himmeloghav Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Husarbeid kan være så kjedelig. Derfor må man prøve å motivere seg selv. Hva er dine forslag? Her er mine. 1 mye hyggeligere å være hjemme når det er ryddig og rent 2 lettere å ta imot besøk 3 deilig å føle at man har orden 4 trening i seg selv å gjøre husarbeid 5 lukter rent 6 lettere å puste når støvet er vekk 7 gir en god følelse etterpå, som trening også gjør 8 blir mindre deprimert 9 lettere å finne det man skal ha 10 hyggeligere å lage mat Flere? 2
Zenobia Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Er med på denne Har ikke noe å tilføye; synes du har en bra liste. Kanskje jeg kommer på noe etter hvert. Gjør du/dere alt i ett jafs før helgen, eller blir det litt og litt? Her er det litt og litt, jevnt og trutt og tappert, som er tingen (à la 'Mot i brystet'). Drømmen er å få rutiner til å sitte; faste ukedager til faste ting, med det man faller tilbake på, er å ta det når det trengs (og kanskje utsette det litt, til DET MÅ TAS NÅ!!)
himmeloghav Skrevet 10. juli 2015 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Jeg utsetter og det hoper seg opp. Nå skal jeg få orden. Selger det jeg ikke trenger. Kaster det som kan kastes, evt gi bort til freetex og loppemarked. Jeg har begynt å sortere ting i brødposer for å få lettere få oversikt. Jeg er fornøyd med det. Endret 10. juli 2015 av himmeloghav
Gjest imperio Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 (endret) enig i alt du skriver. Tre tips til å få det fortere unna gjort: Ta et rom om gangen. Start øverst og jobb deg nedover - først skap, så benker, så gulvet f.eks. Sett på musikk og ha det gøy! Jeg har ikke nå stor vaskedag. Jeg tar det i rykk og napp. I går kveld så ryddet jeg benkene på kjøkkenet, og da ble det til at jeg gikk over gulvet i hele leiligheten, tok små ting her og der, satt på ei maskin med klær selv om at jeg ikke måtte. Og voila, rent og pent over alt Skulle bare ta noe søppel som lå på benken, for søppelbøtten sto til vask med klor, så ble til at jeg la "tørr" søppel oppå benken midlertidig. Men så endte det opp med ren og ryddig leilighet. Endret 10. juli 2015 av imperio
Kaisamaia Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Jeg utsetter og det hoper seg opp. Nå skal jeg få orden. Selger det jeg ikke trenger. Kaster det som kan kastes, evt gi bort til freetex og loppemarked. Jeg har begynt å sortere ting i brødposer for å få lettere få oversikt. Jeg er fornøyd med det.. Hva sorterer du i brødposer? Ting du skal ha?
himmeloghav Skrevet 3. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2015 (endret) . Hva sorterer du i brødposer? Ting du skal ha? Ja, jeg har mye kosmetikk liggende. Har sortert håndkremer, fotkremer, hårfjerning, sminke etc. Kvitteringer har jeg også i brødposer som jeg skal ha i hvite ikea bokser. Nå har jeg mer oversikt. Endret 3. august 2015 av himmeloghav 1
Kaisamaia Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Ja, jeg har mye kosmetikk liggende. Har sortert håndkremer, fotkremer, hårfjerning, sminke etc. Kvitteringer har jeg også i brødposer som jeg skal ha i hvite ikea bokser. Nå har jeg mer oversikt. Okei. Jeg bruker ulike esker og plastbokser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå