AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Jeg har fått tilbud om boligalarm på huset mitt (fra Sector alarm). Selger har gått igjennom hva som inngår i startpakker og siden det har vært en del innbrudd i området i det siste er det kanskje ikke så dumt å anskaffe alarm. I pakken inngår 2 kameraer. Selger mente ut fra dører og vinduer at det ene burde plasseres i stuen (hvor det dekker både sofaen samt kjøkkenkroken). Det andre i annen etasje, rett mot døren til badet. Selger sier at kameraene kun vil bli virksom dersom alarmen er påslått og den går. Da skal kamera ta bilder og sende alarmsentralen. Jeg føler litt ubehag i forhold til kameraene og er ikke sikker på at det selger sier er korrekt. Har hørt at de på sentralen kan gå inn å se «live» hva som skjer i boligene til folk. Noen som vet noe om det? Anonymous poster hash: a0334...43a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Post- og Teletilsynet i Norge er ekstremt strengt, og alarmbedrifter er pliktig til å følge dem. Sector Alarm er også et kjent og seriøst firma, så du har nok ingenting å bekymre deg for. Det er ikke akkurat som om vaktene sitter og følger med på kameraer... Anonymous poster hash: 63b14...3d9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Vi har akkurat fått installert alarm fra Sector Alarm, med blant annet tre kameraer. Vi har fått nøye gjennomgang og føler oss veldig trygge på at ingen som jobber i Sector Alarm har tilgang til å se noe som helst med mindre alarmen går. Selv da er det utrolig strengt, og det er politiet som får bildene og ser på dem. Det er riktig at kameraene blir virksom først når alarmen går av. Anonymous poster hash: 3f042...246
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Jeg ville tenkt på hvor ofte det er falske alarmer.. Om du da sitter der med hånden i trusa er det rimelig pinlig. Anonymous poster hash: 2e946...6bd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Jeg ville tenkt på hvor ofte det er falske alarmer.. Om du da sitter der med hånden i trusa er det rimelig pinlig. Anonymous poster hash: 2e946...6bd Det blir vel ikke falske alarmer hvis alarmen ikke er påslått? Og alarmen er vel ikke på når man er hjemme, eller? ts Anonymous poster hash: a0334...43a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Jeg ville tenkt på hvor ofte det er falske alarmer.. Om du da sitter der med hånden i trusa er det rimelig pinlig. Anonymous poster hash: 2e946...6bd Kamerafunksjonen gjelder bare på hussikringen, altså den man skrur på når huset forlates. Er man hjemme har man som oftest bare på skallsikringen og denne bruker ikke kamerafunksjonen, slik vi forstod det. Altså ingen som filmer deg når du er hjemme. Anonymous poster hash: 3f042...246 Anonymous poster hash: 3f042...246
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 En kompis jobber med å selge kamera, røykvarsler og alarmer. Han har en app på mobilen (eller logge seg inn på nettet) hvor han kan logge seg inn på et tilfeldig kamera og se hva som skjer(!). Han jobber ikke for sektor da, så vet ikke hvordan det er hos dem. Anonymous poster hash: 42616...35f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 En kompis jobber med å selge kamera, røykvarsler og alarmer. Han har en app på mobilen (eller logge seg inn på nettet) hvor han kan logge seg inn på et tilfeldig kamera og se hva som skjer(!). Han jobber ikke for sektor da, så vet ikke hvordan det er hos dem.Anonymous poster hash: 42616...35f Dette er jo bare sprøyt. Anonymous poster hash: 63b14...3d9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Dette er jo bare sprøyt.Anonymous poster hash: 63b14...3d9 Det er faktisk helt sant. Er partytrikset hans. Anonymous poster hash: 42616...35f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Kameraene hans står kun utendørs da, kanskje de har andre regler. Anonymous poster hash: 42616...35f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå