Coiljente Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Noen som har gode oppskrifter hvor jeg kan ha i balsamico? Jeg liker å ha det på salat og kylling, men trenger noen andre matvarer jeg kan bruke det på. Tips???
Christiania_Oslo Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Italiensk salat med mozzarella,basilikum og tomatskiver evn cherrytomater, pluss olivenolje,salt og pepper. Sammen med jordbær og fløte(dryss litt over) Østers m litt pepper og olivenolje Kan brukes i de fleste desserter, men ikke overdriv:)
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Om det ikke er så dyr type, så kan den også brukes i fks. røde pastasauser Anonymous poster hash: 141c9...71b
venus_ Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Ovnsbakte grønnsaker (søtpotet, squash, aubergine, løk, sopp, paprika ++) som blandes med fetaost og balsamico etter det er stekt, ufattelig godt. Spiser det sammen med couscous. Fikk denne oppskriften fra en annen balsamicotråd her på forumet for lenge siden.
Fliko Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 (endret) Mariner jordbær med litt balsamico og sukker et par timer. Jordbærene smaker himmelsk synes nå jeg Jeg er IKKE glad i balsamico men elsker marineringen av jordbærene med det. Det liksom får frem jordbærsmaken enda mer. Endret 12. juli 2015 av Fliko
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 Balsamicoløk! Rødløk skjæres i tynne skiver og stekes med litt sukker. Når den begynner å bli blank og myk, så har du på en god dæsj balsamico (eventuelt pluss litt rødvin, om du har en slant). La det putre til balsamicoen har kokt inn og løken er helt myk og har "falt sammen". Smak til med mer sukker, salt og ev mer balsamico. Kan også være godt med litt timian i. Godt tilbehør til kjøtt (biff, gode pølser, koteletter, leverpostei mm) ost og kan og brukes på skiva med favorittpålegget når den er kald. Anonymous poster hash: 5f053...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå