Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sodastream

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det verdt å kjøpe? Er den sukkerfri colaen god?

Anonymous poster hash: b4146...ca1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er coca coliker. Tar litt tid å vende seg til smaken. Jeg har vanskelig for å vende meg på nye ting, men er verdt et forsøk for deg kanskje. 

De har andre smaker som er gode :) så synes det er verdt kronene. 

Anonymous poster hash: cbd4a...b4f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er coca coliker. Tar litt tid å vende seg til smaken. Jeg har vanskelig for å vende meg på nye ting, men er verdt et forsøk for deg kanskje. 

De har andre smaker som er gode :) så synes det er verdt kronene. 

jeg er pepsiholiker :fnise: er så lei kjøpe det på butikken + panten, så tenker dette kan være en grei løsning! :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg er pepsiholiker :fnise: er så lei kjøpe det på butikken + panten, så tenker dette kan være en grei løsning! :)

tror faktisk den colaen (sodastream) smaker mer som pepsi faktisk... har du prøvd first price og andre billig colaer? Smaker litt som den (med mer kullsyre), men du regulerer jo hvor mye kullsyre du vil ha i den. Og du kan ta i mindre gugge enn du må for å regulere smaken.

Det er billig, og når du blir vandt til smaken så kommer du til å spare mye penger. Og du kommer til å kjenne sukkeret i vanlig pepsi/cola og klarer ikke å drikke det lengre. Det har ihvertfall alle jeg kjenner sagt. Jeg er som sagt dårlig på å legge om vaner, og har vanskeligheter med å innstille hodet på nytt  :fnise: 

En storflaske med "smak" koster 59 og 69 kr hos elkjøp, aner ikke om de er de billigste heller. 

De har cola og cola uten sukker. Har hørt at den sukkerfrie er mer lik coca cola enn den vanlige, så skal prøve den ut senere. De har cola lime, appelsin, lime/sitron, Gurana (?), røde bær, eple etc etc. 

En slik flaske gir 18 liter med drikke!! Tenk deg det da, 18 liter for 69 kr!! En fire pakk med cola koster 80-90 kr her (når den ikke er på tilbud). Det.Er.Sinnsykt!! 

Jeg har prøvd lime, cola og ingefær. Ingefær kan jeg absolutt anbefale, da ingefær øl brusen har aaalt for mye kullsyre og en sterk smak, sodastream versjonen er litt mildere og mye bedre. 

Lime brukte jeg som blandevann til vodka  :fnise:  Blir litt som sprite, men med mer smak. 

Men håper jeg en dag klarer å gå over til 100% sodastream. 

For det er sunnere og du sparer sykt mye penger. 

Skrevet

Husk at du trenger ikke bruke sodastream sine egne smaker.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg liker ikke de smakene man kjøper i butikken.. Smaker helt forferdelig. 

Godt med eplejuice, litt vann og kullsyre f.eks. Blir som den der juicebrusen 

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du trenger ikke bruke sodastream sine egne smaker.

tips? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge varer en kullsyrepratron, da?

Hvilken maskin/butikk anbefales?

Anonymous poster hash: f1922...a29

AnonymBruker
Skrevet

en patron.. jeg har ikke brukt opp min enda, søsteren min bruker den daglig, og drikker kun sodastream. Hennes varte i nesten 5 måneder. De er da to stk på en maskin. 

Jeg har ikke prøvd hjemmelaget sodastream, må prøve ut den som ble nevnt over her  :laugh:

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg har hatt min kullsyrepatron i 2 år tror jeg. Bruker den ikke så ofte dog. Går jo fortere om du bruker den ofte. 

Min ble i alle fall kjøpt på elkjøp. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere vann rett fra krana?

Vi må koke alt vannet her, derfor er brusdrikkingen altfor høy.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere vann rett fra krana?

Vi må koke alt vannet her, derfor er brusdrikkingen altfor høy.

jeg tar det rett fra kranen. Har to flasker, så en står i kjøleskapet hele tiden. 

Du kan jo koke opp, så sett det i kjøleskapet. Aner ikke om den må bli kald før du setter den i kjøleskapet først.. vann går vell ut på dato? eller blir "dårlig" slik som mat?  :fnise:

Skrevet

tips? :)

AGA har en serie, blant annet med energidrikk av type red-bull og flere jeg likte svært godt med stevia istedet for kunstig og vanlig sukker. (flere av de jeg har smakt tidligere var ikke gode). Sideren deres var også veldig god. 

55259-330146.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Med Sodastream skal de helt vanlige kullsyrepatronene vanligvis holde til 60 liter. I praksis opplever jeg å få litt mer ut av dem enn som så. Jeg bytter på Clas Ohlson, da koster det 119 kr. å bytte. Med andre ord i underkant av to kroner literen.

Jeg bruker forresten vann rett fra krana, ja. Fyller ofte opp flaskene og setter dem i kjøleskapet først for å få det enda kaldere, så jeg alltid har flasker med vann uten kullsyre der, men det er vann fra krana. Jeg bruker gjerne litt sitronsaft oppi for smakens skyld, men har også hatt suksess med å lage noe som minnet veldig om sitron-Schweppes med en saft jeg kjøpte. Viktig å ikke blande inn noe sånt før man karboniserer, da spruter det utover hele kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 1a046...5ed

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med Sodastream skal de helt vanlige kullsyrepatronene vanligvis holde til 60 liter. I praksis opplever jeg å få litt mer ut av dem enn som så. Jeg bytter på Clas Ohlson, da koster det 119 kr. å bytte. Med andre ord i underkant av to kroner literen.

Jeg bruker forresten vann rett fra krana, ja. Fyller ofte opp flaskene og setter dem i kjøleskapet først for å få det enda kaldere, så jeg alltid har flasker med vann uten kullsyre der, men det er vann fra krana. Jeg bruker gjerne litt sitronsaft oppi for smakens skyld, men har også hatt suksess med å lage noe som minnet veldig om sitron-Schweppes med en saft jeg kjøpte. Viktig å ikke blande inn noe sånt før man karboniserer, da spruter det utover hele kjøkkenet.

Den feilen har jeg gjort hele 3 ganger. To av de så tok jeg i kullsyre først (som man skal), så tok jeg oppi guggen og spruten sto i taket  :skratte: 

Tror jeg glemte å vippe den litt til siden, slik som når man tapper øl. 

Skrevet

Hos jula koster det faktisk bare 79 eller 89 (husker ikke hvilken av de to).

AnonymBruker
Skrevet

Den feilen har jeg gjort hele 3 ganger. To av de så tok jeg i kullsyre først (som man skal), så tok jeg oppi guggen og spruten sto i taket  :skratte: 

Tror jeg glemte å vippe den litt til siden, slik som når man tapper øl. 

Definitivt en risiko etter du har fått kullsyren på plass også, ja. Gikk på den smellen selv. Men når man gjør det i motsatt rekkefølge står den spruten rett opp i maskineriet på apparatet i tillegg, og hvor godt det har av boblende sirup er jeg usikker på.

Hos jula koster det faktisk bare 79 eller 89 (husker ikke hvilken av de to).

Ikke dårlig, det skal jeg huske på. Nå gidder jeg neppe reise ens ærend til Sandvika eller Lørenskog for å spare 30-40 kroner, men kjekt å vite om jeg skal i nærheten. Men da snakker vi under halvannen krone per liter, det er ikke verst.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er forskjell påmengde/størrelse på patronene? Og dermed prisforskjell? Rusta er vel billigere enn Jula på det meste?

PS: Tråden var nyttig, uten usaklig krangling eller agurkinnhold.

Dagens beste tråd! KG: Sånne tråder bør roses oftere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt en risiko etter du har fått kullsyren på plass også, ja. Gikk på den smellen selv. Men når man gjør det i motsatt rekkefølge står den spruten rett opp i maskineriet på apparatet i tillegg, og hvor godt det har av boblende sirup er jeg usikker på.

Ikke dårlig, det skal jeg huske på. Nå gidder jeg neppe reise ens ærend til Sandvika eller Lørenskog for å spare 30-40 kroner, men kjekt å vite om jeg skal i nærheten. Men da snakker vi under halvannen krone per liter, det er ikke verst.

maskinen kan bli ødelagt om det spruter rett oppi. Den feilen gjorde jeg første gangen. Er så sløv på å lese bruksanvisningen  :fnise: Så tok guggen oppi SÅ kullsyren. 

Det ble "brus" over ALT! veggen, maskinen, gulvet, ja over alt :skratte:

Nå så tar jeg oppi guggen over vasken, i tilfelle det spruter igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...