Gjest Vena Cava Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Vi har nettop pusset opp. Men jeg sliter med å finne på hva jeg skal pynte veggene med. Jeg vet hva jeg liker og hvilken stil jeg har når det gjelder interiør men er så himla dårlig til å sette ting sammen.. Jeg derimot ikke noe glad i den chabby chic stilen som har vært superpoppis lenge nå. Liker heller ikke at alt skal være nytt og flott. Liker litt gamle møbler som man gjør om selv, evt lage selv. Samboer har nettop lagd stuebord og spisestuebenk, og jeg har malt dem. De ble superfine! Og unike:) liker ikke at stua mi ser ut som en skeidar-katalog. Men så til problemet. Vi har malt veggene lys grå. Skumring heter fargen, og listene er så og si hvite. Vi har en sofa som er lys/mellomgrå, og spisebenken er lys mintgrønn. Vi har altså mye grått i gulv og vegger, så jeg vil prøve å unngå så mye av det når et gjelder veggpynt. Jeg et glad i å sette inn farger. Spraylakkerte nettop en lampe i gul, ble superfin. Også bryter den litt med de andre kjedelige fargene på møbler og sofa. Liker sort og bronse da, synes det kler den grå sofaen og veggen. Så jeg er ikle redd for litt farger:) Så er det noen som kan linke til noen bra sider på nett med inspirasjon til hva jeg kan ha på veggene? Nesten alle veggene i både stue, gang i trappeppgang er helt nakne. Det er så utrivelig her når det er sånn. Ser ofte ting jeg liker på interiørbutikker men jeg får likesom ikke helt trua på at det vil passe inn her! Store bilder kan vi ikke ha her, da stua ikke er veldig stor. Liker heller mange små bilder eller postere satt sammen på en vegg. Men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det:P Fant noen fine postere på Ebay da i svart/hvit. En var av en naken kvinne bakfra med et sverd, den andre var et undervannsbilde og den tredje var av rihanna som stod og vinket etter taxi. Alle var kule, men vet liksom ikke om de vil passe sammen. Må nesten ha noen flere også da, synes det blir litt litt med bare tre stk. Og hvordan fester man postere på veggen? Bruker man ramme? Eller bare klistrer man det rett på veggen? Uff. Jeg trenger hjelp:P haha
Gjest Bossa Nova Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Shabby chic er ikke inn lenger i det hele tatt, heldigvis. Til det siste spørsmålet - postere er finest når de er i ramme. Gjerne en tynn, svart ramme. Mange små bilder kan være veldig kult, men da er det greit å ha en mal eller forslag på hvordan man henger dem opp. Og da må du jo ha mange rammer, men kanskje du kan kjøpe ferdiginnrammet. Jeg er superinteressert i interiør, men klarer ikke å danne et bilde av hvordan du har det. Vet ikke om du har retro, bohemsk/etnisk,skandinavisk eller eklektisk f.eks. Men det er søkeord du kan bruke.Her er noen layouts til hvordan du kan henge opp små eller store bilder. Slengte også med en for møbler.Inspirasjon kan du også få på Elledecor.com Endret 18. november 2015 av Bossa Nova
melatonin Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Shabby chic er ikke inn lenger i det hele tatt, heldigvis. Til det siste spørsmålet - postere er finest når de er i ramme. Gjerne en tynn, svart ramme. Mange små bilder kan være veldig kult, men da er det greit å ha en mal eller forslag på hvordan man henger dem opp. Og da må du jo ha mange rammer, men kanskje du kan kjøpe ferdiginnrammet. Jeg er superinteressert i interiør, men klarer ikke å danne et bilde av hvordan du har det. Vet ikke om du har retro, bohemsk/etnisk,skandinavisk eller eklektisk f.eks. Men det er søkeord du kan bruke. Her er noen layouts til hvordan du kan henge opp små eller store bilder. 41721556ad36b6be15de3fcd66d47f79.jpgdf4970eb51549df229aacbc27f899a03.jpgf90c35a8b7361efad21dc4e9805e9e93.jpg68f031be30a0750a6e6c549db2424825.jpg Slengte også med en for møbler. Inspirasjon kan du også få på Elledecor.com Ikke ts, men de bildetipsene var veldig bra tips.
Gjest Vena Cava Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Shabby chic er ikke inn lenger i det hele tatt, heldigvis. Til det siste spørsmålet - postere er finest når de er i ramme. Gjerne en tynn, svart ramme. Mange små bilder kan være veldig kult, men da er det greit å ha en mal eller forslag på hvordan man henger dem opp. Og da må du jo ha mange rammer, men kanskje du kan kjøpe ferdiginnrammet. Jeg er superinteressert i interiør, men klarer ikke å danne et bilde av hvordan du har det. Vet ikke om du har retro, bohemsk/etnisk,skandinavisk eller eklektisk f.eks. Men det er søkeord du kan bruke. Her er noen layouts til hvordan du kan henge opp små eller store bilder.41721556ad36b6be15de3fcd66d47f79.jpg df4970eb51549df229aacbc27f899a03.jpg f90c35a8b7361efad21dc4e9805e9e93.jpg 68f031be30a0750a6e6c549db2424825.jpg Slengte også med en for møbler. Inspirasjon kan du også få på Elledecor.com Tusen takk for tips:) nå fant jeg nettop en side som hadde mange kule bilder, desenio.no. Rammer har de også. Litt dyrt syns jeg kanskje det var, men det får bare være. Så tror jeg går for noen sånne bilder på ene veggen over sofaen. Hva kan jeg ha på andre veggen tror du? Hylle? Har hjørnesofa så må ha et eller annet over den korte siden av sofaen også.
Gjest Bossa Nova Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Ja, der er det mye fint:) Hvis du har en helt bar vegg, så er det jo alltids stas med en bokhylle. Over den lengste siden av hjørnesofaen, kan du ha et eller et par større bilder. Og på den korte siden kan du ha en liten gruppe med småbilder i samme stil, f.eks veldig enkelt som dette. Du kan også ha en kul vegglampe der. Et veggur. Et lite gevir. Ett vertikalt bilde i passe størrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå