Gå til innhold

Hvor stor pengegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i bryllup neste måned, og paret ønsker seg penger. Har aldri vært i bryllup før, så lurer på hvor mye jeg burde gi?

Det er kun meg, ikke min mann som er invitert.

Jeg er kun invitert til vielse og kaffe kl 8 om kvelden.

Jeg har kjent paret i 10 år, men vi har hatt lite kontakt etter vgs.

Hjelp? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg snart og fikk vite av en som kommer at hans kompis (som jeg har møtt to-tre ganger og er venn med på fb) og min venn skal gi 1000 hver (!). Jeg aner troligvis ikke hva som er vanlig, for jeg tenker 500 fra en god venn som kommer i hele bryllupet er mye...

Kanskje 500 er greit å gi? Kommer litt an på økonomien din og vennskap ut fra hva du ønsker å gi.

Meg og min eks ga 500 sammen til et nært vennepar da de giftet seg. Vi var invitert i hele bryllupet.

Anonymous poster hash: 63351...a1a

Skrevet

Takk for svar. :) Kanskje jeg skal gi 500 da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes 500 høres greit ut. Ikke er de nære, ikke er du invitert på middag, og ikke får du ha med følge. Da er 500 mer enn nok. 

Anonymous poster hash: 5ab01...2db
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gitt mindre. 500kr for å bli bedt til kaffe, og uten mann.

Anonymous poster hash: 8dc69...9d6
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup neste måned, og paret ønsker seg penger. Har aldri vært i bryllup før, så lurer på hvor mye jeg burde gi?

Det er kun meg, ikke min mann som er invitert.

Jeg er kun invitert til vielse og kaffe kl 8 om kvelden.

Jeg har kjent paret i 10 år, men vi har hatt lite kontakt etter vgs.

Hjelp? :)

Ikke mer enn 400kr siden mannen din ikke er invitert med. 

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Veldig rart at din mann ikke er blitt bedt selv om de kanskje ikke kjenner ham. Bor du langt unna stedet der bryllupet skal være? Hvilke muligheter har du for underholdning/hva du skal finne på på det stedet i finklær fra tidspunktet når vielsen er ferdig og til kaffen begynner?

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Går for 400 kr jeg da. Det er jo bare meg som er invitert. Vi har mange felles venner, og alle dem er invitert MED mann/kjæreste til bryllupsmiddagen. Det er visst bare meg i gjengen som skal komme kun til kaffe. Jeg bor ikke så langt fra kirken, så jeg går hjem. Så tar jeg bussen til selskapslokalet senere på kvelden.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Går for 400 kr jeg da. Det er jo bare meg som er invitert. Vi har mange felles venner, og alle dem er invitert MED mann/kjæreste til bryllupsmiddagen. Det er visst bare meg i gjengen som skal komme kun til kaffe. Jeg bor ikke så langt fra kirken, så jeg går hjem. Så tar jeg bussen til selskapslokalet senere på kvelden.

Hæææ????? Da hadde jeg ikke gått hvis jeg var deg. 

Skrevet

Hadde jeg vært invitert under disse forutsetningene så tror jeg faktisk ikke at jeg hadde valgt å gått i bryllupet. Alle andre er invitert med mann og til middagen og du uten mann og til kaffen???

Hadde slengt på en 200-lapp med et kort. Det sies vel at man skal gi kuvertprisen, og hvor mye koster egentlig en kaffekopp og litt hjemmebakte kaker?

(er det fri bar, eller må du betale for det også?)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært invitert under disse forutsetningene så tror jeg faktisk ikke at jeg hadde valgt å gått i bryllupet. Alle andre er invitert med mann og til middagen og du uten mann og til kaffen???

Hadde slengt på en 200-lapp med et kort. Det sies vel at man skal gi kuvertprisen, og hvor mye koster egentlig en kaffekopp og litt hjemmebakte kaker?

(er det fri bar, eller må du betale for det også?)

Enig med deg. Hadde gitt 200 kroner. En kaffekopp og ett kakestykke koster ikke hundrelappen en gang. 

Anonymous poster hash: 8810b...e06

• Liker 1
Skrevet

Uff, jaja. Jeg kommer til å stille til kaffen, jeg. Er enig at det er litt stusselig å ikke kunne ha med meg noen når alle andre har med seg partner, men det er ikke verdt det å gjøre noen deal ut av det. Skal i hvert fall ikke praktisere det samme når jeg gifter meg! ;)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes du er for dumsnill her, de andre er invitert til middagen med partner og du får ikke en gang ta med deg mannen din til kaffen??? 

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes du er for dumsnill her, de andre er invitert til middagen med partner og du får ikke en gang ta med deg mannen din til kaffen??? 

Jeg ser den, men samtidig: selv om vi har hatt lite kontakt, er jeg veldig glad i bruden og gleder meg stort til å se dem bli gift. Jeg oppnår ikke noe positivt ved å skulle kreve å få ta med meg mannen min bare fordi alle andre får lov. I stedet vil jeg heller komme, ha det hyggelig med vennene mine. Bruden er en av de snilleste sjelene jeg vet om. Jeg stusser over hvorfor hun har valgt å gjøre det på denne måten, men jeg tenker å legge det til side.

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun er så snill og en så god venninne så hadde du fått tatt med deg mannen din til kaffen. Det hun faktisk sier er at hun ikke respekterer forholdet ditt, det er ikke noe du skal finne deg i.

Skrevet

Kanskje hun har tenkt at kaffegjestene ikke skal ta med følge, kun de som er invitert til middag? Jeg skal prøve å finne en mulighet for å spørre henne. Ser for meg at noen av de andre gjestene vil spørre meg om hvorfor mannen min ikke er med, og da har jeg ikke lyst til å stå der og si at han ikke var invitert...

Skrevet

ER jo det du må si, noe annet vil jo være å føre folk bak lyset.

Skrevet (endret)

Jeg ble helt overrasket over hvor mye folk ga. De fleste par ga 1500 (!) Og vi fikk 6-600-1000 fra single. vi har tidligere gitt 800 når vi har vært (sammen) i bryllup 😊

Endret av Nattis33
Skrevet

Jeg ble helt overrasket over hvor mye folk ga. De fleste par ga 1500 (!) Og vi fikk 6-600-1000 fra single. vi har tidligere gitt 800 når vi har vært (sammen) i bryllup

Vel, men denne TS bør ikke gi så veldig mye mer enn 200-300kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...