Gå til innhold

Sunn på budsjett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg spiser det samme nesten hver dag. Jeg finner noen matretter/ingredienser som er sunne og billige og kjøper bare inn dem i store kvantum til jeg blir drittlei...

Så andre der ute som prøver å spise billig men fremdeles tenker på helsa/vekta, har dere forslag til noen billige, sunne retter? Både til frokost, matpakke, middag og kvelds. Alt er velkomment.

Anonymous poster hash: cec25...f4c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant på Prix i går, de har noen mellommåltidsbarer med sånn 100 kalorier i pr, de koster 30 kr for en pakke på fem, og var ikke så dumme altså! Ikke de beste barene jeg har kjøpt, men for meg som har noen allergier og endel kresenhet så er sånne ting gull å ha med i veska når jeg skal ut av huset, om jeg plutselig blir sulten når jeg på kjøpesenter f.eks.

Jeg er superfan av linsesupper. Veldig sunt, og veldig billig! Jeg lager gjerne en stor porsjon og fryser med 2-3 dl porsjoner i fryseren, og spiser til lunsj eller kvelds. Jeg får lunsj til en uke til rundt 50 kr som regel ( + litt ekstra til rømme eller tyrkisk youghurt som jeg gjerne rører inn når jeg skal spise den)

Endret av Auri
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Planlegging, storhandling, frysing. Dette er a og o for å spise sunt og billig.

Kjøp på tilbud, porsjoner opp og frys ned.

Lag matplan for minst en uke om gangen, så tar du opp fra fryserendet du trenger dagen før.

Vi (2 voksne) handler for ca 2500 kr pr mnd. En gang i blandt så lager jeg store porsjoner av f.eks lasagne, gryteretter, supper og deler dette opp i porsjoner og fryser ned.

Når jeg kjøper kjøttdeig, pølser, grønnsaker, bær osv så deler jeg opp dette i porsjoner før jeg fryser det ned

Lær deg hvor store mengder som spises. Og skulle det bli rester så bruk det til f.eks lunch eller frokost neste dag.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp first price tortilla lefser som du fyller med kylling, svin, fisk eller karbonadekjøtt med grønnsaker og en god dressing på f.eks. Taziki. Supper og grøt. Bakt potet med fyll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...