AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Hei. Jeg er nå i permisjon med min baby på fire mnd. I fjor jobbet jeg i kommunen her, og tjente dermed rett til feriepenger. Derfor forlenget jeg permisjonen min med fire uker og en dag for å kunne være lenger hjemme. 12 juni fikk jeg derfor feriepenger. nå 12 juli derimot, får jeg bare 250 kr? Jeg skal da ikke være ulønnet en hel måned?? Jeg får pengene fra kommunen, også får kommunen tilbake fra Nav, dersom det har noe å si. Men dette kan da ikke stemme? Jeg skulle jo fått ordinær lønn nå, skulle jeg ikke? Har jo ikke tatt ulønnet ferie, for jeg tjente jo opp rett til fereipenger forrige år. Anonymous poster hash: 84055...23f
Frøken Smilla Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Pengene du får utbetalt i juli, er lønn for juni. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Pengene du får utbetalt i juli, er lønn for juni. Så hva med pengene jeg fikk i juni da? Jeg skjønner ikke dette. Er det virkelig rett at jeg bare skal ha 250 kr? Er det slik for alle? At man har en mnd uten penger i løpet av sommeren? Det kan da ikke stemme. Anonymous poster hash: 84055...23f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Fikk du bare feriepenger i juni eller fikk du feriepenger og permisjonspenger?Anonymous poster hash: 1a8fc...27d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Fikk du bare feriepenger i juni eller fikk du feriepenger og permisjonspenger?Anonymous poster hash: 1a8fc...27d Jeg fikk 2000 kr mer enn jeg har fast hver måned. Anonymous poster hash: 84055...23f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 I minn kommune deles årslønnen på 11 mnd. Den 12. Mnd. Utbetales feriepenger og ikke lønn. Da måtte årslønnen delse på 12 og ikke 11. Kan dette være skjedd i ts sitt tilfelle? Anonymous poster hash: 27429...89c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Hvis du bar skrevet ferie som begrunnelse for permisjonen så får du ikke lønn og arbeidsgiver får ikke refusjon. Det stemmer dermed at du ikke skal ha lønn.Anonymous poster hash: 99298...d34 3
TrickyCicci Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Du har forlenget permisjonen sier du, og da blir den ulønnet vil jeg tro. Hvis jeg forstår deg riktig har du egentlig tenkt at du nå er i ferie, og siden du fikk feriepengene i juni, skal du ha vanlig lønn nå, bare at du er på ferie? Usikker på om det er mulig å gjøre det slik, men hvis du har søkt om 1 måned ekstra permisjon, så har kommunen gjort riktig, og så har du muligens rett på ferie i tillegg når du er tilbake på jobb igjen. 2
Jade Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Du får ikke lønn for den måneden du har ferie (enten det er jobb eller permisjon). Da må du legge til sides feriepengene du fikk i juni slik at du har penger den perioden du ikke får betalt. At du har rett på feriepenger betyr ikke at du har lønnet ferie. Det betyr bare at du får utbetalt feriepenger (det du fikk i juni) Endret 10. juli 2015 av Jade 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Jeg skal ta ut ferien min for 2015 etter permisjonsslutt, så jeg har lagt unna feriepengene jeg fikk nå i juni til da, for da får man nemlig ikke betalt man får stort sett "ekstra" lønning når man får feriepengene og de må man selv spare til ferien for da får man ikke penger. (Noen steder får man kun feriepengene utbetalt i juni, altså ikke annen lønn, men får til gjengjeld lønn de ukene man tar ut ferie)Anonymous poster hash: 68a4c...e72 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 Du får ikke lønn for den måneden du har ferie (enten det er jobb eller permisjon). Da må du legge til sides feriepengene du fikk i juni slik at du har penger den perioden du ikke får betalt. At du har rett på feriepenger betyr ikke at du har lønnet ferie. Det betyr bare at du får utbetalt feriepenger (det du fikk i juni) Men jeg fikk jo bare 2000 kr mer i juni enn til vanlig. Jeg skal jo ha mer enn det dersom det skulle vært lønn pluss feriepenger i juni og at jeg skulle lagt penger til side? Anonymous poster hash: 84055...23f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Andre år har jeg fått feriepenger i juni og lønn i juli. Man skal jo ikke gå en måned uten penger fordi man tar ferie... Anonymous poster hash: 84055...23f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Andre år har jeg fått feriepenger i juni og lønn i juli. Man skal jo ikke gå en måned uten penger fordi man tar ferie... Anonymous poster hash: 84055...23f Jo, ferie er ikke betalt. Det vanligste er at man trekkes for ferien i juni og får feriepenger. Anonymous poster hash: 5ef5e...942 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Jo, ferie er ikke betalt. Det vanligste er at man trekkes for ferien i juni og får feriepenger. Anonymous poster hash: 5ef5e...942 Så det dere mener, er standard nåde i juni og juli skal klare seg med bare 2000 mer enn man ville hatt en vanlig måned? For eksempel så får min samboer langt mer enn ordinær lønn når han tar ferie. Og kan dermed fint legge av penger til neste måned. Anonymous poster hash: 84055...23f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 At man både i juni og juli skulle det stå. Anonymous poster hash: 84055...23f
litle_my Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Det vil være forskjell på om du har forlenget permisjonen eller tatt ferie. Dersom du fikk bare 2000 ekstra, og du jobbet stor stilling i fjor, høres det ut som du er trukket for ferie. Da stemmer det at du skal ha lønn i ferien. Men dersom du har "forlenget permisjonen" har du jo ulønnet permisjon, og har ikke krav på lønn. (Et siste alternativ kan være at noen har glemt å melde deg inn på lønn etter permisjon) Det lureste er nok å kontakte lønningskontoret. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Jeg har utsatt permisjon med fire uker ferie. Ut fra feriepengegrunnlaget skulle jeg hatt rundt 19000 i feriepenger. Skal så klart kontakte de på mandag, men det er lenge til, og dette stresser meg. Både min mor og samboer er enig med meg om at jeg skulle hatt lønn nå. I og med at jeg ikke fikk lønn, men feriepenger forrige måned. Skal jo som sagt ikke gå en måned uten noen ting. Anonymous poster hash: 84055...23f
Jade Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Men jeg fikk jo bare 2000 kr mer i juni enn til vanlig. Jeg skal jo ha mer enn det dersom det skulle vært lønn pluss feriepenger i juni og at jeg skulle lagt penger til side?Anonymous poster hash: 84055...23f Du ser på lønningsslippen hva som er feriepenger og hva som er lønning. Jeg vet ikke hvor mye feriepenger du har krav på, og om de 250,- i juli er feriepenger eller lønn. At det er 2000,- mer enn vanlig, sier meg ikke så mye. Om noen her skal kunne analysere hva som har skjedd, må du spesifisere hva som er hva.
Euphemia Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Du ser på lønningsslippen hva som er feriepenger og hva som er lønning. Jeg vet ikke hvor mye feriepenger du har krav på, og om de 250,- i juli er feriepenger eller lønn. At det er 2000,- mer enn vanlig, sier meg ikke så mye. Om noen her skal kunne analysere hva som har skjedd, må du spesifisere hva som er hva. Enten får man ferietrekk samtidig med feriepengene i juni (altså feriepenger i stedet for lønn, men det blir gjerne mer utbetalt enn en vanlig lønning) og så lønn resten av året uavhengig av når man tar ut ferie. Eller man får både lønn og feriepenger i juni og så blir man trukket når man tar ut ferie. Det at TS fikk utbetalt 2000 mer enn vanlig, tyder jo på at hun er i første kategori og skulle hatt lønn som vanlig i juli. Det at hun ikke fikk i juli, kan videre tyde på at hun har ulønnet permisjon, ikke ferie, denne måneden. Eller at sommervikaren på lønningskontoret ikke har gjort alt riktig. 1
Jobbermedbarn Skrevet 11. juli 2015 #20 Skrevet 11. juli 2015 Vet du, jeg tror det er riktig at du ikke har fått penger! Jeg ble litt nysgjerrig på dette selv så jeg googlet foreldrepenger-ferie og der kom det opp flere linker som forklarte det! Jeg er bare helt amøbe til å linke, men prøv det! Det ser ut som man avbryter foreldrepengeperioden og derfor får du ikke noe penger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå