Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og har bare råd til å abonnere på en avis. Jeg liker å holde meg oppdatert, særlig på politiske spørsmål samt det som skjer ute i verden. Jeg er ikke interessert i å lese kjendisnytt eller om slanking/sex/forhold (det har jeg jo internett og KG til).  

Hvilken avis holder best kvalitet etter deres mening? Hva abonnerer dere på?

AnonymBruker
Skrevet

VG og Dagbladet er ikke avisen for deg hvis du ikke vil lese om sex og forhold osv... Har ikke noe peiling på de andre avisene. Men hva ned Aftenposten ? Det meste blr jo iallefall være mer seriøst en vg og db iallfall.

Anonymous poster hash: b74df...294

Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Dag og Tid. Evt. Morgenbladet, om du slit med å lese nynorsk.

Endret av Veslefrikk
AnonymBruker
Skrevet

Jeg abonnemerte på morgenbladet gjennom hele studietiden. Likte det godt, både pga innholdet, men også det at den kune kommer fredager. Da gidder man faktisk å sette seg ned å lese avisa :)

De pleier å ha gode priser til studenter også.

Anonymous poster hash: 2c2dc...d7f
AnonymBruker
Skrevet

Aftenposten for dagsavis, Morgenbladet for ukesavis. Det vil i hvert fall jeg anbefale.

Anonymous poster hash: e6a19...bb0
Skrevet (endret)

Lokalavisa. Greit å få med seg det som skjer av kulturelle innslag i byen du bor i. Hvis jeg bodde i Oslo, Aftenposten.

Internasjonale nyheter følger du best på nett.

Endret av Lurium
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har internett så jeg gidder ikke kaste bort penger på avisabonnement.

Anonymous poster hash: 486bf...f1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har internett så jeg gidder ikke kaste bort penger på avisabonnement.

Anonymous poster hash: 486bf...f1b

AnonymBruker
Skrevet

Fysiske avisabonnement er vanvittig dyrt (selv med studentrabatt?).

Som student i dag ville jeg aldri ha brukt penger på det.

Vil heller anbefale nyhetskilder på nett, og f.eks. radiosendinger og podcasts, som nyhetssendinger f.eks. fra BBC World Service. Du kan også plukke ut de mest nyhetsorienterte programmene fra NRK radio (selv om deres vinkling til tider er irriterende) som Her og Nå og Dagsnytt18.

Anonymous poster hash: b376b...881
  • Liker 1
Gjest Marsvinet
Skrevet

Fysiske avisabonnement er vanvittig dyrt (selv med studentrabatt?).

Som student i dag ville jeg aldri ha brukt penger på det.

Vil heller anbefale nyhetskilder på nett, og f.eks. radiosendinger og podcasts, som nyhetssendinger f.eks. fra BBC World Service. Du kan også plukke ut de mest nyhetsorienterte programmene fra NRK radio (selv om deres vinkling til tider er irriterende) som Her og Nå og Dagsnytt18.

Anonymous poster hash: b376b...881

Jeg har vært en flittig leser av flere nettaviser daglig i flere år. Jeg synes imidlertid at journalistikken på nett er gjennomgående dårlig. Jeg ønsker meg god innsikt og grundig informasjon om det som har skjedd. Det er ikke nok for meg å vite -at- noe har skjedd (hellas-krisen, yara-saken etc). Jeg vil også vite mest mulig om hvordan og hvorfor også. Det bør være skrevet av objektive og reflekterte journalister, som evner å se hele bildet. Ikke krisemaksimering og tvisting av fakta (slik som mye av det som publiseres i nettavisene er). De gode artiklene er som regel ikke gratis på nettet heller. :/

Skrevet

Hvis du vil ha dypere innsikt i saker og høyere kvalitet på jurnalistikken bør du velge en ukesavis. Jeg anbefaler både Morgenbladet og Dag og Tid, men personlig synes jeg Morgenbladet kan bli litt for Oslofokusert og tunglest til tider.

Hvis du vil ha noe daglig anbefaler jeg Klassekampen. Den har et annet fokus enn nettavisene og er dermed en fin motvekt til dem. Den var tidligere veldig venstreradikal, men den har endret seg.

Mange aviser har kampanjer der du kan prøve gratis eller billig i tre uker, det anbefales (krever kanskje at du verves). Da kan du se om det er noe du leser eller papirdunkfyll.

Ellers er lokalaviser sikkert gøy, men ikke noe du bør prioritere om du bare skal ha en.

Skrevet

Anbefaler Morgenbladet. Høres ut som det er riktig for deg. Kan kanskje virke litt tung i starten, men det kommer du raskt inn i. Det er en ukeavis, noen som gir deg mulighet til å lese hele avisa, og avisa er en motvekt til raske nyheter i nettavisene.

AnonymBruker
Skrevet

Morgenbladet og DN. DN kan man også få som kun helgeavis om man ønsker det.

Anonymous poster hash: 465ae...9e4
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips om gode aviser!

Jeg har bestilt nyhetsbrev fra Morgenbladet, og har begynt å lese litt i nettavisen deres :)

Anonymous poster hash: e5b9e...802
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode tips om gode aviser!Jeg har bestilt nyhetsbrev fra Morgenbladet, og har begynt å lese litt i nettavisen deres :)Anonymous poster hash: e5b9e...802

Du kan også prøvelse den gratis på papir noen uker, prøveabonnement. Håper du blir fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...