AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Jeg hørte henne på NRK i kveld I learned the truth at seventeen That love was meant for beauty queens And high school girls with clear-skinned smiles Who married young and then retired The valentines I never knew The Friday night charades of youth Were spent on one more beautify At seventeen I learned the truth And those of us with ravaged faces Lacking in the social graces Desp'rately remained at home Inventing lovers on the phone Who called to say "Come dance with me" And murmered vague obscenities It isn't all it seems at seventeen A brown eyed girl in hand-me-downs Whose name I never could pronounce Said, "Pity, please, the ones who serve They only get what they deserve. The rich relationed hometown queen Marries into what she needs A guarantee of company And haven for the elderly" Remember those who win the game Lose the love they sought to gain In debentures of quality And dubious integrity The smalltown eyes will gape at you In dull surprise when payment due Exceeds accounts received at seventeen To those of us who knew the pain Of valentines that never came And those whose names were never called When choosing sides for basketball It was long ago and far away The world was younger than today And dreams were all they gave for free To ugly ducking girls like me We all play the game and when we dare To cheat ourselves at solitaire Inventing lovers on the phone Repenting other lives unknown That call and say, "Come dance with me" And murmur vague obscenities At ugly girls like me at seventeenhttps://youtube.com/watch?v=ypn9oKaO-3EAnonymous poster hash: a643c...f99
Vox_populi Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Jeg har mange LP-er av henne. Dette er nok favorittsangen! Redigert: 5 LP-er og 3 mp3-album Endret 10. juli 2015 av Vox_populi 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har mange LP-er av henne. Dette er nok favorittsangen! Redigert: 5 LP-er og 3 mp3-album Kjenner du til noe god litteratur som rører ved de samme temaene? Jeg føler at Disney-fortellingene, hvor begge liker hverandre og finner sammen til slutt, det smaker plastikk. Det speiler ikke virkeligheten, men er et vakkert vrengebilde av den. Jeg har lest noe Knausgård hvor han streifer innom dette, men det er bare korte bruddstykker, som: Da jeg var fireogtyve år, nådde jeg plutselig en innsikt om at dette faktisk var livet mitt, at det var nøyaktig slik det så ut, og antageligvis alltid kom til å se ut. At studietiden, denne omsuste og mye omtalte periode i et liv, som man alltid siden så tilbake på med glede, for meg ikke var annet enn denne rekken av trøstesløse, ensomme og ufullkomne dager.Anonymous poster hash: a643c...f99
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 For lang tekst til at jeg gadd å lese den og for slow sang til at jeg gadd å høre mer enn noen sekunder på starten og midt inni. Sorry. men trokke man skal overtolke sangtekster , alllikevel flott å se at noen har noe mere enn "yous a hoe youse a youse a youse a hoe" og "baby baby baby oh" Anonymous poster hash: 613c0...cc2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Sorry. men trokke man skal overtolke sangtekster Anonymous poster hash: 613c0...cc2 Hun synger i klartekst heller enn kode, og det er gitarklimpring som er med å bære budskapet frem, ikke motsatt. Om man er 13, 15, eller 17 år når man forstår at verden er slik, spiller ingen rolle, hun fanger en stemning, en følelse, og hun fremfører mesterlig. Det eneste - litt tilslørte - referansen jeg ser, er til H.C. Andersen sin stygge andunge som er en svane.Anonymous poster hash: a643c...f99
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Jeg hørte henne på NRK i kveld I learned the truth at seventeen That love was meant for beauty queens And high school girls with clear-skinned smiles Who married young and then retired The valentines I never knew The Friday night charades of youth Were spent on one more beautify At seventeen I learned the truth And those of us with ravaged faces Lacking in the social graces Desp'rately remained at home Inventing lovers on the phone Who called to say "Come dance with me" And murmered vague obscenities It isn't all it seems at seventeen A brown eyed girl in hand-me-downs Whose name I never could pronounce Said, "Pity, please, the ones who serve They only get what they deserve. The rich relationed hometown queen Marries into what she needs A guarantee of company And haven for the elderly" Remember those who win the game Lose the love they sought to gain In debentures of quality And dubious integrity The smalltown eyes will gape at you In dull surprise when payment due Exceeds accounts received at seventeen To those of us who knew the pain Of valentines that never came And those whose names were never called When choosing sides for basketball It was long ago and far away The world was younger than today And dreams were all they gave for free To ugly ducking girls like me We all play the game and when we dare To cheat ourselves at solitaire Inventing lovers on the phone Repenting other lives unknown That call and say, "Come dance with me" And murmur vague obscenities At ugly girls like me at seventeen Anonymous poster hash: a643c...f99 Enten er Janis en litt dårlig sanger, eller så er lyden på opptaket dårlig. Syns teksten kommer bedre frem på denne cover-versjonen. Teksten er flott! Anonymous poster hash: 9f899...8c8 1
Vox_populi Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Enten er Janis en litt dårlig sanger, eller så er lyden på opptaket dårlig. Etter liveopptaket kommer originalinnspillingen, hentet fra "Between the lines" som kom i 1975 og ble en hit.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 To those of us who knew the pain Of valentines that never came And those whose names were never called When choosing sides for basketball Da vi spilte fotball i gymtimene, kunne utvelgingen bli heller brutal. Det var alltid de samme to-tre stykkene som ble valgt til slutt, og de eneste målene de skårte var et og annet selvmål. Så da står de der, klassen er samlet i to like store grupper, og når det bare er en igjen roper noen "vi vil ikke ha henne, dere kan få henne!" og latteren legger seg som en feit sleik over gymsalen, og den siste aner ikke hva hun skal gjøre, gå til den andre siden, eller til de som ikke vil ha henne? Jeg ser egentlig ikke hvorfor gymlæreren ba elevene selv velge lag. I friminuttene var det ingenting de kunne gjøre med det, men i gymtimene er det ren latskap. Jeg gikk også i klasse med en som kastet dødt med liten ball. Han var alltid blant de siste som ble valgt, og for han har det gått rett nedover for siden, livet har raknet fullstendig, hvis han noen gang har hatt et liv. Småfeit, klumsete og et ansikt hvor ingenting hadde normale proporsjoner. Han droppet ut allerede på ungdomsskolen.Anonymous poster hash: a643c...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå