AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Lurer bare litt på om dette er en grei matplan ift sammensetning etc. Frokost: en skive rugbrød med to skiver kokt skinke og ett egg En skive rugbrød med en skive påleggslaks Lunsj: salat med proteiner som kylling, skinke, egg, bønner, kikerter To skiver rugbrød med smør og en yoplait yoghurt (dobbel 0%) Mellommåltid: havregrøt (1dl havregryn, 100g cottage cheese og et halvt oppskåret eple) Middag: en normal porsjon (150-200g kjøtt eller 125g fet fisk) 2 poteter eller tilsvarende med ris/pasta (men spiser oftes poteter og da blir det to store eller tre små) grønnsaker/salat og en eller annen fettkilde (olje på salaten/steke i meierismør, rømme etc) Kveldsmat: to skiver rugbrød med leverpostei/makrell/ost og skinke Ett glass biola eller en bama smoothie Jeg løper fire ganger i uka og er ellers ganske hverdagsaktiv. Jeg føler jeg spiser så store mengder ift andre. Men jeg spiser veldig sjeldent goderi, drikker sjeldent brus og alkohol. Jeg har tidligere slitt med at jeg får veldig lavt blodsukker men etter at jeg startet med denne matplanen så føler jeg meg mye bedre (utenom at jeg føler at jeg spiser så himla mye da). Anonymous poster hash: 90a7b...bae
Gjest me2u Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Store porsjoner? Synes dette var en fin sammensetning av de forskjellige næringsgruppene og normale porsjoner for et voksent menneske. "De andre"...er det mus? 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Har du et spesielt mål med kostholdsplanen? Syns ikke porsjonene dine høres særlig store ut jeg. Tror jeg spiser mer enn deg. Trener styrke 3-5 ganger i uken, og går noen turer. Er 165cm høy og veier 54kg, hvis det skulle være av relevans. Anonymous poster hash: 57690...4cf
Jacuzzi Skrevet 9. juli 2015 #4 Skrevet 9. juli 2015 Du spiser i hvert fall mye mer enn meg! Spesielt lunsjen, der spiser jeg sikkert halvparten av det du spiser + at jeg ikke spiser det mellommåltidet. Jeg ville gått opp i vekt rask om jeg spiste så mye. MEN jeg er en miniperson (159cm/51kg). Og jeg løper ikke 4 ganger i uka, men trener styrke 2 ganger i uka. Hvis du holder vekta ved å spise som du gjør, er det jo helt perfekt mengde mat for DEG.
leonie Skrevet 9. juli 2015 #5 Skrevet 9. juli 2015 Synes det ser bra ut jeg Sunn mat og normale porsjoner. 3
Pringle Skrevet 9. juli 2015 #6 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Ser bra ut. Men virker kanskje litt ensformig, mye brød, er du glad i brød (da er det jo ikke ensformig for deg)? Endret 9. juli 2015 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #7 Skrevet 9. juli 2015 Så lenge du ikke går opp eller ned i vekt spiser du akkurat passe. Anonymous poster hash: 462de...394
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2015 #8 Skrevet 9. juli 2015 Er veldig glad i brød og karbohydrater generelt, men spiser rugbrød og fullkornspasta etc. Men jeg bruker ikke smør utenom til lunsj på brødet for føler jeg nå få i meg noe fett, også spiser jeg jo pålegg som leverpostei, påleggslaks, egg og makrellfilet. Men er litt usikker på om det er nok fett. Og for noen kan min matplan virke som mye mat, får støtt og stadig kommentarer om at jeg spiser mye mat for min størrelse (jeg er 160 og veier 46-48 kilo), men så trener jeg jo også mye, blir jo 40km med løping hver uke, hvor mye tror dere dette er sånn ca kalorimessig? Jeg går iallefall ikke opp i vekt av dette og hadde jeg gjort det så hadde det bare vært positivt for jeg er ganske tynn. Men godt å få tilbakemelding på at det er en ok matplan!Anonymous poster hash: 90a7b...bae
Gjest me2u Skrevet 9. juli 2015 #9 Skrevet 9. juli 2015 Er veldig glad i brød og karbohydrater generelt, men spiser rugbrød og fullkornspasta etc. Men jeg bruker ikke smør utenom til lunsj på brødet for føler jeg nå få i meg noe fett, også spiser jeg jo pålegg som leverpostei, påleggslaks, egg og makrellfilet. Men er litt usikker på om det er nok fett. Og for noen kan min matplan virke som mye mat, får støtt og stadig kommentarer om at jeg spiser mye mat for min størrelse (jeg er 160 og veier 46-48 kilo), men så trener jeg jo også mye, blir jo 40km med løping hver uke, hvor mye tror dere dette er sånn ca kalorimessig? Jeg går iallefall ikke opp i vekt av dette og hadde jeg gjort det så hadde det bare vært positivt for jeg er ganske tynn. Men godt å få tilbakemelding på at det er en ok matplan!Anonymous poster hash: 90a7b...bae Du kan med fordel putte inn litt mer fett da du fint kan legge på deg noen kilo til. Om dette er det du spiser for å vedlikeholde vekten du har nå så tenker jeg at om du putter inn et par ss med peanøttsmør i havregrøten og 2 never nøtter til yoghurt til lunsjen så har du kjapt de ekstra kaloriene du trenger for å kompensere for de kaloriene du brenner på å jogge.
I Grosny Skrevet 9. juli 2015 #10 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Er veldig glad i brød og karbohydrater generelt, men spiser rugbrød og fullkornspasta etc. Men jeg bruker ikke smør utenom til lunsj på brødet for føler jeg nå få i meg noe fett, også spiser jeg jo pålegg som leverpostei, påleggslaks, egg og makrellfilet. Men er litt usikker på om det er nok fett. Og for noen kan min matplan virke som mye mat, får støtt og stadig kommentarer om at jeg spiser mye mat for min størrelse (jeg er 160 og veier 46-48 kilo), men så trener jeg jo også mye, blir jo 40km med løping hver uke, hvor mye tror dere dette er sånn ca kalorimessig? Jeg går iallefall ikke opp i vekt av dette og hadde jeg gjort det så hadde det bare vært positivt for jeg er ganske tynn. Men godt å få tilbakemelding på at det er en ok matplan!Anonymous poster hash: 90a7b...bae Du er veldig lett i forhold til høyden, særlig fordi du trener, og muskler skal jo veie litt. Den som trener må ha mye mer mat enn passive folk spiser. Når det gjelder fett, så har nøtter veldig riktig fettkvalitet. 00 youghurten kan du bytte ut med Youghurt av bedre type. Gresk youghurt. Andre fine ting til menyen er Kvarg og tjukkmjølk (tettemelk). Tjukkmjølka er sannsynligvis det beste Norske melkeproduktet, iallfall med tanke på bakteriekltur. Avocado har også bra fett. Avocado med rogn oppi er veldig godt. Endret 9. juli 2015 av I Grosny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå