Gå til innhold

Hvor ofte smøre med solkrem og spm om fregner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte bør man smøre seg med solkrem når man ligger i sola?

Hver time, annenhver?

Smører meg med faktor 30 i ansiktet siden jeg har normal lys hud med litt fregner til vanlig, men får mye mer i sola. Vil faktor 30 "dempe" fregner eller bare hindre meg i å bli solbrent? :-)

Anonymous poster hash: 48d15...105

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Solkrem demper ikke fregner, dessverre. Men den hindrer du blir brent.

Smør deg hver 3-4 time. Men husk å ta pause fra sola hver time og smør deg med after sun.

Anonymous poster hash: 28cea...f44
AnonymBruker
Skrevet

Smør deg hver 3-4 time. Men husk å ta pause fra sola hver time og smør deg med after sun.

Takk for svar :)

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg smører annenhver time. Bruker 30 de fleste steder, men må ha høyere faktor på skuldre og på rista. 

Jeg er i alle fall full i fregner i ansiktet (ikke beklageligvis. Synes det er kjempefint) så nei, det funker ikke med solfaktor mot fregner. Du må nok bare akseptere at du får fregner om sommeren :P 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske lys i huden og hr fregner og rødskjær i håret. Bruker p20, den holder i 10 timer. I Syden smører jeg ett par ganger om dagen, hjemme smører jeg kun 1x.

Smører du deg med spf 50 i ansiktet får du nok ikke fregner, men heller ikke farge.

Anonymous poster hash: 3f76f...c28

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte bør man smøre seg med solkrem når man ligger i sola?

Hver time, annenhver?

Smører meg med faktor 30 i ansiktet siden jeg har normal lys hud med litt fregner til vanlig, men får mye mer i sola. Vil faktor 30 "dempe" fregner eller bare hindre meg i å bli solbrent? :-)

Om du alltid bruker solkrem i ansiktet, vil solkrem muligens dempe fregnene dine noe, eller ihvertfall utsette tiden det tar å gjøre mørkere og mer synlig i større eller mindre grad. I og med at ansiktet gjerne er den kroppsdelen som får mest sol, er det uansett lurt å  være flink til å smøre seg her. Selv bruker jeg gjerne faktor 50 i ansiktet hele sommerhalvåret(og noe lavere i vinterhalvåret) -  men det er for å utsette fremtidige rynker. Fregnene mine er fine :-)

Anonymous poster hash: 5dc08...464

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske lys i huden og hr fregner og rødskjær i håret. Bruker p20, den holder i 10 timer. I Syden smører jeg ett par ganger om dagen, hjemme smører jeg kun 1x.

Smører du deg med spf 50 i ansiktet får du nok ikke fregner, men heller ikke farge.

Anonymous poster hash: 3f76f...c28

"Holder i 10 timer"? Gjør nok egentlig ikke det du. En får farge av faktor 50 også, det tar bare lengre tid. 

Anonymous poster hash: 46994...b65

• Liker 1
Skrevet

Dessverre?!?!

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre?!?!

Ja, jeg skrev "dessverre" fordi ts ikke vil ha fregner. Selv synes jeg det er ganske søtt :)

Skrevet

Jeg bruker faktor 50 i ansiktet alltid jeg.

Men måtte få pigmentflekker og fregner før jeg skjøte det var nødvendig😒

Fregner er fint på andre, men hater det på meg.

Jeg håper obagi kuren jeg har begynt på kan fjerne noe. Nå holder jeg meg vekke og hvis jeg absolutt må være i sola så smører jeg ofte hver 2-3 time.

Begrense også tiden jeg er i solen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...