Gå til innhold

Mamma blir sint når jeg er syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år og bor hjemme hver sommer for å jobbe. Men dette blir sikkert siste året jeg gjør det.

Jeg har blitt syk og fått streng beskjed av legen om å holde meg hjemme fordi jeg kan bli mer syk av å dra på jobb. Men mamma blir så sinna når jeg er syk. Og når jeg da er hjemme maser hun om at jeg må ut og gå tur og slikt selv om legen sier jeg må holde meg i ro. Og hadde jeg vært frisk nok til å gå turer hadde jeg aldri vært hjemme.

Det er bare så slitsomt.. Jeg kan ikke bestemme at jeg er blitt syk og jeg har jo ikke gjort noe galt så er ingen grunn til å kjefte.

Hva skal jeg si tilbake når hun kjefter?

Anonymous poster hash: 1a4a4...876

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, hvorfor gidder du å bo hjemme? Du er voksen nå.

Anonymous poster hash: 7e3c6...020
  • Liker 4
Skrevet

Høres ikke ut som en god løsning å bo hjemme

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, husker at min mor var helt lik da jeg bodde hjemme. Den eneste "godkjente" sykdommen var omgangssyke - alt annet kunne jeg visst takke meg selv for, og det var bare å skjerpe seg :P Har ikke noen gode råd dessverre, annet enn at du får prøve å ikke bry deg og ha god bedring! 

Anonymous poster hash: 571c6...71b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS.

Jeg vet ikke hvordan sykdom du har, men jeg har gått gjennom det samme selv. Min mor trodde ikke på min sykdom, og "pussa" den egentlig vekk. Jeg har et OK forhold til min mor, men det er preget av at vi snakker ikke om ting. Jeg er veldig mye sliten og dårlig i perioder.

Jeg anbefaler deg egentlig å ikke flytte hjem igjen for å jobbe. Finn deg jobb på studiestedet ditt istedenfor å gå rundt og krangle med moren din.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 9a762...71a

• Liker 2
Skrevet

Mødre! En gang ringte moren min og ville på død og liv at jeg skulle komme i en familiemiddag. Jeg takket nei, med den begrunnelsen at jeg hadde influensa. "Kan du ikke bare ta deg sammen?" var svaret hennes.

Ikke noe "uff, stakkars deg" eller "Oj, ja, da får du ha god bedring" eller "Ja, det var synd, hold deg hjemme du, så du ikke smitter oss andre", medfølende ord som man kanskje hadde håpet på fra sin mor. Neida. Sånn er ikke hun.

Trøst deg med det, trådstarter, du er ikke den eneste som har en mor som ikke tror på folk med sykdom! Like fullt irriterende at det skjer da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig for deg å flytte tilbake der du bor til vanlig da?

Anonymous poster hash: 29ed9...cff
AnonymBruker
Skrevet

Huff, hvorfor gidder du å bo hjemme? Du er voksen nå. Anonymous poster hash: 7e3c6...020

Fordi jeg har ikke fått jobb i byen jeg bor i og kan ikke bo et sted uten lønn

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig for deg å flytte tilbake der du bor til vanlig da? Anonymous poster hash: 29ed9...cff

Får ikke flytret inn før om 1 mnd, så ingen mulighet for det dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Noen må ha ting inn med teskje, gjerne flere ganger og for sikkerhetsskyld...  

Siden du ikke er på jobb regner jeg med du har fått en sykemelding? Har du prøvd å vise den til din mor? Hvis dette er langvarig kan du kanskje be legen om å snakke med henne, og forklare henne at du trenger hvile? 

Anonymous poster hash: 41d61...153
Skrevet

hun er vel mer redd enn sint kan jeg tenke meg 

AnonymBruker
Skrevet

hun er vel mer redd enn sint kan jeg tenke meg 

Det er mulig, men hvis hun er red for helsa til datteren så burde hun vertfall ikke be henne gå imot legens anbefalinger. Redsel er heller ingen unnskyldning for å oppføre seg lumpent.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, det høres ikke noe kjekt ut.

Er det mulig å få legen til å snakke med moren din? Eller at han kan skrive noe om at du skal røre minst mulig på deg?

Får jeg lov å spørre hva som feiler deg?

Anonymous poster hash: fcd7a...1b7
AnonymBruker
Skrevet

Noen må ha ting inn med teskje, gjerne flere ganger og for sikkerhetsskyld...  

Siden du ikke er på jobb regner jeg med du har fått en sykemelding? Har du prøvd å vise den til din mor? Hvis dette er langvarig kan du kanskje be legen om å snakke med henne, og forklare henne at du trenger hvile? 

Jeg har bare trengt å si i fra til arbeidsgiver i dag. I morgen skal jeg prøve meg på jobb igjen med mindre jeg blir mye verre (har fått beskjed om å dra til legevakt hvis jeg blir verre i helgen). 

Huff, det høres ikke noe kjekt ut.

Er det mulig å få legen til å snakke med moren din? Eller at han kan skrive noe om at du skal røre minst mulig på deg?

Får jeg lov å spørre hva som feiler deg?

Legen vet ikke hva som feiler meg enda. Vi venter på blodprøvesvar. De svarene som er kommet frem til nå er at alt er fint, men den sykdommen legen mistenker mest, får hun svar på på mandag. 

Siden jeg er hjemme i dag har mamma også bedt meg lage middag. I hennes hode kan man gjøre slikt når man er syk tydeligvis. Jeg spiser i tillegg ingenting nå pga mangel på matlyst, så føler ikke jeg har lyst å lage mat jeg ikke engang vil spise da.. 

AnonymBruker
Skrevet

Legen vet ikke hva som feiler meg enda. Vi venter på blodprøvesvar. De svarene som er kommet frem til nå er at alt er fint, men den sykdommen legen mistenker mest, får hun svar på på mandag. 

Siden jeg er hjemme i dag har mamma også bedt meg lage middag. I hennes hode kan man gjøre slikt når man er syk tydeligvis. Jeg spiser i tillegg ingenting nå pga mangel på matlyst, så føler ikke jeg har lyst å lage mat jeg ikke engang vil spise da.. 

Det høres nesten ut som at du hadde trengt en sykemelding fra legen til din mor :/

God bedring...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...