AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Pliiiis, trenger sårt råd! jeg skal bo i utlandet i 2 måneder. 1 måned igjen, men krona synker bare :-( slik jeg har fått med meg kursene stiger krona alltid på mandag (er dette fordi bankene har vært stengt i 2 dager) eller er det bare en ren tilfeldighet? Og att på til, så må jeg ta ut 50.000 kroner ila De bærmeste dagene. Burde jeg gå for kursen i morgen(fredag) eller vente og se om krona stiger bittelitt til mandag? Hva hadde du gjort? Jeg burde ha tatt ut for 2 dager siden, men var aå lat! Fy søren så mye den sank ila 2 dager 😭Anonymous poster hash: ee02f...7b1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2015 #2 Skrevet 10. juli 2015 Hjelpe meg. Slutt å følge med hvis du ikke tåler å se dette. Du skulle tatt de ut i februar - da ville du fått enda mer. Kronen er alltid svakest om sommeren siden mange nordmenn kjøper ferievaluta da. Hvis du har funnet ut at det er billigst å handle kroner på mandag så gjør du det.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #3 Skrevet 10. juli 2015 Jeg opplevde det samme da jeg var utenlandsstudent. Plutselig hadde semesteravgiften steget så mye at den veltet hele budsjettet. Eneste grunnen til at jeg kunne fullføre var fordi jeg fikk hjelp av foreldrene mine. Du har jo bare en måned igjen, så det går sikkert fint. Hvis du har et stramt budsjett så vil jeg anbefalle deg å ta ut penger nå hvis du har råd til det, i stedet for å risikere å ikke ha råd. Det kan jo hende at krona styrker seg litt i løpet av oppholdet og at du ender opp med å tape litt på det, men hvis du ikke har råd til å spekulere og ha is i magen: bare gjør det. Selv tapte jeg flere tusen som jeg ikke hadde råd til å tape fordi jeg prøvde å ha is i magen... Spekulasjon er for de som har råd til å evt. tape mer, ikke for de som ikke har det. Anonymous poster hash: baf47...448 1
Mystico Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Hjelpe meg. Slutt å følge med hvis du ikke tåler å se dette. Du skulle tatt de ut i februar - da ville du fått enda mer. Kronen er alltid svakest om sommeren siden mange nordmenn kjøper ferievaluta da. Hvis du har funnet ut at det er billigst å handle kroner på mandag så gjør du det. Haha dummeste jeg har lest på lenge: "Kronen svakest om sommeren fordi nordmenn kjøper Ferievaluta" Du kan kjøpe så mye ferievaluta du vil, det har ingen utslag på USD/NOK, EUR/NOK. I valutamarkedet er 80% spekulanter som ønsker å tjene penger, de resterende 20% er gigantiske hedgefond og andre fond. Dersom en kurs endrer seg drastisk er det pengepolitiske avgjørelser som gir endringer, slik som inflasjonsforventningen i dag som Var lavere enn faktisk inflasjon = kronen styrker seg. Eller når styringsrenten helt uventet ble holdt uendret for et par måneder siden, da sank kursen umiddelbart fra 8,42 per USD, til 8,14. Og som svar til TS: Det er ingen som helst garanti eller trend at dollaren er billigere på en mandag. Hadde det vært slik så kunne folk gearet voldsomme mengder short i USD på fredag. Og løst de ut på mandag. Slik er det ikke. 4
Gjest Walden Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Hjelpe meg. Slutt å følge med hvis du ikke tåler å se dette. Du skulle tatt de ut i februar - da ville du fått enda mer. Kronen er alltid svakest om sommeren siden mange nordmenn kjøper ferievaluta da. Hvis du har funnet ut at det er billigst å handle kroner på mandag så gjør du det. Hjelpe meg... Som (noe litt krasst) nevnt over her, så slår ikke nordmenns ferievaluta ut på kronekursen.. Til TS; Du får gjette..du gjetter mot investorer, spekulanter og hedgefonds. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #6 Skrevet 13. juli 2015 Hjelpe meg... Som (noe litt krasst) nevnt over her, så slår ikke nordmenns ferievaluta ut på kronekursen.. Til TS; Du får gjette..du gjetter mot investorer, spekulanter og hedgefonds. Lykke til! Jeg gjettet jo riktig, irriterende at det tar 1-2 dager før banken bokfører det. Fader rullan! Men krona styrket seg i alle fallAnonymous poster hash: ee02f...7b1
Gjest Walden Skrevet 14. juli 2015 #7 Skrevet 14. juli 2015 Jeg gjettet jo riktig, irriterende at det tar 1-2 dager før banken bokfører det. Fader rullan! Men krona styrket seg i alle fallAnonymous poster hash: ee02f...7b1 Bra. 50/50 går ofte i ens favør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå