Gå til innhold

Hvilken bank har best rente på sparing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det er snakk på mindre beløp?

Anonymous poster hash: 3cea4...418

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finner du ut av ved å google beste rente innskudd og å tilpasse din situasjon. Alder, beløp, bank osv alr har betydning. Over 100 000 er Santander sparing, blant de beste.

Anonymous poster hash: c37b2...c98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ya bank har 1,80% rente fra 0- 500 000 kr.

https://ya.no/H%C3%B8yrentekonto

Det er så lav rente at pengene dine taper seg i verdi. Svea har f.eks 2,5%

Anonymous poster hash: cc3a0...b50

Skrevet

Det er så lav rente at pengene dine taper seg i verdi. Svea har f.eks 2,5%

Takk for tips! Skal sjekke det ut :)

Skrevet

Takk for tips! Skal sjekke det ut :)

BN bank har 2,1 prosent rente. Fra 20 juli 1,8 prosent. Fra første krone. Den beste spareavtalen jeg har funnet.

Skrevet

Det finner du ut av ved å google beste rente innskudd og å tilpasse din situasjon. Alder, beløp, bank osv alr har betydning. Over 100 000 er Santander sparing, blant de beste. Anonymous poster hash: c37b2...c98

Jeg har søkt, men synes det ble for uoversiktlig å finne frem. Kom frem til BN bank.

Skrevet

Det er så lav rente at pengene dine taper seg i verdi. Svea har f.eks 2,5%Anonymous poster hash: cc3a0...b50

Er Svea en bank?

AnonymBruker
Skrevet

https://sparing.santander.no/

Santander har 2,40 fra første krone.

Du trenger dagligbank for å overføre mellom kontoer.

Skrevet

Jeg får høre av foreldrene mine at jeg bør holde meg til norske banker. Med utenlandske banker har man ingen sikring hvis de skulle gå konk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får høre av foreldrene mine at jeg bør holde meg til norske banker. Med utenlandske banker har man ingen sikring hvis de skulle gå konk.

Santander er norsk bank. Og de fleste bankene nevnt i tråden er med i sikringsordningen der Norske mydnigheter garanterer for inntil kr. 2. Mill. Pr. Kunde. Så foreldrene dine bør oppdatere seg.

• Liker 1
Skrevet

Santander er norsk bank. Og de fleste bankene nevnt i tråden er med i sikringsordningen der Norske mydnigheter garanterer for inntil kr. 2. Mill. Pr. Kunde. Så foreldrene dine bør oppdatere seg. Anonymous poster hash: c37b2...c98

Ok. Er Svea en bank? Den har 2,5 prosent. Kanskje gå for den da? Hvis det er for småbeløp.

AnonymBruker
Skrevet

Er Svea en bank?

Hehe, ja. Svea direkte et en bank. Ville være dumt å fortelle renten til noen som ikke eksisterte.

AnonymBruker
Skrevet

Fra Svea sin hjemmeside http://www.sveadirekt.com/no/nor/Direktespar/Sporsmal--Svar/

Er det sikkert å plassere pengene hos Svea Finans?
Ja, akkurat som i banken garanterer den svenske staten alle kunders innskudd hos Svea Finans. (Norsk filial av kredittforetaket Svea Ekonomi AB)  Garantien gir en erstatning på opptil 100 000,-  Euro per kunde, og mer informasjon finnes på Insättningsgarantinämdens hjemmeside www.ign.se.

Anonymous poster hash: f14d1...df9
Skrevet

Sve forholder seg altså til EU sine regler for garanti, 100.000 Euro, mens norske banker følger den norske bankgarantien, som er 2 millioner innskudd per bank. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...