Gå til innhold

Er 118.5 liters koffert for stort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe en ny koffert fra Samsonite. Jeg har kommet frem til at jeg vil ha modellen Aeris, men jeg klarer ikke bestemme meg for størrelsen. Her er de to jeg vurderer:

75 cm - 87.5 liter: http://www.miinto.no/p-432701-koffert-aeris-spinner-82liter-sort

82 cm - 118.5 liter: http://www.miinto.no/p-491162-koffert-aeris-spinn-75-sort

Jeg har mest lyst til å kjøpe den største kofferten. Men så er jeg så usikker, for jeg lurer på om en 118.5 liters koffert blir for stor i forhold til vektgrensen på 20 kg som de fleste flyselskap har? At hvis man fyller den full, så risikerer man å gå over vektgrensen?

Hvilken størrelse ville du ha valgt? Det skiller jo bare 100 kr mellom dem. 

Anonymous poster hash: a9441...b2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den største veg nesten 5½ kg. Betre eigna til transportmiddel utan vektgrense: buss, bil, tog og båt, eigenleg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den største ble for stor. Solgte den og kjøpte mindre etter et års tid. I den største var kofferten alltid bare halvfull, men veide gjerne godt over 20 kg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange selskap har maksmål på innsjekket bagasje. Husker ikke målene, men det går på antall cm sammenlagt. Jeg mistenker at den største er for stor, og at du kan risikere å måtte betale ekstra hos noen selskap.

Altså ikke pga vekten, men selve målene på kofferten.

Jeg sjekket dette selv når jeg bestilte ny koffert fra Samsonite, og endte med den neststørste størrelsen pga dette.

Endret av Lille Rosa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe meg ny koffert nå og har tenkt å gå for denne 80 litersen. Den veier 3,5 kg og er av de letteste koffertene.

Anonymous poster hash: 92132...584
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk av den på 75cm. Min erfaring er at den er mer en stor nok. Pleier å holde i massevis til vanlige ukesturer. Pakker du den stappfull, vil du slite med å holde deg under 23 kg som er grensen hos mange flyselskap. 

Den jeg har kjøpt, som er mest anvendelig på grunn av at den kan vides litt ut er 

http://shop.samsonite.com/luggage/samsonite-reflex-2-24%22-expandable-spinner/48207XXXX.html?dwvar_48207XXXX_color=Burgundy%20-%20Exclusive&cgidmaster=lugaz-lu050#start=10

Bruker den kofferten mye, da den passer både til kortere og lengre turer.

Endret av JHF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en 82 cm spinner fra Samsonite (husker ikke hva den heter, er noen år siden jeg kjøpte den) og har ikke opplevd at størrelsen er for stor hos de flyeslskapene jeg har reist med (har hatt den med hos både SAS, Lufthansa og Norwegian), men når den er fullpakket blir det stort sett allltid noen kilo overvekt å betale for.  Denne kofferten blir mest brukt når jeg skal være borte to uker eller mer og ikke skal reise rundt pga at den er så diger.  På kortere turer eller turer hvor jeg skal innom flere steder velger jeg størrelsen mindre.  Den er mer håndterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp akkurat samme koffert til både min samboer og meg selv. Det er som regel håndbagasje det er strikte regler på, innsjekket bagasje er derimot litt mindre strikt (så lenge kofferten er under 20 kg som er den vanligste vektgrensen). Uansett: sjekket med de flyselskapene som vi pleier å fly med, slik som Norwegian og SAS og kofferten er innenfor grensen hos dem og de fleste flyselskaper.

Reise forøvrig nylig til Tyrkia og synes koffertene verken er for store eller for tunge. Veldig behagelige og vi liker den ekstra plassen begge to. Jeg synes forøvrig koffertene er mindre enn forventet, synes ikke de er så veldig mye større enn kofferten som er litt mindre enn denne (hadde den tidligere).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birti

Jeg har en eldre versjon av den der, og synes den er helt strålende til lengre turer. Du får plass til alt i den - men den kan pakkes übertung, så en vekt er en fornuftig medinvestering. Det skal dog sies at over årene (jeg har hatt min i ni år) har jeg investert i to mindre kofferter også - og de bruker jeg om jeg reiser over kortere tid eller om jeg skal bære mye på kofferten (min har bare to hjul - pain!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den største kofferten er godt over maksmålene til KLM og American Airlines som jeg bruker en del. Har derfor ikke turt å kjøpe den varianten selv.

Hadde også lett pakket enda mer overvekt om jeg hadde enda bedre plass å pakke i ;)

Anonymous poster hash: dd220...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...