Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og familien skal til USA om 11 dager (woho!!!) og vi lurer på å ta turen til DisneyWorld. Tante og onkel som har vært i disneyland i Paris vil ikke dra dit fordi de mener det er samme opplegget. Noen som har vært begge plasser og kan bekrefte eller avkrefte dette?

Evt noen som har vært i disneyworld som vil fortelle litt om hvordan det var og hva det koster? Hva som er verdt og se i parken? Har funnet ut at parken er over 1 milliard kvadrat meter. Så litt greit å finne ut hva som er verdt å se og ikke. 

Skrevet

Disneyworld er 4 parker, koster ca 800 kr per park eller noe sånt, og man trenger i alle fall en dag i hver park, så det kan bli ganske så dyrt.. :) Tror Disney World er bedre enn disneyland!

Skrevet

Det er flere parker med Magic Kingdom,Epcot og Animal Kingdom er de jeg ville anbefalt for å få med mest mtp underholdning og rides.

Det er fyrverkeri hver kveld, og man kan fint rekke fyrverkeriet i Magic Kingdom og ta monorail og se fyrverkeriet i Epcot.

Magic Kingdom: parken der "disney slottet"er. Mange kule attraksjoner som har litt fart i seg, lett å bruke en dag her.

Epcot: 12 land(inkl Norge)som er representert. Er forskjellige restauranter og rides i nesten hvert av landene pluss noen andre kule rides.

Animal kingdom: et lite mini-Afrika med afrikanske savanne dyr og rides.

Det er dyrt å kjøpe ting inne i parkene, men ærlig talt er det ikke mye å kjøpe, bare masse Disney souvenirer. Ang mat så er det litt overpriset noen steder, men holder greit.

Vi drakk en øl i hvert land i Epcot(12 øl)og vi ble ikke robba økonomisk, så det er ikke de verdte prisene:)

Ikke bruk alle pengene på DisneyWorld, ha litt til å se resten av Florida og,

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg har jobbet i disney og det er mer enn 4 parker. Det er vel 4 tema parker og to vannparker. Har dog ikke vært i paris så kan ikke svare på det.

Vi drar også snart ned og for oss kommer epcot, animal kingdom og seaworld til å bli prioritet. Sistnevnte synes jeg var magisk for 8 år siden da jeg jobbet der. Magic kingdom er vel den parken som bærer mest disney preg i form av cinderellas castle, disney paraden igjennom avenyen, hundremeterskogem osv. Flott park, men når vi kun er voksne og en baby er det unødvendig, den tat vi heller når junior er gammel nok til å forstå.

Skrevet

Jeg var i Epcot og magic Kingdom for 22 år siden. Jeg var på det tidspkt 20 år. Jeg snakker fortsatt om den turen som den beste turen og ferien jeg har hatt. Jeg har en 8-åring og 17-åring og vi vil vente noen år til minstemann er ihvertfall 11-12 år før vi tar turen. Dette ikke bare fordi vi tenker at hun må være gammel nok til å huske, men også fordi hun må være "gammel" nok til å orke å gå rundt fra de åpner til de stenger. Parkene er så store og køene er så uendelige lange at èn dag I parken er ikke nok om man vil oppleve alt man ønsker.

Jeg har ikke vært I Paris men den er etter det jeg har hørt bare en svak kopi av originalen. Så jeg ville ha spart opp litt mer penger, og dratt til Florida.

AnonymBruker
Skrevet

Paris er en miniatyr av Disney World Orlando.

Anonymous poster hash: 2a618...65d

Gjest Solstråla88
Skrevet

Paris er en miniatyr av Disney World Orlando.

Anonymous poster hash: 2a618...65d

En minatyr av magic kingdom ja. Ikke av alle parkene. De har kun valt det som er skikkelig disney i de mindre parkene. I orlando så det det mye annet, de inteoduserer 12 land i epcot med inspill av disney, så har de mini afrika i animal kingdom. Dette har de ikke i paris, utifra hva vi lærte under opplæring.

Skrevet

Jeg har vært i alle parkene flere ganger.

Hils tanten og onkelen din og si at Disneyland Paris og Disney World blir litt som å sammenligne kiosken på hjørnet med et gigantisk supermarked.

Joda, det er "samme opplegget" - man går rundt og plukker ut det man vil ha, men omfanget og utvalget er av en helt annen verden.

Hvis de hatet Disneyland Paris er det ingen grunn til å dra dem med til Disney World, for da vil nok ikke det heller falle i smak. Hvis de derimot tror de har sett Disney World av å ha vært i Paris, så har de misforstått fullstendig.

Som allerede nevnt består Disney World av flere parker. Man trenger minst en dag i hver park for å få et ordentlig inntrykk av hva som er å se, og enda mer tid for å få gjort alt som frister. Én dag i Disney World er bedre enn ingen dager i Disney World, men det er ikke nok... Les litt om hver park (det er mange bra blogger om parkene) og velg det som frister mest hvis dere ikke får tid til alle.

Ingen oppegående mennesker skal trenge å måtte overtales til å bli med til en Disney-park. Onkelen og tanten din høres kjedelige ut. Dra til Disney World uten dem! :)

Skrevet

Hva med Universal Studios i stedet for da?

Gjest Birti
Skrevet

Jeg var i DisneyWorld i april - og på tross av at jeg vanligvis ikke er så glad i fornøyelsesparker, så ELSKET jeg det! Gleder meg til å dra tilbake en dag! Vi var der i tre dager, og hadde park hopper-billetter (så du kan gå i flere parker hver dag). Vi valgte det fordi vi var der i forbindelse med et arrangement og "måtte" i Epcot hver dag. Hadde vi ikke skulle det ville jeg valgt fire dager og satt av en dag per park. Vi rakk ikke Hollywood Studios, men jeg var VELDIG postivt overraska over Animal Kingdom og Epcot. Magic Kingdom er jo det som er mest Disney, så den er obligatorisk og deilig crazy. Kan forøvrig ikke sammenlignes med Disneyland i Hong Kong eller Tokyo som jeg har vært i tidligere. Det var gøy det også, men dette er absurd på en meget positiv måte.

Kan kanskje legge til at jeg snart blir 30, så det er absolutt noe for en hver ;-)

Skrevet

Hva med Universal Studios i stedet for da?

Universal's Islands of Adventure, om en kun skulle i en park. Lett bedre enn Disney da jeg var der sent på 90-tallet, i alle fall. :)

Men det kommer jo veldig an på hva en er ute etter. 

Skrevet

Min personlige mening, er at Universal Studios (Island of Adventure) er bedre enn Disney-parkene.

Skrevet

Min personlige mening, er at Universal Studios (Island of Adventure) er bedre enn Disney-parkene.

Enig!

Men jeg har både vært i parken i Paris, California og Florida. Helt greit med Disney parkene men mest gøy for barn.

Skrevet

Kom nettopp hjem, var å besøkte Magic Kingdom. Vi dro dit så vi fikk se paraden klokken tre også var vi der til det stengte klokken 12, man må nesten få med seg fyrverkene klokken ti. Men den kveldsparaden var skikkelig skuffende i forhold til den på dagen.

Vi rakk å gjøre det meste på de timene, nå er vi relativt effektive da=)

Det koster rundt 900 kroner (verdt hver krone)

Ta fergen til og kanskje Monorail hjem.

Jeg er 25 år gammel og hadde en av de beste dagene i hele mitt liv på Magic Kingdom.. 

Håper dere får en strålende tur!

AnonymBruker
Skrevet

Enig! Mye morsommere scenes og ikke minst rides! Men disney er såklart også bra :)

Anonymous poster hash: 60835...d42

• 6 år senere...
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Criador skrev (På 10.7.2015 den 23.52):

Disneyworld er 4 parker, koster ca 800 kr per park eller noe sånt, og man trenger i alle fall en dag i hver park, så det kan bli ganske så dyrt.. :) Tror Disney World er bedre enn disneyland!

Er det sånn at man må holde av håndkle eller hives de bort?

Anonymkode: 97e68...b5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...