Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp fått innkalling til ultralyd i uke 18! Fortsatt en del uker til det. Jeg merker jeg er veldig spent, både gruer meg og gleder meg. Klarer ikke legge vekk at det kan være noe feil med den lille :( Kjempe redd for det! Det er absolutt det viktigste for meg å få vite at den lille har det bra, men hvor sikkert er det egentlig om legen sier alt ser bra ut og at det likevel ikke er det? 

Leste også i papirene at det ikke var rutine at man fikk vite kjønn. Jeg hadde tenkt at jeg ville vite det for å få ett nærmere forhold til den lille, syns det hele virker veldig uvirkelig og har tenkt at det kan bli mer reelt om man vet kjønn. Men vil ikke være overfladisk under UL heller å spørre om kjønn. For det er jo virkelig ikke viktig i det hele tatt. Vil heller ikke at legen skal bruke ekstra tid av ultralyden på å lete etter det når det heller kunne brukes til å se om det er noe feil med den lille. 

Huff, så mye tanker man får gjennom graviditeten. Som jeg aldri hadde trodd jeg skulle ha :) 

Noen som vil fortelle litt om deres ultralyd? :)

Anonymous poster hash: f44ce...781
Skrevet

De fleste får vite kjønn, men noen ganger ligger babyen slik at det ikke går an å se. Formuleringen i brevet er for å unngå at folk maser på den som sitter der og gjør undersøkelsen, med andre ventende pasienter. Normal ul er ikke garanti for et friskt barn, men en god pekepinn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med mitt tredje barn

På mine Oul har undersøkelsen gått ut på at de først (og mesteparten av tiden)sjekker at barnet er friskt og at alt ser normalt ut.

På to av de tre ultralydene har jordmor spurt helt på slutten om vi ønsker å vite kjønn.

På den ene(med førstemann) måtte vi spørre selv og jordmor ser da motvillig(og raskt etter) men konkluderte med at det ikke var mulig å se. Om hun faktsisk kunne se det eller ikke er ikke godt å si. Vi bestilte uansett 3 D ultralyd noen uker senere og fikk en kjempefin opplevelse der, samt vite kjønn.

Nå i denne graviidteten har vi valgt å ikke vite det. Vil føle litt på spenningen helt fram til fødsel.

Vet ikke helt om jordmor hadde sett det underveis i undersøkelsen, men hun spurte hvertfall om vi ville vite, hvorpå vi sa nei, men har en sterk følelse også denne gang(har jeg hatt i alle graviditeter). Og jeg sa så at jeg tror det blir gutt, ja men da vet dere det da sa hun. Om hun røpet seg fordi hun hadde sett det eller om hun mente at den gravide ofte har rett er ikke godt å si.

Anonymous poster hash: 297ef...1e0
Skrevet

Ikke stress :) Så lenge du er frisk, rask og fin i formen så er sannsynligheten for at baby er frisk og rask også stor. Det er sjeldent noe galt med baby❤️

Når det kommer til kjønn at er normalen å først fokusere på at baby er frisk og rask, ta alle mål og sjekke at alt er ok og så spør JM til slutt om du er interssert i å vite kjønnet. Skulle hun ikke spørre så kan du selv spørre når du har fått bekreftet at baby er perfekt(noe den mest sannsynlig er ;))

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress :) Så lenge du er frisk, rask og fin i formen så er sannsynligheten for at baby er frisk og rask også stor. Det er sjeldent noe galt med baby❤️

Når det kommer til kjønn at er normalen å først fokusere på at baby er frisk og rask, ta alle mål og sjekke at alt er ok og så spør JM til slutt om du er interssert i å vite kjønnet. Skulle hun ikke spørre så kan du selv spørre når du har fått bekreftet at baby er perfekt(noe den mest sannsynlig er ;))

TS: ja jeg håper du har rett :) Jeg er litt ekstra bekymret siden jeg har hyperemesis og tatt en del medisiner og ikke fått i meg så mye næring man helst bør. Får bare krysse fingrene! :) 

AnonymBruker
Skrevet

På slutten av UL spurte jordmor om det var noe mer vi lurte på, da spurte vi om kjønn, ikke flaut i det hele tatt :)

Anonymous poster hash: 6ca2f...4d6

Skrevet

Forrige gang hun sa det egentlig selv rett ved begynnelsen :) veldig spennende hva blir det denne gangen !

Skrevet

Har nettopp fått innkalling til ultralyd i uke 18! Fortsatt en del uker til det. Jeg merker jeg er veldig spent, både gruer meg og gleder meg. Klarer ikke legge vekk at det kan være noe feil med den lille :( Kjempe redd for det! Det er absolutt det viktigste for meg å få vite at den lille har det bra, men hvor sikkert er det egentlig om legen sier alt ser bra ut og at det likevel ikke er det? 

Leste også i papirene at det ikke var rutine at man fikk vite kjønn. Jeg hadde tenkt at jeg ville vite det for å få ett nærmere forhold til den lille, syns det hele virker veldig uvirkelig og har tenkt at det kan bli mer reelt om man vet kjønn. Men vil ikke være overfladisk under UL heller å spørre om kjønn. For det er jo virkelig ikke viktig i det hele tatt. Vil heller ikke at legen skal bruke ekstra tid av ultralyden på å lete etter det når det heller kunne brukes til å se om det er noe feil med den lille. 

Huff, så mye tanker man får gjennom graviditeten. Som jeg aldri hadde trodd jeg skulle ha :)

Noen som vil fortelle litt om deres ultralyd? :)

De aller aller fleste svangerskap går fint, og i de fleste tilfeller sier de at det ser helt fint ut. <3

Her jeg bor står det også på papiret at de ''ikke leter etter kjønn''. Men de fleste ser kjønnet, og spør helt på slutten om du ønsker å vite kjønnet. Med første takket vi ja og de så kjønnet, med andremann sa vi at hun ikke skulle fortelle det. Synes det var greit at de spurte, for da slapp vi. Men hvis de ikke spør, så tror jeg de aller fleste spør på ultralyd, så det er ingenting som er ''pinlig'' med å spørre.

Skrevet

TS: ja jeg håper du har rett :) Jeg er litt ekstra bekymret siden jeg har hyperemesis og tatt en del medisiner og ikke fått i meg så mye næring man helst bør. Får bare krysse fingrene! :)  Anonymous poster hash: f44ce...781

Ikke tenk på det :) Baby tar det den trenger, det er du som lider ved hyperemesis ;) Nyt graviditeten! Mini har det bra skal du se :)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var med min søster på UL så lå babyen slik at de ikke så kjønnet, da sa jordmora at min søster skulle gå å ta seg noe å spise, drikke litt og bevege seg, hun fikk komme inn igjen etter ca 1 time og bybyen hadde da beveget seg og vi så klart og tidenlig en liten jentetiss på ul :fnise: Så kanskje du møter en real jordmor.

Anonymous poster hash: b287a...9c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...