Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i en alder av 40 år fått tilbake de forferdelige kvisene jeg hadde til jeg var langt opp i tjueårene. Det er heldigvis ikke så ille som det var, men nok til at jeg skjemmes over huden min. Har hørt at flere bruker reseptbelagte kremer som inneholder a - vitaminsyre, og lurer på om jeg må be legen om en resept på dette. 

Er det noen som bruker slike kremer og kan fortelle meg om virkninger/bivirkninger?

Anonymous poster hash: 37d8c...2c6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må nesten gå for reseptbelagte kremer med dette for å få god effekt. De en kan kjøpe over disken er så svake i Norge, så ville snakket med legen da. Du risikerer å få veldig rød hud i en periode, hud som flasser, bryter ut og er mer sensitiv.

Anonymous poster hash: bf9bc...487

AnonymBruker
Skrevet

Var reseptbelagte kremer jeg tenkte på. Annet "dill" har jeg brukt nok av gjennom årene. Har brukt et ukjent antall tusen kroner på reseptfrie apotekkremer og diverse remedier fra hudpleiere ( ikke det at alt er så dårlig, men det virker liksom ikke så veldig godt heller). Reagerer dessverre på veldig mye også. 

Ser helst etter en anbefaling: noe som virker på DEG?

AnonymBruker
Skrevet

Var reseptbelagte kremer jeg tenkte på. Annet "dill" har jeg brukt nok av gjennom årene. Har brukt et ukjent antall tusen kroner på reseptfrie apotekkremer og diverse remedier fra hudpleiere ( ikke det at alt er så dårlig, men det virker liksom ikke så veldig godt heller). Reagerer dessverre på veldig mye også. 

Ser helst etter en anbefaling: noe som virker på DEG?

Jeg skrev på ipad så ble litt krøll, skjønte at det var reseptbelagte ting du tenkte på. Har dessverre ikke prøvd noe som er reseptbelagt, men bruker et 2% retinolserum som er importert fra Romania. 

Anonymous poster hash: bf9bc...487

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å prate med legen om det! Jeg er 18, men har hatt store problemer med huden min tidligere, og har fremdeles litt. Jeg har hatt både Epiduo og Differin, forskjellen er at Epiduo  er litt sterkere enn Differin. Jeg bruker Differin nå, og syns det funker fint når jeg får kviser som er vanskelig å få vekk :). En bivirkning du mest sannsynlig vil oppleve er at du kan bli veldig tørr. Jeg fikk beskjed om å bruke den så mye jeg ville på kveldene, men fant fort ut at det ble litt for tørt å bruke den annenhver dag :)

Anonymous poster hash: cbe63...c54
Skrevet

Airol på resept er a vitamin syre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...