Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker veldig godt å trene styrketrening, men har ikke råd til treningssenter og trener derfor alltid hjemme. Det går egentlig helt supert bortsett fra at jeg merker at jeg savner vekter. Når jeg feks må ta 40-50 knebøy og sit ups for å merke treningen, så blir det veldig kjedelig i lengden. Derfor lurer jeg på om dere har noen tips til hvordan desse øvelsene kan gjøres vanskligere når man ikke har tilgang til vekter? Tar gjerne imot tips til andre øvelser som kan gjøres tyngre uten at man trenger vekter. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ryggsekk med vekt i eller knebøy med ett ben(sjekk youtube for hvordan man trener seg opp).

Situps kan gjøres ved å holde noe tungt eller man kan løfte bena i stedet for overkroppen for å få mer motstand. 

Anonymous poster hash: 3044b...b0b
Skrevet

Har du mulighet til å kjøpe litt utstyr selv?

Ting som ikke er veldig dyrt er f.eks. treningsstrikker for økt belastning. Jeg er veldig glad i kettlebell. Har en 12kg kule hjemme, som gjør at jeg kan variere treningen mye.

Skrevet

Har du mulighet til å kjøpe litt utstyr selv?

Ting som ikke er veldig dyrt er f.eks. treningsstrikker for økt belastning. Jeg er veldig glad i kettlebell. Har en 12kg kule hjemme, som gjør at jeg kan variere treningen mye.

Har dessverre ikke det :/

Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=KutF8wPlk4Q

• Liker 1
Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=KutF8wPlk4Q

Tusen takk for den! Selv om en del av øvelsene krever utstyr, så var der mange som ikke gjør det og som jeg kommer til å prøve ut! 

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre ikke det :/

Fylle en brusflaske med vann? Eller vannkanne med hank?

Finn.no?

Anonymous poster hash: 6f8d8...24a

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Ettbeins knebøy (pistol squat) kan du hvertfall bryne deg på lenge før du mestrer den... ;)

Utenom det må du nesten kjøpe vekter for å få god nok belastning i knebøy - vann og flasker hjelper lite.

Skrevet (endret)

Kjøp en strikk (http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/ompu-extreme-fitness-band) og lær deg hang-ups med underhånds- og overhåndsgrep. Fantastiske øvelser for rygg og biceps blant annet. Det kommer til å ta lang tid før det blir for lett.

Du kan ha på ryggsekk med vannflasker i under knebøy og utfall.

For rumpa så er reverse hypers en genial øvelse (ligg på magen på en sofapall eller noe med beina utfor). Hvis du holder litt igjen på vei ned i stedet for å bare la beina falle, så blir det tungt. Du kan også ha noe mellom føttene når det blir for lett.

Omvendt roing ved hjelp av en stang, et bord e.l. Her kan du også ha på ryggsekk

Endret av lisamari
Skrevet

En-fotsknebøy kan gjøres vanskeligere ved å legge inn hopp også.

Det er også en drøss med øvelser du kan gjøre i enklere og tyngre varianter.

Dra øvelser krever at du har et sted å dra deg opp i. F.eks. en stang eller en grein på et tre.

Turnringer er en billig investering som er svært anvendelig. Med dem kan du trene f.eks: ring rows, ring pull ups.

Videoer av beintrening er her: https://www.youtube.com/results?search_query=calisthenics+leg+workout

Om du ikke er veldig bevegelig bør du ha et par fokusområder som du jobber med.

Push ups med varianter er bra trening som kan gjøres tyngre (f.eks. i ringer), og håndstående er utmerket trening for hele kroppen. Spesielt skuldre og kjerne. For ikke å snakke om den mentale treningen det er å være opp ned.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Overkroppen er det ikke et problem å trene uten senter.

Armhevinger i forskjellige varianter og pullups (kjøp deg stang hjemme, billig!) f.eks

Bein/rumpe derimot er verre. De må man etterhvert belaste med skikkelig vekt for å øke. 

Anonymous poster hash: 07fd9...9e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...