Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 6 år gammel datter som maser og maser om hull i ørene! Men har ikke lyst til å ta hull i ørene hennes ennå, vil vente noen år med å la henne ta hull! Kan ikke nekte henne å ta hull i ørene , fordi jeg har ørene full av dingeldangel

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke si nei til din 6 år gamle datter, fordi du, som voksen har hull i ørene?

Anonymous poster hash: 30919...bba

• Liker 5
Gjest Universe
Skrevet

Jo du kan si nei til henne. Du er voksen. Jeg synes ikke små barn skal gå rundt med hull i ørene. Det passer best fra 10 års alderen og oppover.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine konkrete begrunnelser med hvorfor du ikke vil at hun skal få hull i ørene? Sånn rent bortsett fra at DU "ikke har lyst"?

Jeg gikk på ungdomsskolen tror jeg det var da jeg og min søster fikk hull i ørene. Tror hun gikk i noen av de siste årene på barneskolen da, men vi har generelt sett vært litt sent ute med slike ting. 

Når barna er 6 år er de såpass gamle at de begynner på skolen. Det er en stor forandring i deres liv. Jeg synes det passer seg med en større gave til barnet da (noe som føles stort for barnet). Personlig skal vi kjøpe en klokke til vårt barn (gutt) da. Ser jo selvsagt at det er noe helt annerledes enn å ta hull i ørene, men å "gjøre noe slikt som kan oppfattes som stort og flott for barnet" (vanskelig å forklare det annerledes) synes jeg bare er flott. 

Hvor gammel tenker du selv hun må være før du ønsker å gi henne hull i ørene? 

Når jeg tenker over det kan det være en fordel å vente til dattera di er gammel nok til hun selv husker på at hun må rense øreflippene sine et visst antall dager etter at hun har fått hullene, pluss at hun kan gjøre det selv. 

Anonymous poster hash: f1a8b...7d8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns egentlig ikke det er for tidlig. Har hun hatt lyst på lenge, eller er det et nytt påfunn? Har noen av venninnene hennes fått det?

Det har ingenting å si om du har hull i øra, argumentet ditt er jo bare at hun må bli litt eldre først.

Hadde det vært meg, hadde jeg sagt at hun kan få hull når hun blir 7år hvis hun fortsatt ønsker det da.

Du kan snakke litt om at det er vondt å ta det også;)

Hvor tidlig det er greit å få det, kommer litt an på barnet også syns jeg. Er hun renslig nok og moden nok til å alltid vaske hendene før hun tar på de osv...

Anonymous poster hash: 7a961...6e9

Skrevet

Jeg ville sagt nei

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har jobbet på piercing studio, og der var regelen at om barnet klarer å stelle det selv, var de gamle nok (men helst 13-14 år).

Og værsåsnill, ikke skyt hull hos frisøren..

Endret av .SALLY.
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg hadde tenkt å vente til hun ble en 12-13 år gammel, jeg var 13 når jeg fikk mine første ørehull av gammeltante som fikset det for meg (hun jobbet som frisør) . Tenker å ta henne med til en venninne som jobber på en alternativ butikk , der fikk jeg 2 hull til i øret😀! Og at hun må lære seg å rense rundt dobbene hver dag, det føler jeg hun er forliten til å huske!

Endret av Anciol
Skrevet

Min blir snart 9 år. Har fortsatt ikke tenkt å ta hull i ørene hennes.

Skrevet

Mine jenter fikk hull i ørene sommeren før de begynte på skolen, dvs begge var litt over 6 år. 

Begge hadde veldig lyst på hull i ørene, og jeg hadde bestemt meg for skolealder som grense for når de skulle få.

Nå hører det med til historien at begge valgte å ikke bruke noe særlig ørepynt etter at grotiden var over, så sånn sett var det litt bortkastet...

Skrevet

Datteren min har sett all ørepynten min , og hun liker det hun ser hun liker særlig tippoldemoren min sine safirøredobber :) Men de får hun ikke låne men hun skal få låne gullhjertene mormor gav meg:)

Har tilsammen 6 hull i hvert øre 3 i hver flipp og 3 i øvre øret:)

Skrevet

Klart du kan nekte henne det selv om du har det. Jeg nekter datteren min å være oppe til midnatt og å drikke alkohol. Barn skal ikke gjøre alt voksne gjør

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt å vente til hun ble en 12-13 år gammel, jeg var 13 når jeg fikk mine første ørehull av gammeltante som fikset det for meg (hun jobbet som frisør) . Tenker å ta henne med til en venninne som jobber på en alternativ butikk , der fikk jeg 2 hull til i øret😀! Og at hun må lære seg å rense rundt dobbene hver dag, det føler jeg hun er forliten til å huske!

Og der har du svaret ditt syntes jeg. Vente til hun også er 12-13 år. Akkurat som mamman sin :).

Anonymous poster hash: 7ee10...96b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en 6 år gammel datter som maser og maser om hull i ørene! Men har ikke lyst til å ta hull i ørene hennes ennå, vil vente noen år med å la henne ta hull! Kan ikke nekte henne å ta hull i ørene , fordi jeg har ørene full av dingeldangel

Hva er din begrunnelse for å vente?

La henne få hull i ørene og øredobber!

Anonymous poster hash: 6df4c...17f

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet på piercing studio, og der var regelen at om barnet klarer å stelle det selv, var de gamle nok (men helst 13-14 år).

Og værsåsnill, ikke skyt hull hos frisøren..

Hvis ikke frisøren...hvor går man da?

Jeg vil ikke sette mine ben i et tattoverings- eller piercingsstudio...æsj.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke frisøren...hvor går man da?

Jeg vil ikke sette mine ben i et tattoverings- eller piercingsstudio...æsj.

Man går til et piercingstudio, jo. Det er mer hygienisk, du får smykker som er bedre både hygienisk og anatomisk sett, de ansatte kan mer, hullet blir ofte rettere og penere, det er mindre sjanse for arrvev og andre stygge ting.

Anonymous poster hash: 400ca...66a

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...