! Mistet omsorgen allerede etter 3 uker på mødrehjem. Ingen kan rekke å bli kjent med noen på bare 3 uker og hvertfall ikke bedømme omsorgseven til noen på bare 3 uker! Nei vet dere hva, barnefjernet har altfor stor makt i dette pengegriske landet at hele barnefjernet har bare blitt en ren business. Skammelig er det. Det blir snart skammelig å være norsk bare av den grunn. Ikke nok med det, men i tillegg er barnet på sperret adresse og jeg er truet med bl.a. tvangsadopsjon og barnebidrag. Aldri i livet om jeg betaler så mye som en krone for den ungen de har tatt ifra meg. Det er faktisk ikke mitt problem. Anonymous poster hash: f4cb6...279
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Jeg skal prøve å fortelle deg hva forskning har vist, nemlig at vansker med å forstå og lese spedbarnet har alvorligere konsekvenser for barnet enn andre former for omsorgssvikt (jf. Ericson og Egeland). Derfor har de tatt barnet fra deg. Anonymous poster hash: e6d12...adb 30
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Bedrevitere! Tror dere dere er smartere enn meg? Bedre enn meg? Bedre foreldre enn meg? Serr, det er dere faktisk ikke! Og til den første som svarte, det stemmer ikke. Babyer er så små at de husker ingenting fra de første 2 årene minst, av livet sitt uansett. Husker du noe fra du var 1 år f.eks? - Nei nettopp Svaret burde gi seg selv. Din "forskning" er med andre ord bare dumskap Anonymous poster hash: f4cb6...279 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Jeg skal uansett kjempe for alt det er verdt, for å få omsorgen tilbake igjen for babyen min. Heldigvis har den ikke vært så lenge i fosterhjemmet at barnefjernet kan ikke bruke imot meg at det er "tilknytningen" til fosterhjemmet som er sterkest. Forresten så er ordet kjærlighet byttet ut med tilknytning. Det betyr ikke noe om fosterforeldrene er glad i deg eller ikke, så lenge du er "tilknyttet" dem. Dumskap fra ende til annen Anonymous poster hash: f4cb6...279 1
Brimi Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Har uansett ikke noe med hukommelse å gjøre. Les deg opp. Selv jeg som IKKE har barn skjønner at det ikke er hukommelsen det gjelder. Det er ikke ofte jeg blir så provosert og sint. Men du går meg på nervene! Dessuten, hvor mange tråder skal du lage? Ingen kommer til å være på din side. Og hvorfor i all verden skriver du som anonym når du allerede har lagt ut samme historie under brukernavn? Byttet brukernavn kanskje? Fikk du for mange hatmeldinger? 25
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Bedrevitere! Tror dere dere er smartere enn meg? Bedre enn meg? Bedre foreldre enn meg? Serr, det er dere faktisk ikke! Og til den første som svarte, det stemmer ikke. Babyer er så små at de husker ingenting fra de første 2 årene minst, av livet sitt uansett. Husker du noe fra du var 1 år f.eks? - Nei nettopp Svaret burde gi seg selv. Din "forskning" er med andre ord bare dumskap Anonymous poster hash: f4cb6...279 I motsetning til deg har jeg omsorgen for alle mine barn. Jeg har også utdannelse i forhold til det jeg snakker om, i motsetning til deg. Jeg vet både av erfaring og teori hvor viktig det å tune seg inn på babyens emosjonelle tilstand, slik at barnet føler seg sett og forstått av sine primæromsorgsgivere. Ved at jeg evner dette lærer jeg barnet bl.a. selvregulering ift hva h*n vil møte senere i livet. Barnets selvfølelse blir dannet allerede fra de første månedene i livet, derfor er det å se og lese barnet svært viktig - selv om barnet kun er 3-4 uker. Anonymous poster hash: e6d12...adb 20
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 (endret) Det handler altså ikke om hvorvidt barnet HUSKER noe, men hvordan barnets UTVIKLING påvirkes svært negativt og ødelegger i påfølgende år når mor ikke evner å lese og gi den omsorgen som spedbarn er helt avhengige av. Det er nettopp fordi de ikke husker, har kognitive og fysiske evner selv at de trenger at DU er i stand til å ta viktige avgjørelser, lese deres kroppslige og emosjonelle tegn og være et oppegående omsorgsmenneske. Det er på tide å tørke rusket ut av øra, TS. Du er ikke en millimeter i stand til å passe på en baby hvis du "serr" mener at det ikke er viktig å gi ungen din det den trenger av oppmerksomhet, mat og søvn til riktige tider fordi den uansett ikke vil huske det. Slutt å forpeste forumet her med titalls tråder i uken om hvor sint du er på barnevernet og bruk tida di på noe fornuftig som å ta deg kraftig sammen, skaffe deg de ting du trenger for å bli en vettug omsorgsperson (jobb, stabilitet, lese noen bøker om mammarollen f.eks) og slutte å fjase om hvor duste alle er unntatt deg selv. Når alle er slemme og dumme er det ofte ikke dem det er feil med. Innlegg ryddet for spekulasjon. Marr, mod. Anonymous poster hash: 9e28b...74a Endret 11. juli 2015 av Marr 24
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Har uansett ikke noe med hukommelse å gjøre. Les deg opp. Selv jeg som IKKE har barn skjønner at det ikke er hukommelsen det gjelder. Det er ikke ofte jeg blir så provosert og sint. Men du går meg på nervene! Dessuten, hvor mange tråder skal du lage? Ingen kommer til å være på din side. Og hvorfor i all verden skriver du som anonym når du allerede har lagt ut samme historie under brukernavn? Byttet brukernavn kanskje? Fikk du for mange hatmeldinger? Det er ikke mitt problem hverken at du er sint eller at jeg går deg på nervene. Dersom en bruker på et forum går deg på nervene har du åpenbart store nerveproblemer og det hadde vært mer enn grunn nok for omsorgsovertakelse dersom du hadde hatt barn. Nå er du så heldig at du ikke har nettopp det, så hvorfor går du i det hele tatt inn på sider som omhandler barn da? hvorfor gidder du å klikke deg inn på en tråd om du og nervene dine ikke har godt av det i det hele tatt? Nei jeg fikk faktisk ingen hatmeldinger et par støttemeldinger, for alle er ikke på din side skjønner du. Anonymous poster hash: f4cb6...279
Brimi Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 Det er ikke mitt problem hverken at du er sint eller at jeg går deg på nervene. Dersom en bruker på et forum går deg på nervene har du åpenbart store nerveproblemer og det hadde vært mer enn grunn nok for omsorgsovertakelse dersom du hadde hatt barn. Nå er du så heldig at du ikke har nettopp det, så hvorfor går du i det hele tatt inn på sider som omhandler barn da? hvorfor gidder du å klikke deg inn på en tråd om du og nervene dine ikke har godt av det i det hele tatt? Nei jeg fikk faktisk ingen hatmeldinger et par støttemeldinger, for alle er ikke på din side skjønner du.Anonymous poster hash: f4cb6...279 Og det er mitt problem at jeg lar noen provosere meg. Ja, jeg hadde blitt fratatt ungen min om jeg hadde hatt barn, men ikke av de grunnene du tror. Derfor får jeg heller ikke barn. For jeg vet at jeg ikke kan ta vare på en baby på en optimal måte. Jeg svarer fordi jeg blir provosert og lei meg over at barn faktisk må leve under fæle forhold. 11
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 I motsetning til deg har jeg omsorgen for alle mine barn. Jeg har også utdannelse i forhold til det jeg snakker om, i motsetning til deg. Jeg vet både av erfaring og teori hvor viktig det å tune seg inn på babyens emosjonelle tilstand, slik at barnet føler seg sett og forstått av sine primæromsorgsgivere. Ved at jeg evner dette lærer jeg barnet bl.a. selvregulering ift hva h*n vil møte senere i livet. Barnets selvfølelse blir dannet allerede fra de første månedene i livet, derfor er det å se og lese barnet svært viktig - selv om barnet kun er 3-4 uker. Anonymous poster hash: e6d12...adb Åjavellja, så bra for deg da. Så med det mener du vell at du er en bedre forelder enn meg? Bedre person også kanskje? Forresten, hvordan vet du selv at du evner dette? Er du perfekt eller har noen andre lært deg det`? Om du ikke har vært på mødrehjem og andre har lært deg det så kan du faktisk ikke vite om du virkelig klarer å tone deg inn på barnet og tolke alle barna dine sine behov og signaler helt riktig hele tiden. Hvordan vet du om et lite klynk betyr mat eller søvn eller bleie f.eks? Jeg er enig med deg i at det er viktig å gi barna mat når de er sulte, det gjorde jeg også hele tiden da jeg hadde mitt barn. Jeg ble kritisert for å amme for ofte. Jeg skiftet også bleier for ofte. Og jeg slokket ikke lyset om natta, slike detaljer ble grunnen til omsorgsovertakelse. Derfor lønner det seg å ikke være en bedreviter, for en vakker dag kan det faktisk være deg selv Anonymous poster hash: f4cb6...279
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Å se og forstå et spedbarn handler om mer enn amming og bleieskift. Barn trenger ikke perfekte foreldre, men barn trenger foreldre som kan ivareta de på en tilfredstillende måte - på alle områder. Å lese et nyfødt barn er svært, svært viktig - som andre allerede har nevnt i tråden. Det er ikke rom eller tid for feiling. Forskning viser at sensitiviteten til mødre på mødrehjem synker jo eldre barnet blir, fordi barnet oppmerksomhet retter seg mot omgivelsene jo eldre det blir - og da vil mødrenes oppmerksomhet ovenfor barnet forsvinne ennå mer. Man kan rett og slett ikke tillate seg å la babyen være et opplærings- eller prøveobjekt for mødrene. Anonymous poster hash: e6d12...adb 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Å se og forstå et spedbarn handler om mer enn amming og bleieskift. Barn trenger ikke perfekte foreldre, men barn trenger foreldre som kan ivareta de på en tilfredstillende måte - på alle områder. Å lese et nyfødt barn er svært, svært viktig - som andre allerede har nevnt i tråden. Det er ikke rom eller tid for feiling. Forskning viser at sensitiviteten til mødre på mødrehjem synker jo eldre barnet blir, fordi barnet oppmerksomhet retter seg mot omgivelsene jo eldre det blir - og da vil mødrenes oppmerksomhet ovenfor barnet forsvinne ennå mer. Man kan rett og slett ikke tillate seg å la babyen være et opplærings- eller prøveobjekt for mødrene. Anonymous poster hash: e6d12...adb Så hva mener du det handler om da?? Hva mer? Man smiler jo til barnet og småprater med det og nynner litt for det. Også selvsagt bleieskift og mat. Hva mer skal til liksom. Det er ikke noe galt man får gjort med et spedbarn. Anonymous poster hash: f4cb6...279
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Alle førstegangsforeldre har prøvet og feilet. Det er bare på mødrehjemmene at man ikke har noen "tabbekvote" å gå på. Det er fullstendig urettferdig. Det er faktisk ingen som tar skade av om mor 1 eller 2 ganger feiltolker de jævla signalene. Kjenner det begynner bare å bli kvalmt alle de signalene ÆSJ!!! Anonymous poster hash: f4cb6...279 1
Gjest Gaea Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 Tråden er ryddet for spekulasjon, avsporing og personangrep. Marr, mod.
MarianneE Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Jøss, enda en tråd! Hvor mange tråder om dette skal du starte TS? Dette er vel din 4? 5? Kanskje på tide å avslutte KGkarrieren og heller begynne å tenke litt på din egen situasjon og hva du selv kan gjøre. Tråder på KG hvor du nekter å ta i mot råd og kjefter på alle som er enige med.. Det hjelper ikke saken din, men gjør nok vondt verre. 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Kjære TS, du bør virkelig forsøke å roe deg ned. Å være hysterisk på KG hjelper deg ikke, ikke med å få det bedre og ikke med å bli en bedre mor. Anonymous poster hash: a0e83...754 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Etter å ha lest ALLE trådene du har startet klarer jeg faktisk ikke holde kjeft lenger.. Alt det du skriver og måten du omtaler barnet ditt på viser bare at du ikke er klar for foreldrerollen. Du har kalt BABYEN (en liten, uskyldig baby!!) for "den jævla ungen". Du sier selv at å bidra økonomisk ikke er ditt problem. Du mener at barnevernet sin jobb er å ivareta biologiske foreldre (si meg, hvorfor heter det da ikke biologiske foreldrevernet??) Beklager, du virker umoden, lite opplyst og ikke helt tilstedet. Jeg skal være enig i at det er ekstreme tiltak som er satt i gang, men slike tiltak settes ikke i gang for gøy! Hvorfor er du ikke mer opptatt av hvordan barnet ditt har det? Og hva du kan gjøre for å bli en bedre mor? Anonymous poster hash: d314b...c6e 20
MarianneE Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Etter å ha lest ALLE trådene du har startet klarer jeg faktisk ikke holde kjeft lenger.. Alt det du skriver og måten du omtaler barnet ditt på viser bare at du ikke er klar for foreldrerollen. Du har kalt BABYEN (en liten, uskyldig baby!!) for "den jævla ungen". Du sier selv at å bidra økonomisk ikke er ditt problem. Du mener at barnevernet sin jobb er å ivareta biologiske foreldre (si meg, hvorfor heter det da ikke biologiske foreldrevernet??) Beklager, du virker umoden, lite opplyst og ikke helt tilstedet. Jeg skal være enig i at det er ekstreme tiltak som er satt i gang, men slike tiltak settes ikke i gang for gøy! Hvorfor er du ikke mer opptatt av hvordan barnet ditt har det? Og hva du kan gjøre for å bli en bedre mor? Anonymous poster hash: d314b...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #20 Skrevet 11. juli 2015 Hva er grunnen til at Nav meldte ifra til barnevernet før fødsel? Rusmisbruk? Alkoholmisbruk? Hva gjør du opp midt på natta hele tiden?Anonymous poster hash: 22818...15b 4
Anbefalte innlegg