Gå til innhold

Hvilken edderkopp er dette (bilde)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her, legger jeg ut bilde av denne edderkoppen som satt på vinduet vårt her om dagen. Den er ganske lys beige/nesten litt gulaktig og ca. 4-5 cm totalt inkludert bein. Jeg har forsøkt å lete litt på edderkopp-sider, men jeg har edderkoppskrekk så klarer ikke lete så lenge i slengen. Begynner å klø overalt og får helt fnatt! :ler: 

Edderkopp.png

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaida
Skrevet

Kan det være en smaragdedderkopp hann? :) Micromata virescens tipper jeg altså. Var flott i alle fall.

Skrevet (endret)

Ja, det ligner forsåvidt ganske mye på en sånn en når jeg googler. Denne var ikke så grønn, men ser de kommer i gule/beige varianter også, så. Vi har nettopp kjøpt hus rett ved et lite "skogbryn" med gress og lave vekster i kanten, og den trives jo i et slikt miljø etter det jeg forstår. 

Jeg har som sagt edderkoppskrekk og jo større jo verre (helt til vi når tarantella-størrelse; jeg har faktisk hatt en Grammostola rosea som "kosekopp", tro det eller ei!) så jeg må si jeg er ingen fan av at det skal bo slike store edderkopper rundt her. Hm.. 

Endret av FantasDick

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...