Gjest Dolphina Skrevet 7. september 2004 #1 Skrevet 7. september 2004 Jeg har nå fått beskjed av mine soneterapaut å holde meg mest mulig unna hvetemel og sukker! Dette synes jeg høres vanskelig ut. Men er det noen som har tips til hva jeg KAN spise?
Gjest Esther Skrevet 7. september 2004 #2 Skrevet 7. september 2004 Der finnes flere knekkebrød-varianter som er uten hvetemel - bl.a. Wasa Rugsprø, Wasa Delikatess Sesam og Wasa Fiber Pluss, + mange flere ... Ta deg god tid i butikken og les innholdsfortegnelsen ... jeg spiser ovennevnte knekkebrød hver dag - de smaker kjempegodt.
Gjest 1111 Skrevet 7. september 2004 #4 Skrevet 7. september 2004 Kjøp Speltmel istedet... Ja. ei venninne av meg kan ikke ha hvetemel eller sukker, og som erstatning bruker hun fruktose og speltmel. fungerer bra og smaker godt.
glaciera Skrevet 7. september 2004 #5 Skrevet 7. september 2004 Ikke kjøp ferdigmat eller halvfabrikata, men lag maten fra bunnen selv - da er det lett å unngå disse matvarene. Kjøtt og fisk med grønt og frukt og belgfrukter, krydder og urter; masse deilig du kan få ut av dette! Fedon kokebøkene er bra for å unngå sånne høyglykemiske ingredienser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå