Gå til innhold

Vannskade og forsikring-hva dekkes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt en vannskade på et toalett som har gått i stykker, vannet har rent utover hele kjøkkenet, samt rent litt under parkett i stue som delvis henger sammen med kjøkkenet. Vi hadde parkett som gikk i ett, men de har nå fjernet parketten på kjøkkenet frem til innredningen og frem til stua og vi har tørkevifte på døgnet rundt.

Vi har hjemforsikring via borettslaget og får takstmann snart.

Hva kan vi sånn ca forvente å få dekket? Rørleggerregningen håper jeg ihvertfall på. Men hva med gulvet?

Det som er så utrolig kjipt er at stuegulvet som er minst skadet må også byttes, siden ting går litt i ett, ser rart ut med to ulike gulv :(

Anonymous poster hash: 377f3...e6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må du ringe forsikringsselskapet ditt å spørre om.

Anonymous poster hash: 3e19d...216
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvilket selskap du bruker det. Her betaler jeg kun egenandel på 6000 Kr og så dekkes resten.

Anonymous poster hash: f0b70...d92

AnonymBruker
Skrevet

Ingennhernkan svare deg på hva din forsikring dekker, for det står i dine forsikringspapirer. Finn papirene frem og les. Kanskje dekkers alt minus egenandel, kanskje må du betale alt selv? Forsikringen du har avgjør nettopp dette.

Anonymous poster hash: ae052...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye er det i en pakke med mat?

Anonymous poster hash: 349d9...b1e

Skrevet

Håpløst å vurdere, men vannskader har gjerne mange unntak. Ofte dekkes følgeskader, men ikke der skaden oppsto. Oppdater gjerne. 

Ikke ha store forventninger er mitt tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...