Gå til innhold

Vaskemidler med lite/ingen lukt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tips til vaskemidler (alle typer, til husvask) som har lite eller ingen lukt? Er så lei av at huset stinker i to døgn etter at det er vasket.

Anonymous poster hash: 55d53...f0f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klesvask, Omo sensitiv pulver.

Gulvvask, enten Sunlight oppvask eller

Ajax av den blanke gjennomsiktige, du ser gjennom hele flaska med vaskemiddel. Ellers så måmdu gå på Neutral, men de sunes ikke jeg tar skitten med seg.

Anonymous poster hash: d6169...31b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blenda sensitiv lukter ikke, reint blir det også :)

Anonymous poster hash: a9d21...8d8

Skrevet

Blenda sensitiv lukter ikke, reint blir det også :)

Blenda er til klesvask.

AnonymBruker
Skrevet

Microfiber og vann?

Anonymous poster hash: 257e8...ccd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blenda er til klesvask.

Ja og så? Hun spurte om alle typer vaskemiddel! Klærne blir reine, noen over som nevnte at klærne ikke ble reine av neutral....

Skrevet (endret)

Ja og så? Hun spurte om alle typer vaskemiddel! Klærne blir reine, noen over som nevnte at klærne ikke ble reine av neutral....

Les omigjen. TS spør etter midler til husvask, som gjør at huset ikke stinker, som hun sier, etter flere dager. Derfor antok jeg at det bare var snakk om rengjøring.

Endret av Vidalita
AnonymBruker
Skrevet

Les omigjen. TS spør etter midler til husvask, som gjør at huset ikke stinker, som hun sier, etter flere dager. Derfor antok jeg at det bare var snakk om rengjøring.

What ever, jeg gidder ikke kverulere med deg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en blanding av 1/4 del eddik, 1/4 del oppvaskmiddel og 1/4 vann. Bruker det på alt av flekker og dusjvegger. Det lukter litt eddik rett etter jeg har sprayet på, men det forsvinner etter et par minutter :) 

Jeg bruker å bare væte en mopp litt, spraye samme blandingen på en flekk og ellers har jeg ikke vaskemidler til gulvvasken. 

Den funker fint som dovask også. Sprayer litt i do før jeg bruker en dokost (som står i litt klor) til å skrubbe med. Nå har jeg aldri ting som sitter fast i do, så vet ikke hvordan det vil fungere på det. Antar det tar det :)

Vasker jeg vinduene så kan jeg spraye litt på en klut, men man må være obs på at det kan skumme en del pga oppvaskmiddelet så derfor må man ikke bruke mye. 

Det er et virkelig universalmiddel og bruker vel egentlig ikke noe annet.

Anonymous poster hash: ba490...ad4
Skrevet

Takler ikke kraftige lukter selv, men synes ikke den hvite Ajax regular lukter spesielt ille. Nå bruker jeg heller ikke så mye av den, nesten en halv kork til ti liter vann, og så bruker jeg sånn våtmopp til å vaske gulvene med.

Ved vask av toalett og bad foretrekker jeg Jif Baderom, den har en levelig lukt og det stinker ikke rengjøring i dagesvis etterpå heller.

Vindusvask er litt verre, for der går gjerne HrMinya bananas med Jif Glass-sprayen slik at jeg må rømme huset i noen timer, men vasker jeg selv så bruker jeg den greia som heter Nylonrent eller noe. Liten blå eske med en tube i, lukter ikke særlig mye av den i det hele tatt, og er helt genial til vinduer, annet glass og generelt blanke overflater.

Til klesvask bruker jeg Omo Color, men jeg synes ikke den lukter spesielt voldsomt.

Skrevet

ajax har en som ikke lukter noe..

Skrevet

De rimelige kjedeversjonene av grønnsåpe naturell, som f.x Coop grønnsåpe lukter lite (etter min mening for lite ;-). Billig er de også!

Skrevet

Bruk kluter og mopper av mikrofiber. Tørt støv og rusk tar du med støvsugeren eller tørrmopp. Deretter kommer du langt bare med å bruke mikrofiber og reint vann.

Hvis du skal bruke noe vaskemiddel, kan du bruke Zalo. Jeg bruker det på alle typer flater bortsett fra inni toalettet. Zalo lukter lite i utgangspunktet, og du trenger bare noen få dråper for å få det reint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...