Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sodastream

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler AGA-maskinen fremfor sodastream. Flaskene holder mye bedre på kullsyren, man kan ha ferdigboblet brus i kjøleskapet i flere dager. Det gikk aldri med sodastreamflaskene.

Anonymous poster hash: 05b83...051

hvilken av Aga-maskinene har du ?

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal kjøpe med sodastream maskin. Trenger jeg å kjøpe noe mer til den? Har sett sånne "gasstanker", hva er det? Er det noe jeg må kjøpe nå sammen med maskinen?

Anonymous poster hash: bd387...35c

Ja, du må ha en sylinder til kullsyre. Kullsyren må tross alt komme fra et sted, nærmere bestemt en slik sylinder/patron som skrus fast inne i maskinen. Det tar ikke mange sekundene.

En slik patron holder til kullsyre til cirka 60 liter. Da må den byttes. Det gjør du ved å ta den med til en butikk (Clas Ohlson, Jernia og Jula er blant alternativene) og bytte den i en ny. Når du første gang kjøper en slik sylinder koster den gjerne 200-250, men derfra og ut er det billigere fordi du samtidig leverer inn din gamle: Innbytte koster f.eks. 119 hos Clas Ohlson og enda mindre hos Jula.

Jeg er storfornøyd med Sodastream, i hvert fall. Etter innkjøpet for noen hundrelapper koster det meg nå under to kroner pr. liter vann med kullsyre, og man slipper å drasse på f.eks. Farris-flasker fra butikken. Ikke prøvd AGA sine apparater, men jeg har ikke opplevd at kullsyren forsvinner fra Sodastream-flaskene på noen dager. Pleier uansett ikke å karbonisere før jeg skal drikke det, det ville vært ganske dumt, og det er grenser for hvor lang tid jeg bruker på å drikke opp restene i en flaske. Jeg antar uansett at både Sodastream og AGA er helt fine.

Anonymous poster hash: 1a046...5ed

• Liker 1
Skrevet

Ser at det er flere modeller av Sodastream, så lurer på hva slags modell dere har?

Ser de varierer ganske mye i pris! 

Skrevet (endret)

Sodastream <3 

Jeg pleier bruke den der Funlight Fruktfest, og blande (samme blandingsforhold som med saft). Nå, jeg er ingen fan av champagnebrus.. Eller fan av fruktfestSAFT.. Men fruktfestbrusen synes jeg er knallgod!

Vi har Sodastream Jet. Veldig enkel versjon - men funker helt flott! :D

Endret av LillaFrosk
AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er flere modeller av Sodastream, så lurer på hva slags modell dere har?

Ser de varierer ganske mye i pris! 

De gjør samme jobben. Forskjellene er design, mulighet til å regulere mengden kullsyre enklere, eventuelt display og at noen bruker glassflasker. Jeg har en av de enkleste, der er det bare én knapp og jeg trykker så mange ganger/så lenge jeg vet er nødvendig for passende mengde kullsyre. Jeg synes det var unødvendig med de ekstra greiene, siden jeg veldig raskt lærte meg hvor mye jeg skal trykke. Så sluttresultatet er det samme, forskjellene ligger i design og knapper.

Anonymous poster hash: 1a046...5ed

AnonymBruker
Skrevet

Sodastream og AGA har faktisk samme bajonettfeste, så de går om hverandre. Har selv flasker fra begge to.

Javel? Da finnes det i såfall to typer flasker til en av maskinene, for aga-flaskene våre har tre tagger i åpningen som ikke sodastreamflaskene hadde. Prøvde også flaskene på både sodastream og aqvia-maskinen i butikken. Det gikk ikke.

AnonymBruker
Skrevet

hvilken av Aga-maskinene har du ?

Har den i metall, men det virket som om det bare var materialet som var forskjellen på de to modellene.

Skrevet

Har den i metall, men det virket som om det bare var materialet som var forskjellen på de to modellene.

ah.. Takk for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...