AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Jeg går på mercilon. Jeg har lest pakningsvedlegget, finner ikke det jeg lurer på der. I pakningsvedlegget står det hva man skal gjøre dersom man glemmer en pille i uke 1, 2 eller 3. Men hva hvis man hopper over placebo-pillene, er man da teoretisk i uke 3 hele tiden? Eller uke 2? Eller? Jeg hoppet over mensen forrige brett, har nå gått 5 uker på piller (ikke placebo). Kan jeg begynne på placebo-pillene i morgen, og fremdeles være "safe "?Anonymous poster hash: fbd7d...427
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Placebpillene kan man hoppe over for så å gå rett på neste brett og med det unngå mensen, som du har gjort. Når du tar dem så kommer mensen. Du er safe De er der for at man skal ta en pille hver dag, slik at det er en rutine. Anonymous poster hash: 261f1...ee9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Kort og konsist; Ja Så lenge du begynner på nye piller etter 7 dager er du safe. Er du midlertidig nylig begynt på p-piller er det anbefalt å bruke dem som du skal (uten å hoppe over bortfallsblødninger) minst 3 mnd, helst 6-8 mnd for å hjelpe kroppen til å venne seg til den ekstra tilførselen av hormoner Anonymous poster hash: 5bc50...222
peppermyntete Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Kort og konsist; Ja Så lenge du begynner på nye piller etter 7 dager er du safe. Er du midlertidig nylig begynt på p-piller er det anbefalt å bruke dem som du skal (uten å hoppe over bortfallsblødninger) minst 3 mnd, helst 6-8 mnd for å hjelpe kroppen til å venne seg til den ekstra tilførselen av hormonerAnonymous poster hash: 5bc50...222 Dette tror jeg alt for få vet, dessverre! Viktig å huske på
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Du kan hoppe over mensen fast, ingen vits i å bruke uken med placebopiller i det hele tatt. Mensen man får på placebopiller er uansett falsk, og har ingen nytteverdi for kroppen. Anonymous poster hash: f2b6f...2b6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Du kan hoppe over mensen fast, ingen vits i å bruke uken med placebopiller i det hele tatt. Mensen man får på placebopiller er uansett falsk, og har ingen nytteverdi for kroppen. Anonymous poster hash: f2b6f...2b6 Dette er sant Men viktig å følge anvisningen de første 3 mnd, helst 6-8 mnd som nevnt over. Ellers er det bare å kjøre på Anonymous poster hash: 5bc50...222
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Kort og konsist; Ja Så lenge du begynner på nye piller etter 7 dager er du safe. Er du midlertidig nylig begynt på p-piller er det anbefalt å bruke dem som du skal (uten å hoppe over bortfallsblødninger) minst 3 mnd, helst 6-8 mnd for å hjelpe kroppen til å venne seg til den ekstra tilførselen av hormoner Anonymous poster hash: 5bc50...222 Dette er noe hver og en bør snakke med sin egen lege eller gynekolog om. Jeg har byttet p-piller en del pga å finne den jeg kan blø minst på, og har akkurat gått på hormontabletter med svært mye hormoner i for så å skifte tilbake til yasmin. Jeg hopper over bortfallsblødning og tenker aldri på når jeg egentlig skal ha den heller. Tar bare 1 pille hver dag uansett. Det er veldig greit synes jeg
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Dette er sant Men viktig å følge anvisningen de første 3 mnd, helst 6-8 mnd som nevnt over. Ellers er det bare å kjøre på Anonymous poster hash: 5bc50...222 Nei, det er ikke viktig.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Ts her. Vet jeg ikke trenger å ta placebo-pillene, men gjør det innimellom. Dvs, jeg tar de ikke men har en piller uke. Har jeg ikke mensen innimellom får jeg mellomblødninger. For å forklare det jeg egentlig lurte på: Hadde sex på onsdag, tok siste pille på uke 5 på torsdag (5 uker uten placebo/pillefri). Har ikke tatt pille idag (begynner placebo/pillefri uke idag). Grunnen til at jeg er litt stresset er at spermier kan leve i kroppen 2 døgn, er det da safe å ikke ta pille idag?Anonymous poster hash: fbd7d...427
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Ts her. Vet jeg ikke trenger å ta placebo-pillene, men gjør det innimellom. Dvs, jeg tar de ikke men har en piller uke. Har jeg ikke mensen innimellom får jeg mellomblødninger. For å forklare det jeg egentlig lurte på: Hadde sex på onsdag, tok siste pille på uke 5 på torsdag (5 uker uten placebo/pillefri). Har ikke tatt pille idag (begynner placebo/pillefri uke idag). Grunnen til at jeg er litt stresset er at spermier kan leve i kroppen 2 døgn, er det da safe å ikke ta pille idag?Anonymous poster hash: fbd7d...427 *har en piller uke = har en pillefri ukeAnonymous poster hash: fbd7d...427
Fionnuala Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Ts her. Vet jeg ikke trenger å ta placebo-pillene, men gjør det innimellom. Dvs, jeg tar de ikke men har en piller uke. Har jeg ikke mensen innimellom får jeg mellomblødninger. For å forklare det jeg egentlig lurte på: Hadde sex på onsdag, tok siste pille på uke 5 på torsdag (5 uker uten placebo/pillefri). Har ikke tatt pille idag (begynner placebo/pillefri uke idag). Grunnen til at jeg er litt stresset er at spermier kan leve i kroppen 2 døgn, er det da safe å ikke ta pille idag?Anonymous poster hash: fbd7d...427 Man er beskyttet hele den pillefrie uka, så lenge man i forkant har tatt pillene sammenhengende i minst tre uker, så ja - du er helt trygg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå