AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Husker da det ble annonsert at Harry Potter Deathly Hallows skulle komme i to deler. Jeg ble overlykkelig! og til den filmen så funket det! For boken er på en måte i to deler, en hvor de leter etter sannheten og horcrux også er det den store kampen på slutten. Jeg er en stor HP fan, men objektivt sett så funker den boken, og filmene og bli delt i to. Rett etterpå ble det annonsert at Breaking Dawn, fra Twilight sagaen skulle bli delt i to, jeg ble forbannet. For de hermer etter, og var desperat etter å gjøre det like stort som HP, men ble som alle vet en spøk i forhold. Verken bøkene eller filmet funket å bli delt i to. Siste boken var nær på å havne i søpla, for den var så dårlig skrevet det var til å spy og gråte av. Så kommer Hunger Games med en "part 1" og "part 2" som siste film. Og nå kommer fader meg Divergent med "part 1" og "part 2" som siste film også! Hva fader er det som skjer?! Hunger Games er det en stund siden jeg leste.. men som jeg husker så var ikke bøkene nødvendig å splitte i to! Det er mye som lett kan lukes ut uten å ødelegge hele serien. Samme med Divergent. Jeg følger begge seriene, lest bøkene også. Er det nå blitt normalt at en trilogi har siste filmen splittet i to? Det er jo noen bøker som har blitt splittet i flere filmer, Hobbitten ble jo splittet i tre trur jeg, men de fikk jo som meg bekjent forskjellige navn! Ikke "Hobbit part 1" og "Hobbit part 2"! Harry Potter var de første ute, og med god grunn! De andre hermer etter for å tjene noen få usle kroner. Blir så provosert Anonymous poster hash: 9f07a...553
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Det ble laget filmer med part 1 og 2 lenge før Harry Potter. Pust med magen. Anonymous poster hash: eddf9...b30 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Det ble laget filmer med part 1 og 2 lenge før Harry Potter. Pust med magen.Anonymous poster hash: eddf9...b30 ikke med tittelen "part 1" og "part 2". Slik som hobbiten, de fikk andre navn. ts Anonymous poster hash: 13ef6...60c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Kill Bill vol 1 i 2003 og vol 2 i 2004. Che part 1 og part 2 i 2008. Anonymous poster hash: 2b9b8...044
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 For øyeblikker ser jeg faktisk på divergent, det er nemlig favorittfilmen min. Jeg har også sett insurgent, og jeg ble overlykkelig da jeg fant ut at det skulle bli enda en film! Ble ikke like lykkelig da jeg fant ut at den siste filmen var delt i to parter, da jeg synes at part 1 som oftest er ganske kjedelig.. Får håpe de klarer å holde spenningen gående i begge delene!Anonymous poster hash: 061b1...238
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 For øyeblikker ser jeg faktisk på divergent, det er nemlig favorittfilmen min. Jeg har også sett insurgent, og jeg ble overlykkelig da jeg fant ut at det skulle bli enda en film! Ble ikke like lykkelig da jeg fant ut at den siste filmen var delt i to parter, da jeg synes at part 1 som oftest er ganske kjedelig.. Får håpe de klarer å holde spenningen gående i begge delene!Anonymous poster hash: 061b1...238 Del 1 er jo på en måte en "oppbygging" til del 2, noen ganger funker det, noen ganger ikke. Blir "spennende" å se om Maze Runner får en del 1 og Del 2 ts Anonymous poster hash: 13ef6...60c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #7 Skrevet 10. juli 2015 Kill Bill vol 1 i 2003 og vol 2 i 2004. Che part 1 og part 2 i 2008. Anonymous poster hash: 2b9b8...044 Kill bill er vell ikke basert på en bok? Greien er jo at trilogier blir splittet i to. (siste boken). HP var noe annet, det er jo 7 bøker, men de startet trenden med å splitte siste boken. "It made sense that Warner Bros split the final Harry Potter movie into two films: there was a clear break in the plot and far too much happening with Voldemort and Co. to cover in a 3-hour movie. And yes, it worked when HBO split a Storm of Swords into two seasons for Game of Thronesbecause, again, it made sense for the story. And sure, it could be argued that The Hobbit deserved 3 films as well." "But for Twilight, Hunger Games, and now Divergent, it’s been purely a moneymaking decision — and a cynical one at that. For all three of these YA books-turned-movie franchises, the last book in each series carried the weakest plot, and though fans have yet to see how Mockingjay Parts 1 and 2 will play out, stretching Twilight’s Breaking Dawn into two films made the first part a drawn-out bore — one of many problems with the vampire franchise." Poenget er at siste boken i disse trilogiene er så svake, at det er poengløst å splitte filmene i to. Jeg digger Hunger Games og Divergent. Twilight bøkene kan brukes om strømmen går og jeg snør inn og må ha varme. Jeg har lest alle disse, Hunger Games, Divergent, Harry Potter og Twilight - kun én av de hadde en god grunn til å splitte siste boken i to (les: HP). Mens de andre var absolutt ikke nødvendig. Dersom Fifty Shades of Grey blir splittet i to, så gråter jeg ikke av den grunn Men det er fortsatt ikke nødvendig, for det er så mye som lett kan taes ut uten å miste feelingen av hele plottet og dersom de splitter den, så blir film nr 1 langdryg og kjedelig. Spent på å se hvordan HG og Divergent blir. Så insurgent i går, irriterende at de gikk helt vekk fra boken! Jeg hang ikke med første gangen jeg så den, for jeg har jo lest boken og vet da hvordan det går, men filmen var jo fra en annen verden. Googlet "splitting books into two movies" - og samtlige er irriterte av samme grunn som meg. Så jeg er ikke alene! Selv om at jeg digger bøkene, og gleder meg til å se filmene, så blir jeg irritert. For det ødelegger en god serie! ts Anonymous poster hash: 13ef6...60c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #8 Skrevet 10. juli 2015 "The Maze Runner Isn't Greedy, Won't Split Final Book Into 2 Films" YES! Da må jeg forte meg å lese bøkene... hvorfor får hvert ord stor bokstav først i ordet? Hva har jeg trykket på nå?! Heeeelp!! Jeg kødder ikke, jeg gjør det ikke med vilje!! STOP IT!!! Hva fader er det som skjer?!! ts Anonymous poster hash: 13ef6...60c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #9 Skrevet 10. juli 2015 hahah det forsvant 'puster lettet ut* Men ja, google det så ser du at det startet med HP. Bra for Maze runner at de ikke følger trenden Anonymous poster hash: 13ef6...60c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #10 Skrevet 10. juli 2015 Husker da det ble annonsert at Harry Potter Deathly Hallows skulle komme i to deler. Jeg ble overlykkelig! og til den filmen så funket det! For boken er på en måte i to deler, en hvor de leter etter sannheten og horcrux også er det den store kampen på slutten. Jeg er en stor HP fan, men objektivt sett så funker den boken, og filmene og bli delt i to. Rett etterpå ble det annonsert at Breaking Dawn, fra Twilight sagaen skulle bli delt i to, jeg ble forbannet. For de hermer etter, og var desperat etter å gjøre det like stort som HP, men ble som alle vet en spøk i forhold. Verken bøkene eller filmet funket å bli delt i to. Siste boken var nær på å havne i søpla, for den var så dårlig skrevet det var til å spy og gråte av. Så kommer Hunger Games med en "part 1" og "part 2" som siste film. Og nå kommer fader meg Divergent med "part 1" og "part 2" som siste film også! Hva fader er det som skjer?! Hunger Games er det en stund siden jeg leste.. men som jeg husker så var ikke bøkene nødvendig å splitte i to! Det er mye som lett kan lukes ut uten å ødelegge hele serien. Samme med Divergent. Jeg følger begge seriene, lest bøkene også. Er det nå blitt normalt at en trilogi har siste filmen splittet i to? Det er jo noen bøker som har blitt splittet i flere filmer, Hobbitten ble jo splittet i tre trur jeg, men de fikk jo som meg bekjent forskjellige navn! Ikke "Hobbit part 1" og "Hobbit part 2"! Harry Potter var de første ute, og med god grunn! De andre hermer etter for å tjene noen få usle kroner. Blir så provosert Anonymous poster hash: 9f07a...553 HP er best uansett. Anonymous poster hash: a3b54...275
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #11 Skrevet 10. juli 2015 HP er best uansett. Anonymous poster hash: a3b54...275 Amen sister.. eller brother. AB! ts Anonymous poster hash: 13ef6...60c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #12 Skrevet 10. juli 2015 De som har produsert filmene, gjør vel dette for å tjene mest mulig penger. Dersom filmen vises i to deler, så må publikum kjøpe billetter til to filmer. Dermed blir det jo også dobbelt så stort billett-salg, som det ellers ville ha blitt.... Anonymous poster hash: b645b...ad7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #13 Skrevet 10. juli 2015 De som har produsert filmene, gjør vel dette for å tjene mest mulig penger. Dersom filmen vises i to deler, så må publikum kjøpe billetter til to filmer. Dermed blir det jo også dobbelt så stort billett-salg, som det ellers ville ha blitt.... Anonymous poster hash: b645b...ad7 ikke nødvendigvis.. faktisk så har folk unngått å sett de to siste filmene på kino, ihvertfall del 1. Mange venter til del 1 kommer på DVD, ser den hjemme for så å se siste del på kino. Fordi hva er poenget med å se en halv film? Som også er langdrygt og kjedelig, for de som har lest bøkene vet at boken ikke er sterk nok til å bli splittet i to. Mockingjay part 1 gjorde det faktisk dårligere enn de to første filmene. Hva totalen blir til slutt vet vi jo ikke enda. Harry Potter er jo noe helt annet. Boken var sterk nok til å bli splittet i to. Men, alt som hadde med HP ble til gull, for fanskaren var (er) så stor og sugen etter noe nytt at det lønnet seg økonomisk. Nå så hopper folk fra den ene til den andre, Maze Runner, Uglies serien, Mortal Instruments, Divergent, Twilight, Hunger Games etc etc. Ingen av de har nådd opp til HP, HP hører til i historiebøkene, mens de andre er en serie som kommer og går. Jeg synes ikke Mortal Instruments var noe bra, har ikke hørt nå mye om den heller, men folk digger bøkene. Leste nå faktisk at de ikke kommer med City of Ashes, no shit filmen sugde så hardt at jeg er glad jeg ikke så den på kino samme med Maze Runner men den har jo nettopp kommet ut. Vanskelig å vite hvor suksessfull den var, har ikke orket å lese bøkene enda, men har alle. HP kan vell sammenlignes med Lord of the Rings og hobbiten, for LOTR fansen var jo de som skrek høyest da Hobbiten ble annonsert. Om de kommer med enda en trilogi så er det LORT fansen som blir mest glad, og det er de som står fremst i køen, for hele Hobbiten styret startet jo med LOTR. Samme som at HP fans går rundt å venter på "Fantastic beasts and where to find them" filmen. ts Anonymous poster hash: 13ef6...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå