Gå til innhold

Gardinstang


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal denne monteres på vinduskarmen oppe, eller på veggen over vinduet? Hva er mest vanlig. Har sett begge deler, men vet ikke helt hva som er finest og mest brukt.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville montert den utenfor vinduet, men slik at overkant stang ble i overkant med vinduslisten. Da får du trukket garndinen litt utenfor vinduet på siden, og det synes jeg er penest.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville montert den utenfor vinduet, men slik at overkant stang ble i overkant med vinduslisten. Da får du trukket garndinen litt utenfor vinduet på siden, og det synes jeg er penest.

Hilsen Lille meg

Samme her...

Men så lenge du gjør det likt i hele stua/rommet så er det vel greit samme hvordan du gjør det. Tror aldri jeg har lagt merke til hvordan det har vært andre steder jeg har vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte en interiørkonsulent om dette en gang, og hun mente gardinstangen skal festes på veggen, ikke på karmen. Stanga skal gå parallelt med der overkarmen slutter. (Med andre ord akkurat det samme som Gjest skriver i sitt svar.) Jeg hadde tidligere en tendens til å feste stengene for høyt, liksom for å få vinduet til å virke lenger, men ser nå at det ikke er så veldig fint.

Jeg ville festet stanga 3-4 cm fra der karmen slutter.

Jeg synes IKKE det er fint å feste dem i selve karmen, synes det bryter opp innrammingen av vinduet.

Men det viktigste er jo hva en selv liker....

Som du skjønner har jeg skikkelig sterke meninger om dette *ler av meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fester den helst litt på utsiden av lista, men i stua må vi av naturlige årsaker feste den i lista. Lista går nelig inntil veggen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...