AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Som tittelen sier.......... Anonymous poster hash: 644e0...195
AndreasBR Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 At de skriver gratulerer til meg på bursdagen.. Da er veien meget kort til sperring.. Eller folk som bare stikker uten å si noe når man har skrevet i en lengre stund..
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 At folk baksnakker Anonymous poster hash: 150f3...a07
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Hilser de ikke på meg om vi sees på gaten, blir de slettet. Dvs, enten ikke husker meg, kjenner meg igjen eller ignorerer meg. Har vi aldri pratet sammen, og sannsynligvia aldri heller vil, slettes. Folk fra barneskolen eller ungdomsskolen som jeg ikke har noen som helst kontakt med slettes. Jeg har blitt enda mer restriktiv etter jeg ble far for ett år siden, og slettet mange jeg ikke var interessert i at skulle følge med på livet mitt. Selv om det er veldig begrenset hva jeg legger ut på facebookAnonymous poster hash: 504ef...99b 5
Lurium Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Spam. Især: selfies, hundebilder, mat, fiske etter skryt for lavterskel mosjonering. Setter pris på oppdateringer på gode situasjoner, noe spesiellt. Endret 10. juli 2015 av Lurium 2
Ananas. Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 At jeg hverken snakker med dem eller har noe ønske/behov for å snakke med dem igjen. Eller at de spammer veggen med alt mulig av synseri uten belegg (såfremt de ikke er veldig nære, noe jeg foreløpig ikke har opplevd). Ellers er jeg ganske kritisk til hvem jeg legger til, så jeg slipper å slette noe særlig.
Sandie Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Folk som: -Legger ut ekle bilder. -Liker ting jeg synes er kvalmt eller moralsk forkastelig (av typen rasisme,dyremishandling,osv) -Syter og klager for alt mulig -Plager meg med masse meldinger -Er oppmerksomhetshorer (som legger ut 100vis av selfies,uinteressante hverdagslivsbilder osv). I utgangspunktet legger jeg aldri til personer jeg ikke liker,eller kan stoppe på gaten å prate med om jeg møter på dem.Er heller ikke interessert i å være listefyll for folk som bare skal ha flest mulig venner. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 At de skriver gratulerer til meg på bursdagen.. Da er veien meget kort til sperring.. Så sant du ikke har skjult bursdagen din er vel det bare hyggelig? Jeg har aldri tenkt på det som en slette-grunn:) Anonymous poster hash: 58029...f52 2
Million Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Jeg har kommet i kontakt med en del folk på grunn av hobbyen min, gjennom felles nettsider vi er medlem av (hobbyrelaterte), og mange av disse er engelskspråklige. Etter en tid med en gjeng britiske mannfolk på vennelista, som ikke skjønte en dritt av noe jeg skrev uansett, så slettet jeg de fleste. Noen få av dem står igjen. De har litt småinteressante oppdateringer, så jeg lar dem stå fordi jeg liker å lese det de skriver. Vil de forstå hva JEG skriver, får de bruke Google Translate Jeg har forresten selv blitt slettet av en jeg var venninne med i begynnelsen av tenårene. Men hun flyttet, og siden har jeg ikke sett henne (og nå er jeg i slutten av førtiårene...). Hun er veldig aktiv på hunde-fronten, veldig, og har åpenbart mange venner med samme interesse. Jeg regner med at hun slettet meg fordi jeg ikke var interessant nok på det området, eller at hun bare foretok en rydding. "Ikke snakket med på over 20 år ansikt til ansikt? Slett!" Egentlig helt forståelig da. Jeg oppdaget det tilfeldigvis etter en stund, da alle hunde-innleggene hennes om konkurranser osv brått ble borte. Sjekket så vennelisten min, og det stemte - hun var borte derfra. Søsteren hennes har jeg imidlertid på vennelista fremdeles. Hun har jeg snakket med og møtt på et par ganger de siste ti årene. Har ikke oppdaget at noen andre har blitt borte, men det kan jo ha skjedd uten at jeg har merket det. Da har de sannsynligvis ikke vært så interessante uansett:-) siden jeg ikke savner de. Jeg har hatt fingeren på sletteknappen flere ganger på en fyr jeg har møtt noen ganger i forbindelse med hobbyen. Han er i femtiårene, og røyker rullings. Jeg har sett at han poster en del smådumme ting på FB, men har tidd stille. Da han en gang skrev om at han røyket inne i huset, selv om det var på et eget rom, så klarte jeg ikke ti stille. Han har barn! Et lite barn bor der. Jeg mener at det å røyke innendørs når man har barn i huset er likestilt med barnemishandling, og det hater jeg altså. Jeg sa det, med ikke akkurat de ordene, men på en litt annen måte, at han burde holde seg fra å røyke inne pga sønnen sin. Da kom han bare med bortforklaringer og at det var heeeelt greit, for han luftet, så det så. Forbannade lavpanna tulling. Det er aldri greit å røyke i samme hus som et barn! Røyken sprer seg uansett, han er da nødt til å åpne den døra til røykerommet for å gå ut og inn derfra, og røyken siver også ut gjennom sprekker. Jeg har til og med lest i en artikkel at skadelige giftstoffer fra røyk til og med kan trenge gjennom vegger! Uansett, jeg har latt være og slette han fordi jeg tror han ville oppdage det, og da sikkert snakke dritt om meg til andre felles hobbybekjente. Så det har jeg droppet. Hittil.... Jeg har i grunnen ingen andre jeg kunne tenke meg å slette på vennelisten min, så ellers har de fått stå i fred Endret 10. juli 2015 av Million
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Jeg har alt for mange irriterende folk på vennelista mi, og jeg vurderer stadig å slette dem, eller enda bedre, slette hele facebook-kontoen min! Totalt sett har FB blitt utrolig uinteressant i forhold til hva det var for bare et par år siden. Nå er 90% av statusoppdateringene deling av såkalte visdomsord, plakater med blomster og kattunger, folk som legger ut bilde av maten sin (som i 99% av tilfellene ser ut som uspiselig gjurpe), folk som legger ut bilder og statuser av absolutt alt de foretar seg i løpet av en dag, folk som tar alskens tester om øyefarge, hva navnet deres egentlig betyr, "IQ-tester" og hvor unge de egentlig ser ut. Så kan man toppe dette med 15 selfies på en og samme dag av de samme personene som ikke ser ut i måneskinn, og som får ørten kommentarer om hvor fine de er (WTF?), og de som er kronisk negative, og hele tiden oppdaterer med *føler seg elendig, føler seg trist, føler seg dårlig* og videre i samme dur. Det som holder meg der, er familie og venner som bor langt unna, og som jeg ønsker å følge, og grupper jeg er medlem av i forbindelse med jobb, hobby eller andre interesser. Anonymous poster hash: 2a7d2...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Hilser de ikke på meg om vi sees på gaten, blir de slettet. Dvs, enten ikke husker meg, kjenner meg igjen eller ignorerer meg. Har vi aldri pratet sammen, og sannsynligvia aldri heller vil, slettes. Folk fra barneskolen eller ungdomsskolen som jeg ikke har noen som helst kontakt med slettes. Jeg har blitt enda mer restriktiv etter jeg ble far for ett år siden, og slettet mange jeg ikke var interessert i at skulle følge med på livet mitt. Selv om det er veldig begrenset hva jeg legger ut på facebookAnonymous poster hash: 504ef...99b Hvor mange fb-venner har du igjen?Anonymous poster hash: 51f69...a23
Gjest Castielz Skrevet 10. juli 2015 #12 Skrevet 10. juli 2015 Mange grunner, men en gjenganger er at de får barn.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #13 Skrevet 10. juli 2015 Kommer ann på relasjonen . Men vis jeg ikke ville sagt hei eller snakket med de live ,da er det ingen poeng i å ha de der. Anonymous poster hash: 6b34b...bbf
Jegern Puahate Skrevet 10. juli 2015 #14 Skrevet 10. juli 2015 Skulle gjerne slettet 80% av vennelista men beholder de ettersom flere venner = inntrykk av at jeg er sosial og normal. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #15 Skrevet 10. juli 2015 Folk som legger ut (nærmest spammer) selfies eller baby/barnebilder Anonymous poster hash: 25c56...450 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #16 Skrevet 10. juli 2015 Jeg tror jeg har ganske høy terskel for å slette folk fra fb.. Synes det er koselig å være venn med folk jeg gikk på barneskolen med ogsånn (bare 24 år ennå, så kan jo hende jeg skifter mening senere..). Men dersom personen ikke kan hilse på meg på gata, eller hvis jeg f.eks sender en mld på facebook til noen jeg ikke har snakket med på lenge, gjerne for å spørre dem om noe konkret, og de ikke svarer, så sletter jeg dem. Gidder ikke å være venn med noen på fb som ikke kan gjøre såpass engang. Anonymous poster hash: 6e3dc...ed3 1
Erazor Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Jeg sletter ingen. Bruker grupper for å dele inn venner etter hvor jeg kjenner dem fra og hva slags oppdateringer de trenger å se. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Jeg sletter ingen. Bruker grupper for å dele inn venner etter hvor jeg kjenner dem fra og hva slags oppdateringer de trenger å se. Hva slags grupper? Venner, familie, nære venner, bekjente? Hvordan gjør du det? Anonymous poster hash: 644e0...195
AndreasBR Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Så sant du ikke har skjult bursdagen din er vel det bare hyggelig? Jeg har aldri tenkt på det som en slette-grunn:) Anonymous poster hash: 58029...f52 Gratulere at man har blitt enda et år eldre, og ett år nærmere graven? Right. Da fortjener man imho å bli slettet.
fullførsetningen Skrevet 11. juli 2015 #20 Skrevet 11. juli 2015 Jeg sletter omtrent aldri noen, men folk som legger ut bilder av at de er såååå lykkelige med kjæresten sin eller legger ut masse bilder av unger og stadig vekk deler ting fra mammablogger e.l. slutter jeg å følge umiddelbart. Har heldigvis ingen venner som sutrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå