Gå til innhold

Snille dere, kan dere svare meg ang squats?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg tar 50 squats morgen og 50 om kvelden i en lang periode, uten å tilføye noen vekt, vil det utgjøre forskjell? Tenker mest på øverst på leggene og rumpa.

Eller bør jeg gå for det "30 day Squat Challenge"?

Anonymous poster hash: c915a...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du gjør en øvelse som er så lett at du klarer over 20 repetisjoner så vil det ha liten effekt på musklene. I beste fall får du litt kardiotrening :)

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo ta squats med 1 fot, da blir det fort mye tyngre. Men det krever god koordinasjon også.

Men sånn egentlig bør du bare kjøre på med vekter, da dette uten tvil gir best/mest resultater :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta squats med 1 fot, da blir det fort mye tyngre. Men det krever god koordinasjon også.

Men sånn egentlig bør du bare kjøre på med vekter, da dette uten tvil gir best/mest resultater :)

Feks hvor mange kilo?

AnonymBruker
Skrevet

Skal du bygge muskler bør du satse på så tungt at du klarer mellom 5-10 repetisjoner. 

Anonymous poster hash: ada94...7ea
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med vekter! Garanterer at du raskt merker forskjell :)

Anonymous poster hash: d7a1e...282

AnonymBruker
Skrevet

Det du kommer til å få, er belastningsskade®.

Anonymous poster hash: e6bb7...6f5
AnonymBruker
Skrevet

Det du kommer til å få, er belastningsskade®.

Nei ;) Med mindre hun har en alvorlig fysisk defekt i utgangspunktet. Om man ikke tåler 50 knebøy uten vekter to danger daglig, er det noe galt fra før..

AnonymBruker
Skrevet

Nei ;) Med mindre hun har en alvorlig fysisk defekt i utgangspunktet. Om man ikke tåler 50 knebøy uten vekter to danger daglig, er det noe galt fra før..

Dersom øvelsen er helt ukjent og ny og man her skal dundre på 100 knebøy om dagen (når null har vært utgangspunktet), så vil noe slikt kunne skje.

Så jo ;)

• Liker 3
Skrevet

Feks hvor mange kilo?

Det som er mye viktigere enn antall kilo, det er å ha god teknikk. Hvilken teknikk som er best, er også avhengig av hvilken type kropp du har (lange lår kan for eksempel gjøre ting vanskeligere).

Bare for å nevne litt hva jeg mener så har du for eksempel:

- "low bar" og "high bar" (det er hvor selve stangen er plassert på deg)

- plassering av hendene på stangen (smalt grep, medium grep, bredt grep)

- plassering av føttene (står en smalt må en for eksempel vinkle føttene mere utover enn om man står bredt)

- Dybden på selve løftet

Det er egentlig en aldri så liten kunst å ha riktig teknikk. Og bare så det er sagt, så er det heller ingen "fasit" på hvilken teknikk som er korrekt, men en må ha en del grunnleggende ting på plass!

Det er for eksempel den herlige myten om at visst knærne går over føttene, så løfter du feil. Dette har jeg hørt så mange ganger oppgjennom årene.. men det er altså bare en MYTE.

Finner mye informasjon ved å Google litt. Studere youtube videoer osv.

Knebøy er digg :)

Skrevet

Skal du bygge muskler bør du satse på så tungt at du klarer mellom 5-10 repetisjoner.  Anonymous poster hash: ada94...7ea

Bare et spørsmål jeg lurer på(er ikke ts)

Mener du 5-10 totalt? Eller 5-10 og x antall runder? Jeg trener styrke selv, men ikke sånn som i fitnesstrenden, og har lest litt og merker folk sier så forskjellig. Jeg trener styrke og løfter vekter KUN for å drive med egenvektstrening(klarer jeg å løfte x antall kilo burde jeg klare flere og flere egenvektsøvelser)

Jeg vet ikke hva alle øvelsene jeg gjør heter, noe av dem er :knebøy,nedtrekk(bak),markløft,benkpress,beinpress etc pluss noen situps,dips,push ups og de få pull upsa jeg kan...har ikke satt meg inn i fitness og sånn så er ikke god med hva ting heter og hva som er optimalt.

Så da lurer jeg på, trenger jeg feks å ta kun 10 knebøy x de kg jeg klarer og så gå videre til neste apparat? Eller er det meningen å ta 10stk,pause,10stk,pause,10stk pause eller 10stk,pause,7stk,pause,5stk,pause...man hører liksom så mye rart på den fronten:)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom øvelsen er helt ukjent og ny og man her skal dundre på 100 knebøy om dagen (når null har vært utgangspunktet), så vil noe slikt kunne skje.

Så jo ;)

De fleste tar mye flere knebøy i hverdagen. Jeg tar dette ubevisst hver gang jeg skal plukke opp noe fra gulvet, eller løfte barna osv.

Anonymous poster hash: f6026...cb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...