Coiljente Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Jeg lagte thaigryte til middag i dag, og brukte koriander oppi gryta. Men jeg vet ikke hva andre ting jeg kan bruke koriander til utenom thaimat.. Noen som har tips?? En god salat kanskje?
Supraspinatus Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Alt. Det er ganske godt på jordbær også. 3
Coiljente Skrevet 10. juli 2015 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2015 Indisk og mexicansk Har du noen gode oppskrifter på lur som du vil dele?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Mexicansk fiskegryte. Indisk mat. Anonymous poster hash: 94fd1...ed9
Coiljente Skrevet 10. juli 2015 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2015 Alt. Det er ganske godt på jordbær også. Herlig! Det skal jeg prøve.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Kamskjell: http://www.aforkandapencil.com/scallops-with-chilli-and-lime/ Koriander er også brukt i marokkansk mat. Anonymous poster hash: 60fb3...4ba
Petra75 Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Guacamole bruker jeg alltid koriander i. Gjerne også til marinaden når jeg lager hjemmelaget taco med kylling.
Coiljente Skrevet 10. juli 2015 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2015 Guacamole bruker jeg alltid koriander i. Gjerne også til marinaden når jeg lager hjemmelaget taco med kylling. Høres godt ut! Hva er din "oppskrift" på marinaden til kyllingen? Har du evt noen andre gode tips til marinader?
Petra75 Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Høres godt ut! Hva er din "oppskrift" på marinaden til kyllingen? Har du evt noen andre gode tips til marinader? Jeg bare rører sammen litt olje, spisskummen, cayennepepper, paprikapulver, hvitløk, salt og pepper og koriander og lar kyllingbitene ligge litt i det før steking. Syns det er bedre enn kjøpepulveret
Christiania_Oslo Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Bland sammen finhakket tomat,gul løk og koriander. Tilsett litt olivenolje,sitron,vann,hvitløk og tørket chili__> enkel og god salat. Couscous salat med grønnsaker og koriander Veldig mye thai og indiske retter som inneholder koriander. Krydder er fint til å fryse,de holder mye lengre da:)
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Har du noen gode oppskrifter på lur som du vil dele? Hva med denne? http://trinesmatblogg.no/2012/03/12/gmn-indisk-kyllingsuppe-med-eple-ingefaer-og-chili/ Er kjempegod og blir ekstra godt med frisk koriander på Anonymous poster hash: 2f7d4...d4c
Beltedyr Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Har du noen gode oppskrifter på lur som du vil dele? Selvsagt:) Ceviche 200 g fast hvit fisk 2 stk lime, saften av 0,5 stk rødløk 2 fedd hvitløk 1 stang stilkselleri 0,5 stk rød chili 1 dl finhakket frisk koriander Fremgangsmåte Frys fisken. Skjær den i tynne skiver og legg utover en tallerken. Finhakk rødløk, hvitløk, stilkselleri, chili og koriander og bland med limesaft. Hell blandingen over fisken og la den stå til "marinering" ca 10 min før servering. (Du kan også tilsette litt appelsinjuice.) (Denne er forsåvidt peruviansk, men det spiller ingen rolle, en fantastisk rett!) Egg i karri Ingredienser: 3-4 ss yoghurt 4 hardkokte egg 1 ts ingefær 1 hvitløksfedd 1 ss frisk koriander 1 dl finhakkede tomater 1/2 ts chili 1/2 ts malt koriander 1/2 ts spisskummen 1/2 ts gurkemeie salt 1/2 rødløk, finhakket 1-2 grønne chili, finhakkede 1,5 ss olje Varm olje i en panne, tilsett spisskummenfrø. Når disse blir varme, tilsett løk. Fres løken til den blir gyldenbrun (4-5 minutter). Tilsett så ingefær, hvitløk og grønn chili. Fres i 2 minutter. Tilsett gurkemeie og chilipowder. Fres i 1. minutt. Tilsett tomater, malt koriander og salt. Fres dette noen minutter. Ta vekk pannen fra platen og la det avkjøles litt. Tilsett yoghurt og 3 ss vann og bland. Skru opp temperaturen og la det koke i 3-4 minutter. Skru av platen og tilsett egg. Ha over frisk koriander. Nan, eller ris passer bra.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 Jeg lagte thaigryte til middag i dag, og brukte koriander oppi gryta. Men jeg vet ikke hva andre ting jeg kan bruke koriander til utenom thaimat.. Noen som har tips?? En god salat kanskje? Koriander er veldig godt til asiatiske retter. Nuddelretter, supper osv. Lol. Anonymous poster hash: 6f0f8...978
Kvist Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 Ferskt brød, philadelphiaost og masse koriander er også veldig godt. Hvis du vil ha koriander uten at det er middagsmat.
Gjest Rossin Skrevet 12. juli 2015 #17 Skrevet 12. juli 2015 Er det snakk om korianderkrydder eller urte? Det er to helt forskjellige ting. Det ene males av koriander frø, det andre er bladene på planten.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #18 Skrevet 13. juli 2015 Er det snakk om korianderkrydder eller urte? Det er to helt forskjellige ting. Det ene males av koriander frø, det andre er bladene på planten. Det er vel en forskjell alle er klar over? Siden alle svar TS har fått gjelder frisk koriander, og hun ikke har protestert på det, kan vi vel gå ut fra at det er frisk koriander hun har? Noe som stemmer bra med at hun har brukt det i thaisuppe. Og dersom det var en pose tørkede korianderfrø hun hadde mer igjen av, hadde det vel ikke hastet så veldig å få brukt opp restene? Anonymous poster hash: 60fb3...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå