AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Nå trenger jeg seriøst hjelp fra dere. Bor i rekkehus, og har egen utekrane til å vanning, vaske bil osv. Nå har naboen som ikke har utekrane begynt å bruke min hele tiden. Har gitt beskjed om at denne er min og ikke en felles utekran. Dette forstår tydeligvis ikke naboen. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Vet at de selger lås til vannkran, men kun i USA. Trenger noen snarrådige og gode råd til å få stopp på dette. En muntlig beskjed når tydeligvis ikke inn. Denne naboen har forresten kjøpt seg sin egen nøkkel til kranen, slik at den kan brukes når tid som helst. Tips tas imot med stor takk! Anonymous poster hash: d5ae0...efd
Wilma- Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 http://www.amazon.com/Taplock-Outdoor-security-stopping-unauthorized/dp/B003LY7QDQ Kan bestilles fra amazon
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 http://www.amazon.com/Taplock-Outdoor-security-stopping-unauthorized/dp/B003LY7QDQ Kan bestilles fra amazon Fantastisk - tusen takk Anonymous poster hash: b6113...980
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Er det mulig? For en håpløs nabo. Dere betaler kanskje for vannet til og med?!Anonymous poster hash: 60b7a...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Kanskje dumt spørsmål, siden dere sikkert hadde tenkt på det selv, men dere har ikke egen stoppekran til utekrana? Vår sitter inne, tilgjengelig bare for oss, og hadde løst problemet ganske raskt. Anonymous poster hash: 79d05...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Kanskje dumt spørsmål, siden dere sikkert hadde tenkt på det selv, men dere har ikke egen stoppekran til utekrana? Vår sitter inne, tilgjengelig bare for oss, og hadde løst problemet ganske raskt. Anonymous poster hash: 79d05...a9a TS her... Nei, vi har ikke stoppekrane inne, men må vurderer å installere det. Blir snart gal Anonymous poster hash: b6113...980
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Er det mulig? For en håpløs nabo. Dere betaler kanskje for vannet til og med?!Anonymous poster hash: 60b7a...d8e TS her... Vi betaler ikke for vannet enda, men fra høsten av er det påbudt med vannmåler i vår kommune, så da blir det penger utav det også. Må seriøst får gjort noe. Anonymous poster hash: b6113...980
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 Fantastisk - tusen takk Anonymous poster hash: b6113...980 TS her... De sendte selvfølgelig ikke til Norge Anonymous poster hash: b6113...980
romettig_ Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 http://www.ebay.com/itm/TapLock-SpinSecure-Outdoor-Garden-Tap-Security-Lock-for-Spout-Water-Saving-/201216614614?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2ed971e0d6 Ebay også
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 Jeg vil faktisk tro at det vannutaket tilhører "fellessen", for bruk til spyling av veier utenfor huset? Det er nemlig vanlig å montere vannkran på noen hus for å ha mulighet til å spyle veier m.m. Stenger du av kranen, du har faktisk ikke stoppekran inne noe som taler for at den ikke er din private kran, så stenger du kan du få problemer. Vannmåleren for denne kranen vil nok heller ikke være på deg? Unntaket her er dersom rs, har fått montert kranen selv på eget hus! Anonymous poster hash: 1745d...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 Jeg vil faktisk tro at det vannutaket tilhører "fellessen", for bruk til spyling av veier utenfor huset? Det er nemlig vanlig å montere vannkran på noen hus for å ha mulighet til å spyle veier m.m. Stenger du av kranen, du har faktisk ikke stoppekran inne noe som taler for at den ikke er din private kran, så stenger du kan du få problemer. Vannmåleren for denne kranen vil nok heller ikke være på deg? Unntaket her er dersom rs, har fått montert kranen selv på eget hus!Anonymous poster hash: 1745d...6d6 TS her... Dette er absolutt ikke noe felleskrane. Denne er "ekstrautstyr" som jeg valgte da huset ble bygget. At andre ikke tar seg råd til å montere dette, skal ikke bli mitt problem. Jeg bor i selveier bolig. Vi har ingenting felles - altså kranen er min private! Anonymous poster hash: b6113...980 1
Luckiness Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Jeg ville unngått å få dårlige naboforhold. Jeg ville snakket med han en gang til og nevnt at han såklart kan få låne kranen dersom det en og annen gang skulle være nødvendig. Men at du ønsker beskjed først. Og så gjerne si i en humoristisk tone at om ikke så monterer du lås på den. Forstår at det er kjedelig at han går inn og ut av deres hage og bruker deres kran. Men det er ingen som blir fattig i Norge av at naboen låner en kran med vann i blandt. I tillegg dumt å ødelegge naboforhold. Man blir fort den sure kjerringen som ikke unner andre å låne. 1
Batteri Skrevet 14. juli 2015 #13 Skrevet 14. juli 2015 Jeg ville unngått å få dårlige naboforhold. Jeg ville snakket med han en gang til og nevnt at han såklart kan få låne kranen dersom det en og annen gang skulle være nødvendig. Men at du ønsker beskjed først. Og så gjerne si i en humoristisk tone at om ikke så monterer du lås på den. Forstår at det er kjedelig at han går inn og ut av deres hage og bruker deres kran. Men det er ingen som blir fattig i Norge av at naboen låner en kran med vann i blandt. I tillegg dumt å ødelegge naboforhold. Man blir fort den sure kjerringen som ikke unner andre å låne. Nå legger du faktisk skylden på TS; at det er hennes feil at hun blir sur fordi naboen stjeler. TS: selvfølgelig skal du ikke godta dette. Sett på vannlås og la naboen skaffe seg sitt eget vann. 3
Rotemor Skrevet 14. juli 2015 #14 Skrevet 14. juli 2015 Nå legger du faktisk skylden på TS; at det er hennes feil at hun blir sur fordi naboen stjeler. TS: selvfølgelig skal du ikke godta dette. Sett på vannlås og la naboen skaffe seg sitt eget vann. Nei, dette er ikke greit. Jeg ville også snakket med naboen og forklart at det er mitt. Naboer og andre kan jo gjerne låne av meg, men de må da spørre først!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #15 Skrevet 14. juli 2015 Jeg ville unngått å få dårlige naboforhold. Jeg ville snakket med han en gang til og nevnt at han såklart kan få låne kranen dersom det en og annen gang skulle være nødvendig. Men at du ønsker beskjed først. Og så gjerne si i en humoristisk tone at om ikke så monterer du lås på den. Forstår at det er kjedelig at han går inn og ut av deres hage og bruker deres kran. Men det er ingen som blir fattig i Norge av at naboen låner en kran med vann i blandt. I tillegg dumt å ødelegge naboforhold. Man blir fort den sure kjerringen som ikke unner andre å låne. Slike "humoristiske toner" for å "ikke bli uvenner" synes jeg voksne folk bør kutte ut! Har man bare litt sosial intelligens leser man fort hva den andre egentlig mener. Det hjelper ikke for "vennskapet" å liksom være glad. Vær voksen og si det direkte, uten en påtvunget humoristisk tone. Jeg kjenner til en som bruker den strategien, men hun er en person som flere andre enn meg mener er en bitch. Seriøst. Man behøver ikke å kjefte på den andre, men vær ærlig og åpen likevel. Anonymous poster hash: 8a12b...361 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #16 Skrevet 14. juli 2015 TS her... Dette er absolutt ikke noe felleskrane. Denne er "ekstrautstyr" som jeg valgte da huset ble bygget.At andre ikke tar seg råd til å montere dette, skal ikke bli mitt problem.Jeg bor i selveier bolig. Vi har ingenting felles - altså kranen er min private! Anonymous poster hash: b6113...980 Når du ikke opplyser om denne høyst relevante opplysningen i hovedinnlegget ditt, så ble mitt svar ut i fra de opplysningene du har gitt innledningsvis. Hvor opplyste du ikke om dette da du opprettet tråden? Anonymous poster hash: cdd7d...7b0 1
Luckiness Skrevet 14. juli 2015 #17 Skrevet 14. juli 2015 Slike "humoristiske toner" for å "ikke bli uvenner" synes jeg voksne folk bør kutte ut! Har man bare litt sosial intelligens leser man fort hva den andre egentlig mener. Det hjelper ikke for "vennskapet" å liksom være glad. Vær voksen og si det direkte, uten en påtvunget humoristisk tone. Jeg kjenner til en som bruker den strategien, men hun er en person som flere andre enn meg mener er en bitch. Seriøst. Man behøver ikke å kjefte på den andre, men vær ærlig og åpen likevel.Anonymous poster hash: 8a12b...361 Jeg kom bare med et forslag. Akkurat som alle andre i tråden også gjør. TS får selv velge hvilke forslag hun evt utfører. Regner ikke med du bestemmer valgene til TS selv om det virker som om du vil ha TS til å følge dine meninger om hva som er rett/galt for henne å gjøre. TS er sikkert oppegående nok til å vurdere forslag og velge ut i fra hva hun synes føles best pg mest riktig.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #18 Skrevet 14. juli 2015 Når du ikke opplyser om denne høyst relevante opplysningen i hovedinnlegget ditt, så ble mitt svar ut i fra de opplysningene du har gitt innledningsvis. Hvor opplyste du ikke om dette da du opprettet tråden?Anonymous poster hash: cdd7d...7b0 TS her.... Hvis du leser skikkelig, så står det klart å tydelige "egen krane". Anonymous poster hash: b6113...980 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #19 Skrevet 14. juli 2015 Nå legger du faktisk skylden på TS; at det er hennes feil at hun blir sur fordi naboen stjeler. TS: selvfølgelig skal du ikke godta dette. Sett på vannlås og la naboen skaffe seg sitt eget vann. TS her.... Takk, godt å høre Anonymous poster hash: b6113...980 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå