AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Hei! Vurderer å studere Radiografi selv om jeg vet arbeidsmarkedet er dårlig her i Norge. Jeg er halvt dansk så har ikke noe problem med å flytte til feks Danmark for å få jobberfaring. Jobber man turnus som radiograf? Regner jo med det. Hva gjør man egentlig på kvelden som radiograf? er det mye røntgen som tas osv? Anonymous poster hash: 29122...4cd
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #2 Skrevet 9. juli 2015 Jeg er ikke radiograf men vet en litt om yrket da venninna mi er det. Hun jobber turnus, dag, kveld og natt på sykehuset. Det varierer med akutte ting og rgt av innlagte pasienter på kvelden. Nettene er en del roligere. Håper du får svar fra radiograf de vet jo mer konkret men ihvertfall det lille jeg vet ☺Anonymous poster hash: 87894...d01
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #3 Skrevet 9. juli 2015 Nå er jeg sykepleier, men har mye samarbeid med radiografene på sykehuset der jeg jobber. De jobber turnus 24/7/365. På kvelden tas en del polikliniske undersøkelser, men mest på inneliggende pasienter og pas som blir innlagt. Nettene avhenger av hvor travelt det er i akuttmottak, og hvor mye som kommer inn til huset. Som du nevner er jobbmarkedet svært dårlig, utskiftningen hos oss er liten (og vi har en stor røntgenavdeling), så selv med erfaring fra Danmark er du på ingen måte sikret jobb. Vet om flere som har tatt ny utdanning fordi det var umulig å få jobb, og ble sykepleier, vernepleier, bioingeniør, elektroingeniør og lærer i steden for. Hvorfor vil du bli radiograf? Kan det være noe annet i samme interessefelt som gir bedre jobbmuligheter?Anonymous poster hash: 72053...b4d
RadTech Skrevet 10. juli 2015 #4 Skrevet 10. juli 2015 Ja, vi jobber turnus. Du kan også jobbe privat som f.eks hos Curato med kun dagtid. På dagen er det polikliniske, drop-in og akutte pasienter. På kvelden er det som regel kun akutte, avhengig av sykehus/klinikk du jobber på. Noen har polikliniske kveldstider, andre ikke. På natt er det som oftest kun akutte pasienter (traumer etc), men noen sykehus f.eks Kongsvinger tar post-op røntgen av bla skulderopererte. Radiografyrket er utrolig spennende 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #5 Skrevet 10. juli 2015 Siden det er mest av de planlagte pasientene på dagtid antar jeg at man har mest dagvakter og noen få kveldsvakter og nattevakter? stemmer det? Anonymous poster hash: c023e...d66
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #6 Skrevet 10. juli 2015 Siden det er mest av de planlagte pasientene på dagtid antar jeg at man har mest dagvakter og noen få kveldsvakter og nattevakter? stemmer det? Anonymous poster hash: c023e...d66 Det spørs helt hvor du jobber. Hos oss jobber du en kveldvakt i uka og hver 5. helg. Andre steder er det annerledes Anonymous poster hash: 0ef9d...e41
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå