AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Kanskje dumt spørsmål, men lurer bare på om det "går ann". Hvis ikke vil jeg komme til å kjøpe på salg, samme par sko i både str 24 og 25......Anonymous poster hash: 92001...86f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 *inspirert Anonymous poster hash: 92001...86f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 De bør ikke hoppe over en størrelse, da har man jo ikke fått med seg at de trengte større sko. Men utviklingen kan plutselig stoppe og de trenger andre sko til sesong i nr 24 feks og å kjøpe den blir da bortkasta?Anonymous poster hash: f8ddf...5b0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Har hvertfall blitt fortalt av flere i barselgruppa at de sverger til Viking goretex sina joggesko, og siden de er på halv pris, så tenkte jeg kanskje det ville være en god investering til bhg? Anonymous poster hash: 92001...86f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Hadde de brukt f.eks joggesko hele tiden ville de vært innom alle størrelsene. Men man kan bruke joggesko i str 25 på slutten av sesongen, og ikke trenge 26, men 27, når neste vår kommer. Og samme med vintersko. Så man kan hoppe over str i sesongsko. Du bør måle føttene, og om du ser at barnet nærmer seg grensen på en str så kan du jo kjøpe begge størrelsene. Men har det mye å gå på er det ikke sikkert du kommer til å trenge neste str før du f.eks må over på overgangssko/støvler. Anonymous poster hash: 26749...177 2
attegløyma Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Støvlar kjøper eg same merke, alle str, for her brukar dei støvlar innimellom heile året. Alle andre sko tar eg med ungen for å prøve når dei skal bruke dei. Junior gjekk frå 24 til 27 på vintersko frå ein sesong til neste, Kavat begge gongane, same modell og alt.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Mine har stort sett brukt en størrelse fra vår til høst (Kjøpt med normalt "voksemonn" slik som det anbefales) Og så har vi hoppet over en størrelse, for å få vintersko med plass til tykkere sokker. Disse har da passet akkurat gjennom vinteren. Og normalt har vi da kjøpt samme størrelse på vår/sommer sko, som det som ble brukt i vintersko. Så her ville det å kjøpe alle størrelser betydd at vi hadde sommersko som passet på vinteren (Og ikke kunne brukes annet enn inne.) Eller vintersko som passet hele sommeren. Har også hatt max flaks/uflaks med at lillebror bruker alle de størrelsene storebror hoppet over, og ingen av de han brukte. (Så de fleste sko vi har tatt vare på etter storebror blir ikke brukt...) Anonymous poster hash: f785a...22f
Gjest Magdalene Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 Her har de ofte hoppet over en str i f.eks vinterskoene. De har som regel byttet en str for hver sesong.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 Begge mine barn vokste 3 skostørrelser i løpet av veldig kort tid. Jeg kjøpte for eksempel størrelse 34, da hadde de 1 cm å gå på i front, og 2-3 uker senere måtte jeg kjøpe størrelse 37. Det skjedde nærmest over natten. Anonymous poster hash: cc378...7eb 1
mulberrygal Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Husk at barn vokser 4 skostørrelser fra de er 1 år til de er 2 og 4 skostørrelser fra de er 2 til de er 3. Etter det så vokser de med 2-3 skostørrelser i året. Også vokser gutter sine føtter i rykk og napp mens jentene sine føtter vokser stabilt. Joggeskosesongen er jo ikke så lang så ta neste størrelse.
Gjest Magdalene Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 Husk at barn vokser 4 skostørrelser fra de er 1 år til de er 2 og 4 skostørrelser fra de er 2 til de er 3. Etter det så vokser de med 2-3 skostørrelser i året. Også vokser gutter sine føtter i rykk og napp mens jentene sine føtter vokser stabilt. Joggeskosesongen er jo ikke så lang så ta neste størrelse. Unger er forskjellige da 1
Bustefisk Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Husk at barn vokser 4 skostørrelser fra de er 1 år til de er 2 og 4 skostørrelser fra de er 2 til de er 3. Etter det så vokser de med 2-3 skostørrelser i året. Også vokser gutter sine føtter i rykk og napp mens jentene sine føtter vokser stabilt. Joggeskosesongen er jo ikke så lang så ta neste størrelse. Dette er da helt individuelt! Hvis dette stemmer skal barnet mitt vokse 3 størrelser på 4 mnd... Hun har gått fra 20 - 22 på 1,8 år. (1 år til 2 år og 8 mnd) 22 er fortsatt litt for stort. Tviler sterkt på at hun er oppe i 25 innen hun fyller 3... Min brukte samme vinterskoene 2 vintre på rad. Vinteren hun var 1 år, og vinteren hun var 2 år.
ViljaH Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Mine barn har vokst 2 skostørrelser pr år fra 0-4 og så 1 skostørrelse i året deretter. Dvs at sandaler og vintersko klarer jeg å forutsi str på, det er +2 eller +1 avhengig av alder.
ViljaH Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Dette er da helt individuelt! Hvis dette stemmer skal barnet mitt vokse 3 størrelser på 4 mnd... Hun har gått fra 20 - 22 på 1,8 år. (1 år til 2 år og 8 mnd) 22 er fortsatt litt for stort. Tviler sterkt på at hun er oppe i 25 innen hun fyller 3... Min brukte samme vinterskoene 2 vintre på rad. Vinteren hun var 1 år, og vinteren hun var 2 år. Som kontrast på hvor ulike barn er, mitt barn startet på 22 i sine første sko da han var 1 år, nå som 3 er han på 27
Maximillian Cohen Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 En er gjerne innom alle størrelsene, men sine skotypen varierer etter hvilken årstid det er så er det ikke sannsynlig at en trenger alle størrelsene innen samme skotype. I tillegg kjøpes gjerne sko noe større enn hva barnet bruker på kjøpstidspunktet, slik at en kan godt hoppe over en størrelse her og der. I noen perioder vil imidlertid barnets fot vokse såpass raskt, og i kombinasjon med forskjellige passformer på sko fra forskjellige merker vil dette føre til at en må gå gjennom alle skostørrelsene. Om det er lurt å kjøpe samme sko i både 24 og 25 er vanskelig å si, men om dette er en type helårssko er det nok ikke så dumt. Med en sesongbasert skotype ville jeg droppet det...det finnes alltids et godt tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå