AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Jeg har kjøpt to togbilletter med reserverte setenumre hos NSB. Kjæresten min skulle ha den ene, men han kan ikke bli med alikevel. Kan jeg da bruke begge setene selv (liker å ligge), eller går det til noen andre? Er det dårlig stil å okkupere begge? I tilfelle det kommer noen på toget som ikke har kjøpt billett/reservert sete ennå. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 73fb3...ceb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Har du betalt for begge setene er det fritt frem å bruke dem. Men du kan risikere å få sure blikk/kommentarer om det blir fullt, siden folk ikke vet at du har betalt for begge. Er det fullt er det høfligst å la andre sitte, selv om du strengt tatt har rett på begge. Anonymous poster hash: b0fb3...949 1
Adara Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Du kan ligge helt til noen andre vil sitte. Om du er skikkelig fæl så kan du ligge helt til noen andre vil sitte også vifte bilettene i trynet deres mens du ler. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Du har betalt, da er det dine seter. Anonymous poster hash: 94e3d...54d 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Dine seter, så du bruker dem som du vil. Selv hadde jeg nok likevel gitt plassen til en som ellers måtte stå, hvis det var alternativet. Delvis fordi jeg ikke hadde likt å ligge uansett og delvis fordi jeg hadde blitt stressa og full av angst av å okkupere to når noen ville ha et av dem. Anonymous poster hash: 97731...cc3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Takk for svar alle sammen. Dere sier vel det jeg tenker selv, kommer ikke til å holde på begge setene om toget blir fullt, selv om jeg har rett til det. Kjenner jeg meg selv rett klarer jeg sikkert ikke å ligge og slappe av noe særlig, føler jeg må følge med på om toget blir fullt/jeg må flytte meg Anonymous poster hash: 73fb3...ceb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Det er dessverre vanlig at folk uten plassbillett forventer at vi med plassbillett skal gi fra oss våre. Kjøpte selv to seter til meg og min da to år gamle datter, fordi vi skulle reise mange timer med tog. (Barnet gikk egentlig gratis, men jeg så ikke for meg å ha barnet på fanget i så mange timer) Fikk spørsmål hver eneste gang jeg satte barnet i setet om ikke jeg kunne ha henne på fanget slik at andre kunne sitte. Jeg hadde ikke samvittighet til å si nei, for det var voksne med babyer, gravide etc som spurte. Irriterte meg kraftig at de ikke bestilte seg plasser selv, jeg hadde jo forberedt meg fordi jeg har muskelsykdom og ikke orket å ha barnet i fanget så mange timer. Hadde jeg sagt nei hadde jeg vel blitt uglesett hele turen... Anonymous poster hash: 81997...31f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Hvordan kan det egentlig ha seg at så mange har billetter uten plass? Jeg har alltid fårr automatisk plass når jeg bestiller. Er det kanskje de som har f.eks. månedskort? Huff, høres stressende ut å reise uten plass, måtte flytte seg eller være forberedt på å reise seg fra setet hver gang det kommer noen inn i kupeen... Anonymous poster hash: 34ce3...145
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Hvordan kan det egentlig ha seg at så mange har billetter uten plass? Jeg har alltid fårr automatisk plass når jeg bestiller. Er det kanskje de som har f.eks. månedskort? Huff, høres stressende ut å reise uten plass, måtte flytte seg eller være forberedt på å reise seg fra setet hver gang det kommer noen inn i kupeen... Anonymous poster hash: 34ce3...145 På korte strekk får man ofte ikke reservert plass. Sist jeg tok tog fra Bergen til Voss måtte jeg ta Oslo-toget. Om man skal av på Voss får man ikke reservert sete. Anonymous poster hash: b0fb3...949
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Hvordan kan det egentlig ha seg at så mange har billetter uten plass? Jeg har alltid fårr automatisk plass når jeg bestiller. Er det kanskje de som har f.eks. månedskort? Huff, høres stressende ut å reise uten plass, måtte flytte seg eller være forberedt på å reise seg fra setet hver gang det kommer noen inn i kupeen... Anonymous poster hash: 34ce3...145 Det er snakk om Trondheim-Oslo. Jeg har inntrykk av at en del ikke bestiller på forhånd, men bare går på toget, håper at det er et ledig sete og kjøper billett av konduktøren. TS Anonymous poster hash: 73fb3...ceb
Kjetil E Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Jeg har kjøpt to togbilletter med reserverte setenumre hos NSB. Kjæresten min skulle ha den ene, men han kan ikke bli med alikevel. Kan jeg da bruke begge setene selv (liker å ligge), eller går det til noen andre? Er det dårlig stil å okkupere begge? I tilfelle det kommer noen på toget som ikke har kjøpt billett/reservert sete ennå. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 73fb3...ceb Du kan fint bruke begge, da jeg tok tog sammenhengende fra Oslo til Bodø 17 timer + 2 og en halv times pause i Trondheim. Kjøpte jeg bevist to billetter slik at jeg hadde dobbeltsete for meg selv. Digg særlig når jeg skulle reise så langt. Men du må huske og vise begge billettene til Konduktøren, for hvis ikke er han i sin fulle rett til å selge den andre plassen. Endret 10. juli 2015 av Kjetil E
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå