AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Jeg erstatter ofte et måltid med Skyr fra Q-meieriene. Jeg klarer sjeldent å spise opp et beger uten å føle meg alt for mett. Jeg ser at begeret inneholder 98 kcal. Det hender at jeg får skikkelig hunger etter noe søtt et par timer etter å spist litt Skyr. Er det fordi det er for lite kcal i måltidet, eller fordi Skyr ikke inneholder karbohydrater? Anonymous poster hash: 104f1...a3a
Yme Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Det finnes en del studier som tyder på at kunstig søtning kan ha den effekten der, så det kan jo hende det har noe med det å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Tror det kan være pga lite næring, du bruker det fort opp? Selv blander jeg litt bær og havregryn i skyren. Da metter den mye lenger og jeg klarer meg fint til neste måltid Anonymous poster hash: 946ac...3f6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Tror det kan være pga lite næring, du bruker det fort opp? Selv blander jeg litt bær og havregryn i skyren. Da metter den mye lenger og jeg klarer meg fint til neste måltid Anonymous poster hash: 946ac...3f6 Takk for tips! Anonymous poster hash: 104f1...a3a
Yme Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Tror det kan være pga lite næring, du bruker det fort opp?Anonymous poster hash: 946ac...3f6 Det er ikke sånn kroppen fungerer. Jeg kan gå en hel dag uten å spise noen ting, og så fylle opp alle 3000 kaloriene jeg trengte den dagen, på ett stort måltid, rett før jeg legger meg.Det er mange som benytter seg av dette, for å få gode treningsresultater, både i muskelvekst og vektreduksjon.Forskjellige kropper reagerer på forskjellige ting, og hormonet som er ansvarlig for sultfølelsen din, er faktisk ikke kobla til om du trenger mat eller ikke. Det er mer basert på vaner, som en slags alarm som er der bare for at du ikke skal glemme å spise. Endret 10. juli 2015 av Yme
Snabeltann Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Prøv å spise 5-6 mandler sammen med dey. Holder deg lengre mett da. Samme når du spiser eple - da får ofte jeg et slags tomt "sug" i magen etterpå...og da hjelper det med noen nøtter sammen med det. (Kanel på er også digg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå