Gå til innhold

Sunn salt snacks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å holde meg unna potetgull/chips ettersom jeg lett kan spise 200g på en kveld (noe som blir ca 1000 kcal). Jeg ser derfor etter noe annet jeg kan spise som er salt og samtidig kalorilett. Gjerne noe som er litt sprøtt i konsistensen. Noen som har tips til noe jeg kan prøve?

Anonymous poster hash: 18aae...45d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rista kikerter :)

Ovnsristede kikerter

-Sett ovnen på 220 grader. 
-Skyll en boks med kikerter, og la de deretter renne av seg på ett ett kjøkkenhåndkle
 -Ha kikertene over i en bakebolle og tilsett 1-2 ss matolje som tåler høy varme
 -Dryss over ønska krydder. Fantasien setter grenser. Men siden du ønsker salt er maldonsalt et tips.
- Legg kikertene i en langpanne med bakepapir(spre de godt), og stek midt i ovnen i ca 20-30 minutter. Vend rundt på kikertene sånn ca hvert 10. minutt sånn at du er sikker på at de bli blir sprø nok ;). Når du tar de ut og de får avkjølt seg blir de crispy.

Anonymous poster hash: 258c2...b0f
  • Liker 2
Skrevet

Popcorn? Bønnechips? Ristede kikerter som nevnt over her. Eller sånn grønnkål-chips? Da kan du variere veldig hvilke smaker du vil ha. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å holde meg unna potetgull/chips ettersom jeg lett kan spise 200g på en kveld (noe som blir ca 1000 kcal). Jeg ser derfor etter noe annet jeg kan spise som er salt og samtidig kalorilett. Gjerne noe som er litt sprøtt i konsistensen. Noen som har tips til noe jeg kan prøve?

Anonymous poster hash: 18aae...45d

Ja, du kan prøve grønnsaker i saltet dip. 

Anonymous poster hash: 01858...ad1

Skrevet

kutt opp fullkornstortillalefser i biter, strø på paprika- og chillipulver. Gjerne litt salt også og sleng det i ovnen til de blir sprø. Kan dippes i salsa (gjerne hjemmelaget) :)

AnonymBruker
Skrevet

:murvegg:

Anonymous poster hash: de80c...8ae
AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker med dipp. Eller popcorn :)

Anonymous poster hash: 63cc2...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...