Gjest Sliten Skrevet 7. september 2004 #1 Del Skrevet 7. september 2004 Jeg er så sliten! Greier ikke finne lyspunkter i noe! Samboeren min er ute og reiser igjen, og tilbake sitter jeg alene med det store huset og alt rotet. (Han hjelper ALDRI til hjemme) Vi har to barn hver (fire tilsammen) i alderen 3 til 8 år. Det er utrolig slitsomt!! Barna hans rydder aldri, og er utrolig rotete av seg. (han sier de er lik sin mor.. hun er visstnok slik) Men kan ikke han ta det da? Jeg blir så sliten i hodet og stresset av å ha masse rot over alt. Tåler jo litt rot da, som leker og slikt. Men f. eks. i helgen var jeg borte, og da jeg kom hjem var kjøkkenet bombet med skitne kopper , søppel, klær, maling, perler, mat+++, badet var bombet med klær og håndduker, stuen full av klær og leker, og dill og ledninger. Og alt dette bare på litt over et døgn. Jeg spurte om de ikke kunne ha ryddet litt. Nei, de hadde nesten ikke vært hjemme!!! :o Vel, nok om det... Ellers så trives jeg veldig dårlig i bygda. Har bodd her et år, og jobber i nabokommunen. Kjenner ingen enda. Har meldt meg inni div. lag og foreninger, men det ser ikke ut til å hjelpe. (Sjelden jeg kommer meg avgårde, for samboeren min er aldri hjemme :-?) Familien min bor langt borte (tre timer å kjøre en vei) og jeg føler meg enormt ensom her. Alt er så tungt, det blir bare tyngre og tyngre å komme seg på jobb. Trening som liksom skal gi meg overskudd gjør meg bare enda mer sliten! Jeg er mindre tålmodig overfor ungene... Noen ganger har jeg mest lyst til å flytte fra bygda. Men føler at jeg må holde ut litt til. Har jo ikke bodd her så lenge? Noen som har noe fornuftig å si til meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
summer25 Skrevet 7. september 2004 #2 Del Skrevet 7. september 2004 Her tror jeg det trengs et stormøte med alle involverte parter! Først bør du kanskje diskutere dette med mannen din, men uansett bør det innføres endel regler. Blir kanskje litt vanskelig med regler for 3-åringer, men du bør forlange at de eldste barna tar sin del av rydding. At din manns barn har det fra sin mor har ingenting å si så lenge de er i ditt hus, der er det dine/deres regler som gjelder. Jeg blir kjempesint når jeg leser om slike ting og synes det er imponerende at du holder ut. Høres dessuten ut som om din man også roter endel. Han kan kanskje forlange/forvente at du gjør mer i huset enn ham siden han er mye borte, men han bør uansett bli "rista" litt! Lykke til med å få system på rotet. Stå på :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 7. september 2004 #3 Del Skrevet 7. september 2004 Må bare signere under det SUMMER25 skriver. Dette er et felles ansvar. Du er vel ingen hushjelp? Slå i bordet og forlang at alle deler på ryddind etc. Gir deg en riktig god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2004 #4 Del Skrevet 7. september 2004 Takk for svar... Tror ikke det hjelper å sette krav. Da sier bare samboeren min at han ikke greier å nå kravene mine. Han mener han gjør nok ved å jobbe... Jeg blir så sint noen ganger! Har også streiket og latt være å gjøre noe, med det resultat at det blir helt grusomt her! Men til slutt så må jeg bare rydde. Tenk om vi får besøk??!!! Nå er jeg så sliten at jeg har lyst til å gi opp... gjøre en ende på helvetet... Orker ikke leve mer... orker knapt puste. Hva er vitsen i å leve egentlig???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 7. september 2004 #5 Del Skrevet 7. september 2004 Hvis du virkelig lurer på hva som er vitsen med å leve, trenger du nok mere hjelp enn en alvorlig prat med samboeren din. Da trenger du å snakke med en lege. Hvis du skal stille krav til mannen - og jeg kan ikke skjønne annet enn at du må det - så må du være innstilt på å gjennomføre de sanksjonene du forespeiler ham. Det må være noe han absolutt vil unngå og som du kan greie å gjennomføre, og det må ikke være sexnekt og ikke være tiltak overfor hans unger. Deres oppførsel er hans ansvar, og de bør ikke straffes for problemer dere imellom. Ultimatum som du ikke følger opp vil bare forverre sit tror jeg. Ellers er mitt mest konstruktive forslag å ansette en hushjelp hvis oppgave er å rydde og vaske. det kan jo mannen din betale hvis han heller vil jobbe og bidra til husholdningen på den måten, enn selv å ta i et tak. Da får du sikkert tid til å finne givende aktiviteter for deg selv og overskudd til hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå