Gå til innhold

Får ikke være sosial...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei... Nå har jeg vert hjemme med barnet vårt hver kveld hele forbanna sommeren, men i går skulle jeg hjelpe en venninne med pynting til bryllup. Dette har samboeren visst lenge..

Jeg drar hjemmefra og alt er greit.. Men når jeg kommer hjem er han sur fordi jeg var så lenge.. Han skulle ditt og datt før han skal reise på festival fra fredag til lørdag.. I tillegg så sutret han fordi han måtte i dette bryllupet istedet for å ta hele helgen på festival..  

Ellers så er han også sur hver gang jeg skal på besøk til venninner ol.. Dette skjer en gang ca. annenhver uke, så jeg er ikke mye ute å farter heller.. 

Er så lei av at hver eneste gang jeg skal kose meg venninner så blir det til noe negativt i hjemmet. Føler at jeg ikke kan gjøre noe..

I tillegg så klikket han en gang jeg hadde besøk av min mor, tante søster og en venninne fordi det ikke passet hans planer..

Jeg har tatt dette opp.. Vi har diskutert, snakket å kranglet om dette titals ganger, men det gir seg aldri! 

Nå står jeg ved ett vendepunkt.. Dra, eller leve uten å besøke venninner og familie..

hva gjør jeg??

Anonymous poster hash: a917d...be3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Nå står jeg ved ett vendepunkt.. Dra, eller leve uten å besøke venninner og familie..

hva gjør jeg??

Anonymous poster hash: a917d...be3

Anonymous poster hash: 36c52...2fb

Skrevet

Jeg hadde aldri levd uten venner og familie. Helt uaktuelt! Har dere snakket med noen profesjonelle om dette?

• Liker 1
Skrevet

Har du spurt han hvorfor han mener han har rett på å være sosial men ikke du? Og hvordan han tror det er å leve med noen som bare er sur og kjeftete?

• Liker 4
Skrevet

Er det de to eneste alternativene ville jeg dratt. Du har rett til å ha et eget liv du også, ikke bare være der for å gjøre hans hverdag enklere.

(At du ikke får ha kontakt med venner eller familie i det hele tatt virker veldig ekstremt, så jeg håper du overdriver, men vet dessverre at de mennene (og kvinnene) finnes.)

• Liker 1
Skrevet

Prøv å prat med familievernkontoret, det kan hjelpe. Om ikke så hadde jeg ikke orka å ha det sånn.

Er slike tendenser her også, og det må prates om ja...

AnonymBruker
Skrevet

Litt slik har jeg det også.

Prøver jeg å finne på noe med venner, gå på en kamp, foreldremøte e.l blir han sur og grinete!

Jeg jobber 2-3 kvelder i uka, og dette er han også sur for, men skjønner jo at jeg må dette, og tjener godt på det.

Men fordi jeg da er borte disse kveldene, mener han jeg ikke kan finne på noe de andre kveldene/helgen heller.

Nå er det ikke så offte jeg ønsker å delta på noe, så synes jeg burde få lov så lenge han ikke har noen spessielle planer. Han er jo stadig på farten mens jeg er hjemme med barna.

Det er vel ikke stort å gjøre med, annet enn å sette ned foten å bare dra når det er noe du virkelig vil gjøre. Selv om det selvsagt gir en dårlig følelse.

Anonymous poster hash: 364ae...ef4
Skrevet

Synes dere ikke selv det er litt spesielt at partneren deres skal "få lov" til noe, og ikke minst at han skal kunne ha en slags bestemmelsesrett over hva dere får og ikke får lov til..? I hvilken verden er det slik at dere trenger "å få lov" - er dere ikke voksne mennesker som lever i et likestilt land hvor det du har mellom beina ikke skal være indikatoren på hva du "får lov" til? Hvorfor har dere latt mannfolka deres leve i den troa at deres fritid, venner og ønsker er viktigere enn deres egne? At dere bare vil finne dere i å bli bundet til hus og hjem, og at det i tillegg er forståelig og akseptabelt at voksne mannfolk furter, surver og blir sinte om de selv må sitte hjemme 1 av 7 kvelder i uka..? Og hvorfor i all verden gidder dere å være sammen med sånne menn???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har din fulle rett til å være like sosial som ham! Han var med på å lage barnet, da må han vise at han er voksen og kan være alene med det en del ganger mens du er ute med venner. Så får du være alene med barnet noen ganger når han er ute. Ta dere en tur til familievernkontoret, og fortell mannen alvoret om hvordan relasjonen dere i mellom er nå.

Anonymous poster hash: 221c3...1f6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med fyren i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 8c772...c9a

Skrevet

Tror du vet svaret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...