AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Er det en helt vanlig "husedderkopp"? Den var helt lys beige og liknet på et frø da den lå krøllet sammen, men så begynte den å gå!! Aaahhh, jeg skvatt sånn... Anonymous poster hash: 7012e...b6c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Er det en helt vanlig "husedderkopp"? Den var helt lys beige og liknet på et frø da den lå krøllet sammen, men så begynte den å gå!! Aaahhh, jeg skvatt sånn...Anonymous poster hash: 7012e...b6c Du har vel denne under oppsikt!? Det er et meget giftig eksemplar av petterkopp-arten, først oppdaget begynnelsen av 2000-tallet. Har du kontaktet entomolog? Anonymous poster hash: 65a8f...0fe 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Du har vel denne under oppsikt!? Det er et meget giftig eksemplar av petterkopp-arten, først oppdaget begynnelsen av 2000-tallet. Har du kontaktet entomolog?Anonymous poster hash: 65a8f...0fe Tosk. Ikke skrem ts med slikt tull. Dette er en normal art i Norge, og ikke giftig. Bare la den gå Anonymous poster hash: c9d85...64f
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Kan du ta et klarere blide? Første som slo meg var denne korsedderkoppen, men ting som slår meg først er ofte ikke riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Du har vel denne under oppsikt!? Det er et meget giftig eksemplar av petterkopp-arten, først oppdaget begynnelsen av 2000-tallet. Har du kontaktet entomolog?Anonymous poster hash: 65a8f...0fe Nei, nei, nei. Dette er tydeligvis et eksemplar av toppekoppen, først nedtegnet av Dawkins i 1984. Det er bare hunnedderkoppen som er giftig. Det er litt vanskelig å se på bildet om det er en hunn eller hann, men den er sikkert en hann. Så det er sånn 80% sannsynlig at den ikke kommer til å drepe deg om du bærer den ut Anonymous poster hash: a107f...8dc 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Nei, det ser ut som krabbeedderkopp. Ta en titt her: http://www.edderkopper.net/
Gjest Kaida Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Tror og det kan være krabbeedderkopp, de kryper sammen på den måten. Går den litt sidelengs, som en krabbe? Den er helt ufarlig.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Okei! Jeg leste litt på nett og fant ut at det mest sannsynlig er den vanlige krabbeedderkoppen "Xysticus cristatus". Det er den vanligste arten av krabbeedderkopper i Norge, tydeligvis... Jeg har aldri sett den før, så ble veldig nysgjerrig. Den går ikke sidelengs, men det er vel noen edderkopper som gjør det, er det ikke? TS Anonymous poster hash: 7012e...b6c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Den lå på verandaen da jeg solte meg. Gjett om jeg skvatt til da jeg så at det ikke var et frø haha! TS Anonymous poster hash: 7012e...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå