Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ferie og var så dum å sjekke bolig til salgs på finn.no..der dukket en leilighet opp som jeg har veldig lyst å by på. Men jeg er på ferie, og har ingen i området å se på den. Den ser fin ut, men skulle så gjerne dratt på visning å fått en romfølelse..er det galskap å bruke 2,6 mill uten å sett boligen? Skal sies at jeg aldri får boligene jeg byr på, for alt går over taksttakst, så får den ikke uansett.

Anonymous poster hash: 3c78d...f32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er galskap, men en tilstandsrapport burde jo gi deg en viss innsikt da

Anonymous poster hash: fc58e...e5b
  • Liker 4
Skrevet

Galskap!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Neida, gjør det! :)

Anonymous poster hash: c0f0b...685

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du da begrenser dine rettigheter hvis det senere viser seg å være noe feil på leiligheten, som du burde ha sett på befaring (som du nå ikke får dratt på).

Anonymous poster hash: 31258...c03
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ferie og var så dum å sjekke bolig til salgs på finn.no..der dukket en leilighet opp som jeg har veldig lyst å by på. Men jeg er på ferie, og har ingen i området å se på den. Den ser fin ut, men skulle så gjerne dratt på visning å fått en romfølelse..er det galskap å bruke 2,6 mill uten å sett boligen? Skal sies at jeg aldri får boligene jeg byr på, for alt går over taksttakst, så får den ikke uansett.

Anonymous poster hash: 3c78d...f32

Det er absolutt ikke noe poeng å se på boliger der takst er omtrent det samme som din maksgrense. Du bør i hovedsak se på boliger som har prisantydning rundt 200 000 under din maksgrense, hvis du skal ha noen sjans. Det er i alle fall min erfaring i Oslo.

Jeg hadde forøvrig aldri bydd på en leilighet jeg ikke hadde sett på, av erfaring fra mange visninger da jeg var på leilighetsjakt, er det utrolig hvor mye bildene kan lyve. Leiligheter som så fine ut på bilder, var i virkeligheten helt jævlig med en elendig planløsning.

Anonymous poster hash: 95157...321

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte usett, og er glad for at vi slo til. Det er fire år siden, angrer fortsatt ikke :)

Anonymous poster hash: a94ad...879

Skrevet (endret)

Vi kjøpte også usett, men på forkjøpsrett. Det etter å ha sett at noen andre var villige til å bla opp prisantydning, en grundig studie av takstrapporten og mange telefoner til megler.

Endret av Blådiamant
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte enebolig usett for 200 000 kr en gang. Definitivt et godt kjøp.

Anonymous poster hash: 2f34d...33d

AnonymBruker
Skrevet

Det behøver ikke være galt å kjøpe usett, men dersom det skulle oppstå problemer i ettertid vil du stille mye svakere hvis feilen er av en art som kunne vært avdekket ved å være på visning.

Anonymous poster hash: 4d274...454
Skrevet

Å kjøpe bolig er gjerne den største investeringen man gjør, så det minste man bør gjøre først, er å dra og se på den:-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte usett, grunnet at vi bodde i en annen landsdel og ikke kunne få fri fra jobb. Litt flaut å si det, men vi visste ikke hva en tilstandsrapport var før etter vi hadde kjøpt den heller (førstegangskjøpere). Fikk leiligheten til takst. Vi var heldige, har bodd her ett år nå, alt er som det skal. Så det kan gå bra.

Anonymous poster hash: af890...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...