Gjest Sunhands Skrevet 10. juli 2015 #1 Skrevet 10. juli 2015 Vi har et sånt side-by-side kjøleskap/fryser. Har jo ikke voldsomt med frysevarer, men en del bær, hjemmelaget mat, ferdigmat, brødvarer osv. Om vi fryser ned rester, føler jeg at de ender med å forsvinne inn der. Ordner dere i kategorier og merker osv? Bruker dere spesielle bokser/poser? Holder fryser samme temp hele veien, i motsetning til kjøleskap?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Er det skuffer? Jeg hadde problem med at ting ble "glemt bort" i fryseren. Så nå har jeg sortert og satt merkelapper på skuffene. Jeg har én skuff med ting som går ut på dato i 2015. Og så har jeg én skuff med ting som er åpnet (F.eks. grønnsaksposer, etc.). Og så har jeg én skuff til brød, en til flate ting (les: pizza), en til is, en til kjøtt, en til grønnsaker/pomfri, en til findus-ting, etc etc. Da er det kjapt å se hva vi har, og bruke opp det som haster mest og er begynt på. Anonymous poster hash: 72742...c64
Gjest Sunhands Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Så smart å merke etter dato også! Vi har tre hyller og to skuffer. Pluss at det er sånne småskuffer i døren.
Minya Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Jeg har strengt talt ikke kategorisert fryseren, men det er en generell orden der for det. Øverst har vi frossenpizza, hamburgere og ellers alt frossent kjøtt. Neste hylle er sjømat i alle fasonger; seistykker, crabsticks, fiskegrateng, småørret og sånne ting. Tredje hylle er forbeholdt det som er "til overs". Restemat, fersk mat som holdt på å gå ut på dato (kyllingfilet, pølser etc) og slike ting. I hyllen like over skuffene ligger det frosne rundstykker og litt ymse. To skuffer helt nederst, de brukes til frosne ting som kommer i poser fra butikken, som feks pommes frites, kjøttkaker, grønnsaksblandinger og slikt. Jeg er nøye på å legge ting slik at jeg kan se hva alt er enten ved å se rett inn i fryseren, eller ved å flytte på en eller to ting. Fryseren vår holder -23, dog litt fluktuering i temperaturen oppstår når man åpner døra. Kjøleskapet holder +3, men har litt større sjanse for temperatursvingninger når man åpner døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå