Gå til innhold

aggressiv katt på verandaen :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

av og til er det en katt som oppholder seg på vverandaen min! jeg vil gjerne sitte i sola etter jobb og nyte en kopp te, men katten freser til meg når jeg prøver å gå ut og den er der :( den er i godt hold så tror ikke den er hjemløs. hva kan jeg gjøre?? :( :( :(

Anonymous poster hash: 79352...dba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ignorer den eller forhør deg om hvem som eier den. Den gjør deg nok ingenting

AnonymBruker
Skrevet

jeg er redd for katter så jeg vil ikke gå ut når den freser mot meg :( aner ikke hvem som eier den heller

Anonymous poster hash: 79352...dba
Skrevet

Kast en skvett vann etter den så den løper sin vei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sprayflaske med vann. De aller fleste katter liker ikke vann (ja, jeg vet det finnes unntak...) Katten lærer seg fort å forbinde deg med en uønsket dusj vann. Og vil nok ganske raskt løpe vekk når han/hun ser deg. 

Anonymous poster hash: 49c1a...2eb
AnonymBruker
Skrevet

En dusj med salmiakkvann e.l. vil nok virke avskrekkende på katteskinnet.  :catmilk:

Anonymous poster hash: 94735...c55
AnonymBruker
Skrevet

En dusj med salmiakkvann e.l. vil nok virke avskrekkende på katteskinnet.  :catmilk:

Salmiakk er giftig. Skam deg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En dusj med salmiakkvann e.l. vil nok virke avskrekkende på katteskinnet. :catmilk:

Fy skam deg

Anonymous poster hash: c9d5b...6e8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Salmiakk er giftig. Skam deg. 

Giftig ja, og sterkt. Men det vil i alle fall virke preventivt. :)

Skrevet

Spray vann på den, som flere nevner :) Om det forblir en plage så tar du bilde av katten henger det opp på postkassestativer i nabolaget/nærområdet og ber eier ta kontakt med deg. Da kan du forklare problemet og eieren kan sikkert komme med en løsning. Kanskje eieren vet noe katten ikke liker, slik du klarer å holde den unna eller kan komme å ta katten vekk om den freser/er aggressiv mot deg når du går ut på terassen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at dyremishandling er ulovlig i Norge? Hvis ikke, les deg opp på saken før du poster idiot-innlegg. 

• Liker 3
Gjest Solstråla88
Skrevet

Kast litt vann på den, evt tramp hardt i verandaen og hysj på den. Fungere her iallfall

AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig ikke at noen katter(eller andre dyr) oppholder seg i din eiendom.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spray salmiakkvann på katten, du kan skade den. En annen uheldig virkning er at du kan risikere at den eller andre katter kommer for å markere over salmiakklukten. Katter tror nemlig det er en annen katt som har markert teritoriet sitt og vil makrere over.

Spray katten med rent vann. Eventuelt med noen dråper appelsin eller sitron i vannet.

Anonymous poster hash: 0fe60...222

AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig ikke at noen katter(eller andre dyr) oppholder seg i din eiendom.

Det skjer titt og ofte at naboenes husdyr rusler rundt på min eiendom. Og det gjør meg ikke noe, så lenge de er snille og ikke gjør fra seg der. Jeg gjør ikke noe med dem så lenge de ikke plager meg på noe vis. Om de derimot hadde begynt å oppføre seg aggressivt, remjet om nettene eller gjort fra seg på min eiendom, så hadde jeg ikke nølt med bruke upedagogiske virkemidler for å få de vekk. Det med salmiakken var nå en spøk. Jeg hadde ikke spylt katta med det. Men jeg hadde ikke tatt fem øre for å sette hageslagen på full trøkk, for å si det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...