Gå til innhold

Hva legger dere i ordet "Homewrecker"..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg har fått stempel som dette, og føler det blir HELT feil.

Jeg og min nåværende kjæreste ble sammen , før noen av oss var formelt skilt. (Jeg har ingen barn, han har en sønn)

Begge to hadde i flere år planlagt å gå fra partneren (av ulike grunner).

Jeg : Fordi jeg rett og slett levde et trist liv.

Han: Fordi dama var gal og var redd for konsekvensene.

Vi ble ikke sammen(..det var heller ikke i noens planer!) før det var slutt for begge parter. Noen måneder etterpå. (Er oppvokst på samme plass, så har kjent hverandre hele livet)

Allikevel får jeg dette stemplet.. Akkurat som jeg "stjal" noe..

Vi bor i en liten bygd på vestlandet, og det virker nesten som alle elsker å prate om meg som "manne-stjeleren..."

Hvordan skal man komme seg vekk fra slike rykter.

Jeg vet hva som er sant, og han vet det.. Men alle andre ignorerer det....

Er faktisk ikke så glad i at folk snakker om oss så negativt..

Hvor lang tid tar det før folk ser på oss som et "vanlig" par?

Anonymous poster hash: 212e7...b6e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du bor på bygda, så er bygdetrollet der. Det er jo nettopp selve poenget - at folk vil ha noe å prate om. Det handler ikke så mye om deg og din mann som det handler om mennesker hvis' liv mangler spenning og som elsker juicy "skandaler". De vil alltid skravle, er det ikke det ene så er det det andre. 

Jeg hadde kommet meg for helvete ut. 

Anonymous poster hash: 431ec...415
  • Liker 8
Skrevet

Dere blir vel sett på som hverandres katalysator.

Flyttet dere hver for dere først?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du bor på bygda, så er bygdetrollet der. Det er jo nettopp selve poenget - at folk vil ha noe å prate om. Det handler ikke så mye om deg og din mann som det handler om mennesker hvis' liv mangler spenning og som elsker juicy "skandaler". De vil alltid skravle, er det ikke det ene så er det det andre. 

Jeg hadde kommet meg for helvete ut. 

Anonymous poster hash: 431ec...415

Jeg er enig i dette. Jeg synes dere også bør vurdere å flytte vekk fra denne bygden og heller se etter et annet sted der dere kan starte et nytt liv med hverandre. Slike rykter og kommentarer er virkelig ikke gunstig for deg, og de vil nok eksistere i lang tid fremover. Det er slik bydga er, som vedkommende over meg påpeker. Tenk på sønnen hans også, som muligens vokser opp med slike rykter om deg. Kanskje adapterer han disse meningene også. 

Du er absolutt ikke en "mannestjeler" eller "homewrecker". Mannen var aldri hennes eiendom og det var mannen som valgte å gå og heller starte et forhold med deg. Merkverdig nok er det alltid den nye kvinnen som skal få alt peset, mens mannen får fripass, selv om det faktisk var han som gikk fra henne. Dersom dere fortsatt velger å bo der dere gjør er det beste du kan gjøre å ignorere det og å heve deg over det. De i omgangskretsen din som spekulerer slik og kaller deg slike navn bryter du kontakten med. 

Hva er det mannen din sier opp i alt dette da? Og hvor gammel er sønnen?

Anonymous poster hash: 2b2b9...13c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Homewrecker = person som går ut av et forhold hvor det er barn involvert. 

Anonymous poster hash: f867d...eaa
AnonymBruker
Skrevet

Homewrecker - etter min definisjon er det den personen som med vilje innleder et forhold med en gift mann eller kvinne, mens vedkommende fortsatt er i det forholdet.

Dessverre blir det ofte brukt mot kvinner, men det gjelder like fullt menn.

Anonymous poster hash: f6210...1ed
  • Liker 12
Skrevet

Homewrecker - etter min definisjon er det den personen som med vilje innleder et forhold med en gift mann eller kvinne, mens vedkommende fortsatt er i det forholdet. Dessverre blir det ofte brukt mot kvinner, men det gjelder like fullt menn. Anonymous poster hash: f6210...1ed

Er det tvang da? Om ikke, så er det jo personen som er gift/samboer med en annen som er "home-wrecker"

• Liker 2
Skrevet

Er det tvang da? Om ikke, så er det jo personen som er gift/samboer med en annen som er "home-wrecker"

Hvilke tvang?? Poenget mitt er at selvfølgelig mener jeg at den største skylden kan nok legges på den gifte, son velger å være utro. MEN etter min mening er det litt for lettvint at man fritar den andre for ansvar. Når man med vitende og vilje innleder et forhold med en som er gift, bidrar man også til at utroskap skjer. Sammenligner f.eks med å være sjåfør under et ran. Du har ikke vært og ranet selv, men bidrar til at det skjer. Medskyldig er du uansett.

Nå sammenligner ikke jeg noe ulovlig mot noe som ikke er ulovlig, men en viss sammenligning kan man gjøre uansett.

Jeg tenker alltid at den personen opplever utroskap selv.

• Liker 2
Skrevet

Hvilke tvang?? Poenget mitt er at selvfølgelig mener jeg at den største skylden kan nok legges på den gifte, son velger å være utro. MEN etter min mening er det litt for lettvint at man fritar den andre for ansvar. Når man med vitende og vilje innleder et forhold med en som er gift, bidrar man også til at utroskap skjer. Sammenligner f.eks med å være sjåfør under et ran. Du har ikke vært og ranet selv, men bidrar til at det skjer. Medskyldig er du uansett.

Nå sammenligner ikke jeg noe ulovlig mot noe som ikke er ulovlig, men en viss sammenligning kan man gjøre uansett.

Jeg tenker alltid at den personen opplever utroskap selv.

Selvfølgelig vil det være begge sin skyld, det trengs to. Men det er til syvende og sist den som er opptatt, som tar valget om å være utro. Om noen hadde mast på meg om å være utro med de, så hadde jeg ikke trengt å si ja?
AnonymBruker
Skrevet

Når en av partene er utro bak den andre rygg over tid...da er både den som er utro og den som h*n er utro med: Homewreckers.

Anonymous poster hash: ff3ee...4a3
AnonymBruker
Skrevet

https://en.wikipedia.org/wiki/Homewrecker Anonymous poster hash: 796fa...b79

Bra:)

Det i forholdet er jo en utro dritt. Homewrecker brukes om elsker/-inne som er katalysatoren til forholdets slutt.

Jeg mistenker at TS er dette ettersom hun ikke ville svare på om hun flyttet for seg selv, og fordi hun benytter anledningen til å nedsette mannens eks ved og omtale henne som gal. Ved p gjøre det omtaler hun også annen so en forsvarsløs og utro dott, men det er kanskje underordnet her....

Altså: 2 i samboerforhokd som bryter ut til fordel for hverandre blir 2 honewreckere gitt!

Men det er ikke alltid til å unngå.av og til seirer (den høyst midlertidig) kjærligheten. :hjerte:

Anonymous poster hash: 25744...a64

Skrevet

Homewrecker - etter min definisjon er det den personen som med vilje innleder et forhold med en gift mann eller kvinne, mens vedkommende fortsatt er i det forholdet. Dessverre blir det ofte brukt mot kvinner, men det gjelder like fullt menn. Anonymous poster hash: f6210...1ed

This.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...