Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å si at barn er frekke og uoppdragne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler, ut i fra mange tråder her inne, at om man sier noe "stygt" om barn så blir man hengt..

Noen barn er faktisk så dårlig oppdratt og bortskjemte at de sjeldent er søte og sjarmerende..

Ta stedatteren min på elve for eksempel.. Jeg fikk besøk av en venninne som alltid har vert litt stor.

Stedatteren roper ut før hun har rukket å si hei: OJ du var tjukk..

Slik lærer man at barna ikke skal si fra de er to-tre år.. Ivertfall jeg

Og så datteren på 12 til en venninne av meg..

Hvorfor har du så store pupper, hvorfor har du bart?? Til en litt "mandig" dame vi kjenner som vi traff på butikken..

FLAUT!!

Anonymous poster hash: 5352f...5bd
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det er lov til å si at unger er frekke og uoppdragne, men det er jo egentlig ikke barnas feil.

Man kan rettlede barna, forklare de at "slikt sier man ikke" , men til syvende og sist er det foreldrene som må stå til ansvar for barnas oppførsel.. Ihvertfall opp til en viss alder..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Klart det er lov til å si at unger er frekke og uoppdragne, men det er jo egentlig ikke barnas feil.

Man kan rettlede barna, forklare de at "slikt sier man ikke" , men til syvende og sist er det foreldrene som må stå til ansvar for barnas oppførsel.. Ihvertfall opp til en viss alder..

Det er jeg helt enig i.. Det er jo foreldrenes ansvar å lære barna rett og galt..

Anonymous poster hash: 4c600...def

Skrevet

mange ufordragelige foreldre som har disse ungene, kan heller si det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man sier ikke at de er frekke og uoppdragne. Man sier at man ikke må si slike ting fordi vedkommende blir såret. Forklare det på en måte som ungen forstår. Hun/han gjorde det ikke for å være slem, men fordi hun/han fortsatt har mye å lære. Og det må vi lære dem! Jeg har selv kommet med slike kommentarer. Jeg synes ikke at de var dumme, og jeg sa det ikke for å såre. Jeg bare lurte på hvorfor den personen så slik ut, for jeg visste da ikke at kvinner kunne ha bart? Det er en helt naturlig ting å lure på (jeg var veldig liten, altså). Men man må lære at slikt kan såre. Hvis noen bare sier at jeg er slem, så vet jeg jo ikke hva jeg har gjort galt. Kanskje jeg klarer å gjette meg til det, kanskje ikke. Og om jeg klarer å gjette det, så er det ikke sikkert jeg skjønner hvorfor det er galt å spørre om hvorfor en kvinne har bart, slik at jeg kan bruke det i lignende situasjoner. Så neste uke igjen, så spør jeg hvorfor den mannen har pupper. Og skjønner ikke hvorfor det er galt, for det hadde jo ingenting med bart å gjøre.

Anonymous poster hash: fb96b...ef0
Skrevet

Man sier ikke at de er frekke og uoppdragne. Man sier at man ikke må si slike ting fordi vedkommende blir såret. Forklare det på en måte som ungen forstår. Hun/han gjorde det ikke for å være slem, men fordi hun/han fortsatt har mye å lære. Og det må vi lære dem! Jeg har selv kommet med slike kommentarer. Jeg synes ikke at de var dumme, og jeg sa det ikke for å såre. Jeg bare lurte på hvorfor den personen så slik ut, for jeg visste da ikke at kvinner kunne ha bart? Det er en helt naturlig ting å lure på (jeg var veldig liten, altså). Men man må lære at slikt kan såre. Hvis noen bare sier at jeg er slem, så vet jeg jo ikke hva jeg har gjort galt. Kanskje jeg klarer å gjette meg til det, kanskje ikke. Og om jeg klarer å gjette det, så er det ikke sikkert jeg skjønner hvorfor det er galt å spørre om hvorfor en kvinne har bart, slik at jeg kan bruke det i lignende situasjoner. Så neste uke igjen, så spør jeg hvorfor den mannen har pupper. Og skjønner ikke hvorfor det er galt, for det hadde jo ingenting med bart å gjøre.

Det er helt naturlig når man er fire år.. Ikke tolv!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En tolvåring vet at kvinner ikke har bart og menn ikke har pupper. Jeg hadde skjønt den innsigelsen hvis barnet var en fjerdedel så gammelt, men ikke fra en som er tenåring om noen måneder.

Men jeg opplever ikke at det ikke er greit å påpeke at barn er frekke og uoppdragne. Synes det sies ofte, og ikke sjelden jeg ser at det møtes så negativt hvis det ytres på en grei måte. Det er ikke barnas feil, i hvert fall ikke når de er små, men det er da greit å påpeke at noen barn oppfører seg jævlig.

Anonymous poster hash: 8064f...b9a

• Liker 2
Skrevet

12 er for gammelt til å bryte ut med slikt, hvis barnet ellers er normalt utviklet. Foreldrene burde lært dem det for lenge siden. Likevel, man tar tak i barnets handlinger, man fremstiller det ikke som om negative ting karakteriserer barnet. Det er frekt å si sånt, er ulikt Du er en frekk unge. Det siste stempler barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Meg som skrev lengre oppe. Jeg så ikke at barnet var 12 år. En normal 12-åring skal selvsagt vite bedre. Her er det nok nedsatt sosial forståelse eller mangler i oppdragelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...