AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #1 Skrevet 9. juli 2015 Beklager kanskje noe vanskelig spørsmål Jeg spiser lavkarbo og skal gå opp til 50gram karbo pr dag. Og jeg lurer rett og slett på hvor mye av en enkelt matvare dette tilsvarer. Jeg vet man lett kan regne ut ved å se på næringstabellen på varen, men siden det er så mange som spiser lavkarbo tenkte jeg kanskje noen har dette skrevet ned? Eksempler; 50gr karbs = x antall banan 50gr karbs = x dl ris Krysser fingrene for at noen her inne har en eller annen tabell :D Anonymous poster hash: 76785...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Det tilsvarer ca 10 bananer. Eller 1 banan og en pakke rosiner Anonymous poster hash: ab2b5...46d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Det tilsvarer ca 10 bananer. Eller 1 banan og en pakke rosinerAnonymous poster hash: ab2b5...46d Takk! Er notert Anonymous poster hash: 76785...6cb
Pringle Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Det tilsvarer ca 10 bananer. Eller 1 banan og en pakke rosiner Anonymous poster hash: ab2b5...46d Takk! Er notert Anonymous poster hash: 76785...6cb Det oppgis ikke hvor store verken bananene eller rosinpakkene er. Du bør nok gjøre undersøkelsene selv, hvis det er viktig for deg og du skal være sikker på å få det riktig.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Det oppgis ikke hvor store verken bananene eller rosinpakkene er. Du bør nok gjøre undersøkelsene selv, hvis det er viktig for deg og du skal være sikker på å få det riktig. Sant. Jeg søkte opp banan hvor det sto 100gram banan er 18 gr karbo, så disse ti bananene må være bittesmå Anonymous poster hash: 76785...6cb 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 Dette finner du ut av selv. Anonymous poster hash: f45e0...25c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Dette finner du ut av selv. Anonymous poster hash: f45e0...25c Ja, jeg skrev det i hovedinnlegget Men siden det er så mange på lavkarbo er det helt sikkert noen som har dette skrevet ned? Anonymous poster hash: 76785...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Matvare tabell og vekt ^^ Ja, men tenkte å høre her først om noen har en oppsummering Anonymous poster hash: 76785...6cb 2
I Grosny Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Beklager kanskje noe vanskelig spørsmål Jeg spiser lavkarbo og skal gå opp til 50gram karbo pr dag. Og jeg lurer rett og slett på hvor mye av en enkelt matvare dette tilsvarer. Jeg vet man lett kan regne ut ved å se på næringstabellen på varen, men siden det er så mange som spiser lavkarbo tenkte jeg kanskje noen har dette skrevet ned? Eksempler; 50gr karbs = x antall banan 50gr karbs = x dl ris Krysser fingrene for at noen her inne har en eller annen tabell :DAnonymous poster hash: 76785...6cb Hvorfor lavkarbo. Jeg går på en slankediett som virker, som er sammensatt riktig. Planen inneholder 250 gram karbohydrater, 150 gram protein og 70 gram vekt. Minst 2 timer mosjon pr uke. Minst 5 frukt/grønt pr dag. Jeg har lest at for mye protein og for lite karbohydrater gjør at det dannes giftstoff av protein. Jeg tror det er en slags syre. Ved slanking så er det viktig å balansere kosten og få i seg allle viktige stoffer i grei dose. Jeg har nesten fullstendig droppet hveteprodukter, poteter, øl, sukker og juice. Jeg drikker tjukkmjølk , men aller mest vann. Angående banan , så inneholder den bra næring, men jeg spiser bare en annenhver dag. Epler går det mye mer av. Kål er noe av det beste man kan få tak i. Endret 9. juli 2015 av I Grosny
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 9. juli 2015 #11 Skrevet 9. juli 2015 Ja, jeg skrev det i hovedinnlegget Men siden det er så mange på lavkarbo er det helt sikkert noen som har dette skrevet ned? Anonymous poster hash: 76785...6cb Aldri hørt om noen som skriver ned slike ting. Man holder seg unna mat med mye karbohydrater. Om man tillater litt mer karbohydrater så holder man seg likevel unna ris og annet. Det har ikke noe med lavkarbo å gjøre. Spiser man ca 50g karbo om dagen, så betyr det at man spiser mer grønnsaker, nøtter og bær enn de som spiser strikt. Ikke at man spiser brød, ris osv 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #12 Skrevet 9. juli 2015 Hvorfor lavkarbo. Jeg går på en slankediett som virker, som er sammensatt riktig. Planen inneholder 250 gram karbohydrater, 150 gram protein og 70 gram vekt. Minst 2 timer mosjon pr uke. Minst 5 frukt/grønt pr dag. Jeg har lest at for mye protein og for lite karbohydrater gjør at det dannes giftstoff av protein. Jeg tror det er en slags syre. Ved slanking så er det viktig å balansere kosten og få i seg allle viktige stoffer i grei dose. Jeg har nesten fullstendig droppet hveteprodukter, poteter, øl, sukker og juice. Jeg drikker tjukkmjølk , men aller mest vann. Angående banan , så inneholder den bra næring, men jeg spiser bare en annenhver dag. Epler går det mye mer av. Kål er noe av det beste man kan få tak i. Fint at du har funnet noe som passer deg, vi er alle forskjellig. Jeg er ikke på slankern og lavkarbo passer meg aller best. Anonymous poster hash: 76785...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #13 Skrevet 9. juli 2015 Aldri hørt om noen som skriver ned slike ting. Man holder seg unna mat med mye karbohydrater. Om man tillater litt mer karbohydrater så holder man seg likevel unna ris og annet. Det har ikke noe med lavkarbo å gjøre. Spiser man ca 50g karbo om dagen, så betyr det at man spiser mer grønnsaker, nøtter og bær enn de som spiser strikt. Ikke at man spiser brød, ris osv Går du på lavkarbo selv? Ser ikke problemet med litt ris så lenge det ligger under lavkarbogrensen, etter trening trenger kroppen raske karbo. Anonymous poster hash: 76785...6cb 1
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 9. juli 2015 #14 Skrevet 9. juli 2015 Går du på lavkarbo selv? Ser ikke problemet med litt ris så lenge det ligger under lavkarbogrensen, etter trening trenger kroppen raske karbo. Anonymous poster hash: 76785...6cb Spiser lavkarbo selv ja, og ris er ikke lavkarbo. Kroppen trenger heller ikke raske karbo etter trening 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #15 Skrevet 9. juli 2015 Dette var tafatt. Skaff deg en app, TS. Anonymous poster hash: 41e46...4d8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #16 Skrevet 9. juli 2015 Spiser lavkarbo selv ja, og ris er ikke lavkarbo. Kroppen trenger heller ikke raske karbo etter trening Jeg trener 5-7 ganger i uken og fikk beskjed av treneren å gå opp i karbo. Helst raske karbohydrater etter trening. Anonymous poster hash: 76785...6cb
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 9. juli 2015 #17 Skrevet 9. juli 2015 Jeg trener 5-7 ganger i uken og fikk beskjed av treneren å gå opp i karbo. Helst raske karbohydrater etter trening. Anonymous poster hash: 76785...6cb De færreste trenere driver selv med lavkarbo og vet derfor ikke hva de snakker om. Mange som trener uten å gå opp i karbo og det fungerer helt fint for de aller fleste. Men det er opp til hver enkelt. Jeg syns iallefall man heller burde øke karboinntaket gjennom grønnsaker og nøtter fremfor å dytte i seg ris og bananer 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #18 Skrevet 10. juli 2015 Ja, men tenkte å høre her først om noen har en oppsummering Anonymous poster hash: 76785...6cb Oppsummeringen heter matvaretabellen. Anonymous poster hash: b84e5...f7c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #19 Skrevet 10. juli 2015 De færreste trenere driver selv med lavkarbo og vet derfor ikke hva de snakker om. Mange som trener uten å gå opp i karbo og det fungerer helt fint for de aller fleste. Men det er opp til hver enkelt. Jeg syns iallefall man heller burde øke karboinntaket gjennom grønnsaker og nøtter fremfor å dytte i seg ris og bananer Kan man ikke bare spise det som passer en best? Nøtter tåler jeg ikke, og skal jeg komme opp i 50 gram karb på bare grønnsaker hadde jeg måttet spise kilovis. Ta brokkoli som et eksempel: 3kg må jeg spise for å nå målet. Er ikke snakk om å dytte i seg banan eller ris, da man trenger en liten mengde av dette. Er det ikke heller mye bedre å gjøre det så enkelt som å spise 50 gram ris eller to bananer. Anonymous poster hash: 76785...6cb
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 10. juli 2015 #20 Skrevet 10. juli 2015 Man får lett i seg 50g karbo om dagen uten å måtte spise flere kilo. Da tror jeg du burde veie all mat du spiser gjennom dagen og regne ut karbohydratene. Tipper du blir overrasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå