Gå til innhold

Kløe i underlivet, lite (ingen) utflod og må tisse hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg har litt helseangst og håper noen kunne hjulpet meg litt.

De siste dagene (ca 3 tror jeg) har jeg hatt litt kløe/sårt underliv. Det kommer heller ikke noe særlig utflod, noe jeg normalt har. Noen ganger i løpet av dagen føles det som det kommer til å fosse ut utflod. Det føles liksom vått, men det er det ikke.

Må også tisse hele tiden. Føler jeg ikke blir ferdig på do! Gjør ikke vondt når jeg tisser.

Jeg er ikke gravid og har heller ingen kjønnssykdommer (testet dette). Så hva kan dette være? Sopp? Skader det å kjøpe Canesten?

Anonymous poster hash: 71fba...543
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Snakk med legen din. Canesten skal ikke brukes med mindre du har sopp.

Anonymous poster hash: b5d53...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinveisinfeksjon høres det ihvertfall ut som, siden du løper og tisser hele tiden og føler du aldri blir ferdig. UVI trenger nemlig ikke å gjøre vondt da det finnes mange forskjellige årsaker og bakterietyper som forårsaker det.

Kløe i underlivet kan også oppstå under UVI, så det trenger heller ikke være sopp.

Ville tatt en tur til legen om det ikke gir seg over helgen, i mellomtiden bør du holde deg ordentlig hydrert; drikk mye vann hver dag slik at du får fylt blæren litt ordentlig, det kan hjelpe til at du får tisset ut bakteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har litt helseangst og håper noen kunne hjulpet meg litt.

De siste dagene (ca 3 tror jeg) har jeg hatt litt kløe/sårt underliv. Det kommer heller ikke noe særlig utflod, noe jeg normalt har. Noen ganger i løpet av dagen føles det som det kommer til å fosse ut utflod. Det føles liksom vått, men det er det ikke.

Må også tisse hele tiden. Føler jeg ikke blir ferdig på do! Gjør ikke vondt når jeg tisser.

Jeg er ikke gravid og har heller ingen kjønnssykdommer (testet dette). Så hva kan dette være? Sopp? Skader det å kjøpe Canesten?

Anonymous poster hash: 71fba...543

Høres ut som uvi. Ta en morgenprøve at urinen og gå til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At du ikke har en kjønnssykdom kan du ikke være sikker på. Det finnes mange flere enn klamydia (antar du har tatt en test på det).

Men jeg heller i likhet med andre her mot UVI. Enten kan du drikke litervis med vann tilsatt sitron (og da mener jeg fem-seks liter ila en dag) og håpe du blir ferdig med den uten mer ubehag, eller du kan gå til lege og få midler mot dette.

Anonymous poster hash: 92906...262
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde UVI uten smerter eller svie. Var en periode hvor jeg tisset og tisset, måtte på do hele tiden. Og det var da UVI. Jeg hadde hatt UVI 2 ganger før det i en kort periode. Jeg lot det passere uten behandling, for UVI er jo bare ubehagelig og ikke farlig, ikke sant? 

Kjøp deg en hjemmetest på apoteket. Ligner på graviditetstester, slike strimler.

Jeg tok jeg en test fordi mamma maste om det. Hadde sterke smerter i magen. Først ble jeg tvunget til å ta graviditetstest, den var negativ, så en UVI test. Hadde fått nyrebekkenbetennelse pga UVI som jeg ikke viste jeg hadde. Tok den testen, var 3 stk i den pakken jeg kjøpte. Og den var da positiv, som jeg ble overasket over, dro til legen og fikk positivt der også, og beskjed om at jeg hadde fått nyrebekkenbetennelse. 

Jeg tok den hjemme to ganger etter det, positiv en gang - dro så til legen og fikk påvist UVI, selv uten smerter, akkurat som gangen før.

Testet negativ - leverte da prøve til legen, den var også negativ. 

Har fortalt mange på KG om dette. For det er viktig å teste seg om du har problemer med urinering. Smerter eller ei, UVI er lett og behandle. Og uten behandling så kan det få store konsekvenser!! 

De smertene unner jeg ingen. Jeg måtte egentlig bli innlagt, men blånektet for jeg har angst for sykehus. 

Symptomene er: feber, frysninger, flankesmerter, kvalme, brekninger og smerter i korsryggen. 

Jeg hadde også symptomer på blærekatarr, men uten smerte og svie, noe som er vanlig.
Høres ikke så ille ut, men fy fader for et mareritt det er!

Frostrier er det verste jeg noen gang har opplevd! Jeg hakket tenner så mye at jeg bet hull i leppen, det rant blod i timesvis, for jeg klarte ikke å kontrollere hakkingen. Det var som å bli begravd levende i snøen i 40- (som jeg kan tenke meg at det føles  :fnise: ) smertene og kulden var det verste jeg noen gang har opplevd. Jeg hadde en stor trang til å kutte av meg huden, for huden var sår og øm av kulde-følelsen. 

Jeg måtte gå igjennom 2 antibiotika kurer, over 4 uker i et smertehelvetet.. Jeg lå å tryglet mamma om å kjøre meg til nærmeste bru slik at jeg kunne hoppe! Mamma satt på vakt nede på stuen om natten, for jeg prøvde å stjele vodka flasken til pappa for å fjerne smertene. 

Folk har selv skrevet at nyrebekkenbetennelse er verre en fødsel uten smertestillende, og nyresten er som en liten forkjølelse sammenlignet med nyrebekkenbetennelse. 

Så test deg!! Det er å ufattelig enkelt og teste seg for, og ikke minst å behandle! Det koster deg en kalori å teste deg. 

Anonymous poster hash: d4be6...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har fortalt mange på KG om dette. For det er viktig å teste seg om du har problemer med urinering. Smerter eller ei, UVI er lett og behandle. Og uten behandling så kan det få store konsekvenser!! 

De smertene unner jeg ingen. Jeg måtte egentlig bli innlagt, men blånektet for jeg har angst for sykehus. 

Det var da voldsomt til krisemaksimering?

Selv om det KAN skje at ubehandlet UVI fører til nyrebekkenbetennelse er dette heldigvis sjeldent - og de fleste blir friske helt uten medisiner. Har man nedsatt immunforsvar bør man være på vakt. Ellers kan man faktisk fint tisse ut en UVI og slippe både legebesøk og medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var da voldsomt til krisemaksimering?

Selv om det KAN skje at ubehandlet UVI fører til nyrebekkenbetennelse er dette heldigvis sjeldent - og de fleste blir friske helt uten medisiner. Har man nedsatt immunforsvar bør man være på vakt. Ellers kan man faktisk fint tisse ut en UVI og slippe både legebesøk og medisiner.

Problemet er at det KAN føre til det. Og det er så ufattelig enkelt og behandle UVI! Det er så enkelt, og en risiko som er lett å unngå. 

Problemet er jo at vi ofte blir fortalt at UVI bare er ubehagelig og går over av seg selv. Smertene og ubehaget kan forsvinne, men du vet ikke med sikkerhet at alt er borte! Før det blusser opp igjen og da kan spre seg til nyrene. 

Jeg er i starten av 20 årene, ikke gravid (aldri vært det), aldri hatt UVI problemer, aldri hatt sopp problemer, ingen immunforsvar-problemer. 

Det kan skje den beste, og det er så ufattelig enkelt å unngå. 

Dersom det er snakk om 2-3 dager med ubehag, og man da blir symptomfri så kan man lett ta en test hjemme, for å være sikker på at alt er borte. Men når du lar det gå sin gang, og satser på at du har tisset det ut, så kan du aldri være helt sikker uten å ta en test hjemme, eller levere urinprøve hos legen. 

Symptomene forsvant hos meg, men allikevel så gikk infeksjonen til nyrene. Og jeg hadde da null peiling på at jeg i det hele tatt hadde UVI de to siste gangene! For jeg hadde lett svie 1 dag, noen dager med mye urinering. Andre gangen måtte jeg ofte på do, men tenkte ikke stort over det.  

Men det forsvant ikke! Og det viste jo ikke jeg, for jeg har alltid blitt fortalt at UVI er ufarlig, og det går over av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde det akkurat sånn som deg. Mistenkte iKKE urinveisinfeksjon, da jeg alltid blir kjempe dårlig når jeg får uvi. Jeg løp på do konstant, og lurte på om jeg kunne vært gravid. Noen uker med løping til do, ble jeg plutselig skikkelig dårlig. Fikk ikke i meg noe som helst mat på flere dager, og ble nødt til å ta meg et legebesøk. (Fortsatt ingen svie) Der fant de ut at jeg hadde urinveisinfeksjon (noe jeg syntes var veldig rart, siden jeg alltid blir så utrolig dårlig.) 

Jeg fikk en sterk kur, og utrolig nok funket det fort. Jeg sluttet å måtte på do hele tiden, og ganske fort etterpå fikk jeg i meg mat igjen. 

Jeg sier ikke at dette er noe som kommer til å skje deg, men at man kan få UVI forskjellig. Jeg ville tatt meg en sjekk :) Ikke noe gøy å måtte fly på do hele tiden. 

Anonymous poster hash: 0d966...041
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde det akkurat sånn som deg. Mistenkte iKKE urinveisinfeksjon, da jeg alltid blir kjempe dårlig når jeg får uvi. Jeg løp på do konstant, og lurte på om jeg kunne vært gravid. Noen uker med løping til do, ble jeg plutselig skikkelig dårlig. Fikk ikke i meg noe som helst mat på flere dager, og ble nødt til å ta meg et legebesøk. (Fortsatt ingen svie) Der fant de ut at jeg hadde urinveisinfeksjon (noe jeg syntes var veldig rart, siden jeg alltid blir så utrolig dårlig.) 

Jeg fikk en sterk kur, og utrolig nok funket det fort. Jeg sluttet å måtte på do hele tiden, og ganske fort etterpå fikk jeg i meg mat igjen. 

Jeg sier ikke at dette er noe som kommer til å skje deg, men at man kan få UVI forskjellig. Jeg ville tatt meg en sjekk :) Ikke noe gøy å måtte fly på do hele tiden. 

Anonymous poster hash: 0d966...041

Det som er så "farlig" med UVI, det MÅ ikke være smerter og ubehag for å være en UVI.

Jeg hadde det akkurat slik som deg i starten. 

En dag så lå jeg på magen i sengen, reiste meg og fikk en ufattelig smerte i korsryggen. Tenkte jeg hadde strekt ryggen, smertene ble fort verre. Den kvelden ble jeg tvunget til å ta graviditetstest. Dagen etter hadde jeg sterke smerter i føttene og tærne, klarte så vidt å stå oppreist. Hendene og armene var ubrukelige, hadde null styrke i armene, jeg klarte ikke å holde i snusboken, den var som en murstein! 

Samme dagen (dagen etter "strekken") så fikk jeg feber helt utav det blå, få timer senere var jeg kritt hvit i ansiktet, mørke blå på leppene og hakket tenner og skalv. 

Smertene ble verre og verre, tok test hjemme, positivt, dro så til legen og fikk påvist uvi, og en MR viste en kraftig nyrebekkenbetennelse. 

Jeg falt ned fra den "sengen" du ligger på i maskinen, for jeg mistet styrken i føttene i det jeg reiste meg. 

Det tok noen uker etter jeg fikk det påvist, før det ble bedre. 

Enten så var jeg maks uheldig og det hadde gått for langt, ellers så fikk jeg feil type medisiner den første gangen, for jeg måtte som sagt gå igjennom to kurer. 

Når det går til nyrene, så går det fort. Hvor lang tid det tar før det treffer nyrene varierer. 

Ikke alltid infeksjonen sprer seg så langt oppe heller. Men sjansen er der. 

Og poenget er, ikke for å skremme noen som AB påstår. Men poenget er at det koster deg så lite å utelukke uvi! Og uvi er veldig vanlig og lett å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde UVI uten smerter eller svie. Var en periode hvor jeg tisset og tisset, måtte på do hele tiden. Og det var da UVI. Jeg hadde hatt UVI 2 ganger før det i en kort periode. Jeg lot det passere uten behandling, for UVI er jo bare ubehagelig og ikke farlig, ikke sant? 

Kjøp deg en hjemmetest på apoteket. Ligner på graviditetstester, slike strimler.

Jeg tok jeg en test fordi mamma maste om det. Hadde sterke smerter i magen. Først ble jeg tvunget til å ta graviditetstest, den var negativ, så en UVI test. Hadde fått nyrebekkenbetennelse pga UVI som jeg ikke viste jeg hadde. Tok den testen, var 3 stk i den pakken jeg kjøpte. Og den var da positiv, som jeg ble overasket over, dro til legen og fikk positivt der også, og beskjed om at jeg hadde fått nyrebekkenbetennelse. 

Jeg tok den hjemme to ganger etter det, positiv en gang - dro så til legen og fikk påvist UVI, selv uten smerter, akkurat som gangen før.

Testet negativ - leverte da prøve til legen, den var også negativ. 

Symptomene er: feber, frysninger, flankesmerter, kvalme, brekninger og smerter i korsryggen. 

Jeg hadde også symptomer på blærekatarr, men uten smerte og svie, noe som er vanlig.

Høres ikke så ille ut, men fy fader for et mareritt det er!

Frostrier er det verste jeg noen gang har opplevd! Jeg hakket tenner så mye at jeg bet hull i leppen, det rant blod i timesvis, for jeg klarte ikke å kontrollere hakkingen. Det var som å bli begravd levende i snøen i 40- (som jeg kan tenke meg at det føles  :fnise: ) smertene og kulden var det verste jeg noen gang har opplevd. Jeg hadde en stor trang til å kutte av meg huden, for huden var sår og øm av kulde-følelsen. 

Jeg måtte gå igjennom 2 antibiotika kurer, over 4 uker i et smertehelvetet.. Jeg lå å tryglet mamma om å kjøre meg til nærmeste bru slik at jeg kunne hoppe! Mamma satt på vakt nede på stuen om natten, for jeg prøvde å stjele vodka flasken til pappa for å fjerne smertene. 

Folk har selv skrevet at nyrebekkenbetennelse er verre en fødsel uten smertestillende, og nyresten er som en liten forkjølelse sammenlignet med nyrebekkenbetennelse. 

Så test deg!! Det er å ufattelig enkelt og teste seg for, og ikke minst å behandle! Det koster deg en kalori å teste deg. 

Kan du dele link til disse hjemmetest strimlene?

Anonymous poster hash: 59906...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...