Gå til innhold

Dine beste tips for fornuftig facebook bruk!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine beste tips for oss som ikke har satt oss så mye inn i facebook enda? Jeg er ute etter personverntips, deletips, vennetips. 

Hvordan dele kun med noen få venner, hvordan skjule hva jeg liker, følger og skal delta i. Hvordan velge hvem jeg skal adde og hvem jeg skal unfollow. 

Jeg vil gjerne samle mine beste venner og familie som betyr noe for meg på ett sted, samt unngå at andre får vite ting om meg som jeg kun deler med de nærmeste.

Kan jeg dele noe offentlig, og noe kun for venner? Og om jeg ikke aksepterer en forespørsel, får vedkommende beskjed på noe vis?

Tusen spørsmål, men håper noen vil dele sine egne tanker og tips om face :)

Anonymous poster hash: 6cc80...432
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beste tipset er vel å ikke være der.

Anonymous poster hash: 36177...203
AnonymBruker
Skrevet

Beste tipset er vel å ikke være der.

Anonymous poster hash: 36177...203

Kan du holde deg til trådens tema?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå er det lenge siden jeg slettet Facebook, men mener at når du la ut bilde/innlegg så er det en knapp som du kan trykke å velge del med venner, venners venner eller verden osv. Du kan nok også finne dette og mye annet i personverninnstillinger. Der skal du og kunne velge om folk kan søke deg opp :)

Endret av infectedsopp
AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig enkelt å finne ut av på Facebook selv nå etter at det har blitt oppdatert så mange ganger. Det er bare å trykke seg litt rundt og prøve seg frem. Det er det jeg har gjort hele tiden. Det er fryktelig enkelt å skjule innlegg (for alle, alle utenom noen utvalgte eller kun enkelte) på tidslinjen. 

Når det gjelder Facebookbruk generelt bør du være litt oppmerksom på hva og hvor mye du deler. Jeg synes det er helt greit å poste en status/noen bilder i ny og ne, men ikke la det bli for mye. 

Anonymous poster hash: 1168c...926
AnonymBruker
Skrevet

Og nei, dersom en du avviser en venneforespørsel får ikke vedkommende beskjed om det. Vedkommende vil nok skjønne det uansett da. 

Anonymous poster hash: 1168c...926
Skrevet

Anbefaler lukkede grupper med invitasjon for nær familie/venner.

Personlig skriver jeg kun gratulasjoner som er synlig for hvermannsen. 

AnonymBruker
Skrevet

Facebook er et hyggelig sted, men selv prøver jeg å holde meg til tre "regler":

- Aldri gå inn i lange diskusjoner med folk som har helt motsatt standpunkt av deg

- Ikke spamme! Folk synes det er koselig med bilder av oppussing, kjæreste og barn, men mange oppdateringer daglig blir bare slitsomt.

- Facebook og rødvin er en dårlig kombinasjon. Alltid masse teite poster sent på fredag og lørdag :ler:

Anonymous poster hash: 8f20e...761

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode innspill!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...